تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی در دهه فجر دنبال شود

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه در دهه فجر مردم انتظار دارند آثار پیروزی انقلاب را ببینند، گفت: باید در برنامه‌های دهه فجر تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی را حتماً دنبال کنیم.صادق خلیلیان در جلسه هماهنگی ایام الله دهه فجر که امروز ۱۹ دی ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: امیدواریم که بتوانیم دهه فجر […]

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه در دهه فجر مردم انتظار دارند آثار پیروزی انقلاب را ببینند، گفت: باید در برنامه‌های دهه فجر تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی را حتماً دنبال کنیم.صادق خلیلیان در جلسه هماهنگی ایام الله دهه فجر که امروز ۱۹ دی ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: امیدواریم که بتوانیم دهه فجر امسال را به خوبی برگزار کنیم. این یک جشن ملی برای همه کسانی است که در این آب و خاک زندگی می کنند و ما باید به بهترین شکل ممکن دهه فجر را برگزار کنیم.وی افزود: دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی عزت ملی را به مردم برگرداند. عزتی که بیش از یک قرن از بین رفته بود. در دوران قاجار آثار نفوذ استعمار نشان داده شد و نهایتاً کار به جایی رسید که آنها توانستند یک سلسله پادشاهی را منقرض کنند و با روی کار آوردن یک فرد دست نشانده تعیین پادشاه را در ایران به عهده بگیرند.

خلیلیان ادامه داد: نهضت مشروطه که ریشه در استقلال خواهی ملت ایران داشت عملاً منهدم شد و و رضاخان بر کشور حکومت کرد و نهایتاً استعمار انگلیس رضاشاه را برداشت و پسرش آمد. عزت سیاسی و عزت اسلامی را خدشه‌دار کردند و سعی داشتند که کشور ایران را به یک کشور تحت استعمار تبدیل کنند.استاندار خوزستان گفت‌: از سال ۴۲ شاهد این هستیم که تفکر اسلامی به صحنه می آید و با استعمار و استعمار مبارزه می کند و جریان استقلال طلبی و آزادی طلبی ملت ایران را در دست می‌گیرد. جریان روحانیت و در رأس آن مرحوم امام خمینی و نهایتاً در بهمن ۵۷ ما شاهد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم. بعد از ورود امام با سرعت تحولات شکل می گیرد که نهایتاً به پیروزی انقلاب اسلامی منجر می شود و اقدامی که امام انجام داد قانونمند کردن این پیروزی است و اینکه مردم ایران بر اساس رأی خودشان تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی براساس قرآن و اسلام و با مشارکت مردم تدوین شد، گفت: قانون اساسی توسط فقهای آگاه تدوین شد و به رأی گذاشته شد و ساز و کاری فراهم شد که مشارکتهای مردمی در نظام وجود داشته باشد.خلیلیان بیان کرد: در جنگ هشت ساله همه دنیا بر علیه ما، انواع سلاح ها را در اختیار صدام قرار دادند اما بعد از ۸ سال این انقلاب اسلامی ایران بود که موفق شد. استعانت از خداوند باید در دستور کار ما باشد و تلاش‌ها را انجام دهیم تا از این پیچ تاریخی با موفقیت عبور کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: بعد از اتمام جنگ موفقیت‌های زیادی به دست آمد و بعد از دو دهه در سال ۹۰ شاهد موفقیت های بیشمار اقتصادی، اجتماعی و فناورانه از نظر موشکی و هسته ای و هدفمندی یارانه ها بودیم. سال ۹۰ از بهترین سالهای اقتصادی ایران بود. الان اگر چند سال با نرخ ۸ درصد کار کنیم نمی‌توانیم به درآمد سرانه سال ۹۰ برسیم.وی افزود: بعد از آن بود که می بینیم آمریکا به صحنه می آید و بعد از اینکه تمام ترفندهای خود را از نظر نظامی، سیاسی و فرهنگی به کار برد و در ابعاد مختلف با شکست مواجه شد تحریم ها را از یک طرف و گروه های جنگ نیابتی مثل داعش را بر علیه انقلاب اسلامی اعمال کرد که با تلاش‌های صورت گرفته سردار سلیمانی و مدافعان حرم آن جنگ نیابتی به شکست منجر شد.

خلیلیان گفت: یک دهه است که با تحریم ها مواجه هستیم. هشت سال را با دولتی مواجه بودیم که منفعل بود و آن را به همه مدیرانش منتقل کرده بود. دولتی که به امید برجام بی سرانجام هشت سال فرصت های انقلاب و نظام را معطل کرد و به دنبال برجام های ۲ و ۳ و ۴ بود. مقام معظم رهبری با درایت مقابل اینها ایستادند و درباره بحث هسته‌ای هم تذکراتی برای آگاهی ملت دادند که درست از آب درآمد و آنها زیر توافق زدند. این تجربه ای بود که ما باید آن را طی می‌کردیم تا بدانیم که باید روی داشته های خودمان و آرمان‌ها و اصولی که انقلاب براساس آنها بنا نهاده شد، حرکت کنیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: دولت جدید و انقلابی با اراده بالا برای تحقق اهداف روی کار آمده و مردم به این دولت امیدوار هستند. دولت تلاش شبانه روزی دارد و طبیعتاً مشکلات زیاد است اما این تلاش های شبانه روزی هر بخشی از مشکلات را حل کند، بخشی از مشکلات را توانسته‌ایم پشت سر بگذاریم و طبیعتاً با وضعیت بهتری نسبت به اکنون مواجه خواهیم بود.وی با تاکید بر اینکه در دهه فجر مردم انتظار دارند آثار پیروزی انقلاب را ببینند، گفت: ما باید دهه فجر را به یک دهه شاد و امید آفرین به عنوان یک جشن ملی تبدیل کنیم و به عنوان یک ظرفیت از آن بهره برداری کنیم و مسیر امیدآفرینی را به مردم نشان دهیم. برنامه ها باید در این جهت سازماندهی شوند.

خلیلیان گفت: باید برنامه های بسیار موثر در بالاترین سطح را انجام دهیم که مردم را امیدوار کند و ببینند که بخشی از کارها به ثمر نشسته است. ما می‌توانیم دهه فجر را پایه‌ای برای حرکت رو به رشد قرار دهیم. باید در برنامه های دهه فجر تبیین آرمانهای انقلاب اسلامی را حتماً دنبال کنیم. بزرگداشت انقلاب اسلامی و دهه فجر این نیست که آن را در موزه قرار دهیم و به تاریخ بسپاریم بزرگداشتی که ما باید انجام دهیم به عنوان این است که الگوی راه ما باشد به همین دلیل در تبیین آرمانها و اصول و تجربیات موفق آن باید خوب عمل کنیم.

همچنین حجت‌الاسلام علی‌رضا قربانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با تاکید بر نشان دادن توانمندی‌های جمهوری اسلامی گفت: از آنجا که رسانه‌های خارجی سعی دارند مردم را از انقلاب ناامید کنند.وی افزود: باید کارآمدی نظام را در دهه فجر به نمایش بگذاریم و ابزارهای آن متناسب با کارگروه‌ها بررسی شوند و روش‌های دشمن برای مردم تبیین شود.قربانی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر نهضت تبیین، گفت: در ستاد مرکزی دهه فجر ۲۳ کارگروه تشکیل شده و در استان ۲۱ کارگروه تشکیل شده است.هر کارگروه تا شروع دهه فجر باید سه جلسه تشکیل دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خوزستان بیان کرد: باید تلاش کنیم سیر برنامه‌های دهه فجر به سمت مردمی شدن باشد.وی ادامه داد: ما تابع مجوزات ستاد ملی کرونا هستیم.با توجه به شرایط موجود امسال و با توجه به دستورالعمل‌ها نمی‌توانیم بگوییم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال خودرویی است یا مردمی.قربانی بیان کرد: امسال اولین سالی است که دولت انقلابی آقای رئیسی بر سر کار آمده و امیدواریم با همدلی برنامه‌های منسجم مردمی برگزار کنیم. همچنین برنامه‌های دهه فجر در شهرستان‌ها نباید تحت شعاع مرکز استان باشد و کار ضعیف باشد و ما هم سعی می‌کنیم در سفرهای دوره‌ای مسائل را دنبال کنیم.