صالحی امیری: پیگیر برگزاری انتخابات هستم/ کمیته را نمی‌توان بدون ثبات نگه داشت

رییس کمیته ملی المپیک گفت: شخصا پیگیر برگزاری انتخابات در اولین فرصت هستم و نمی‌توان کمیته ملی المپیک را در شرایط غیر ثبات نگه داشت. رضا صالحی امیری در مورد بازدید از اردوی تیروکمان در جمع خبرنگاران بیان کرد: مدیریت فدراسیون و کادرفنی با شجاعت تصمیم به جوانگرایی گرفت. ارزیابی این است تیروکمان در بازی […]

رییس کمیته ملی المپیک گفت: شخصا پیگیر برگزاری انتخابات در اولین فرصت هستم و نمی‌توان کمیته ملی المپیک را در شرایط غیر ثبات نگه داشت. رضا صالحی امیری در مورد بازدید از اردوی تیروکمان در جمع خبرنگاران بیان کرد: مدیریت فدراسیون و کادرفنی با شجاعت تصمیم به جوانگرایی گرفت. ارزیابی این است تیروکمان در بازی های آسیایی خواهد درخشید و روی سکو می‌رود. تیروکمان به دلیل مدیریت خوبی که روی قهرمانان دارد، فدراسیون بی حاشیه ای است. انتظاراتی که ورزشکاران داشتند به حق است. ما کمک های خود را ادامه می دهیم و یکی از فدراسیون‌هایی است که در اولویت ما قرار دارد.

او در مورد تعویق انتخابات بیان کرد: من مصمم بوده و هستم انتخابات هر چه زودتر برگزار شود. به صلاح کمیته و ربیس کمیته این است انتخابات در اولین فرصت برگزار شود. ما با سه رویداد در سال ۱۴۰۱ روبرو هستیم و باید تکلیف رییس روشن باشد تا بتواند برنامه ریزی ها را انجام دهد. تنها مانع ایین نامه نحوه برگزاری انتخابات است. جلسات فوق العاده برای تصویب آیین نامه گذاشتیم که نیمی از آن روز گذشته انجام شد و بقیه در هفته آتی انجام می‌شود. ۱۷ اسفند مجمع سالیانه برای تصویب آیین نامه خواهیم داشت و سپس به کمیته بین المللی ارسال می‌کنیم. شخصا دنبال می‌کنم زودتر به تایید کمیته بین المللی برسد. پس از تایید IOC یک ماه بعد انتخابات را برگزار می‌کنیم.

او ادامه داد: نمی‌توان دستگاه ستادی را در غیر ثبات نگه داشت و باید رییس مشخص باشد تا بتواند برای رویدادهای در پیش برنامه ریزی کرد. دیروز با نمایندگان مجلس و قبلا با نمایندگان سازمان برنامه ریزی بودجه جلسه داشتم و پیگیر منابع بودجه و ارزی در این سه رویداد هستم. برآورد ما این است که این سه رویداد ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه دارد که ۴ میلیون یورو آن ارز است‌.صالحی امیری همچنین گفت: فرایند حضور در سه رویداد و نحوه اعزام، استقرار در محل، تهیه لباس و ارز و اردوها باید طی شود. این نیازمند این است که فردی قرار گیرد که با بودجه و سایر موارد آشنا باشد و در داخل با ساختار فدراسیون‌ها هماهنگ باشد. نمی توان یک دستگاه را در شرایط غیر ثبات نگه داشت و مدیریت عامل ثابت یک دستگاه است. من بیش از همه پیگیر برگزاری انتخابات در اولین فرصت ممکن هستم و این تعهد را داشته و دارم که کمیته ملی المپیک به ثبات مدیریتی برسد.