چهار اولویت در دستور کار بسیج سازندگی کشور برای محرومیت زدایی روستاها

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در حال حاضر چهار اولویت در دستور کار بسیج سازندگی کشور برای محرومیت زدایی روستاها قرار دارد.سردار محمد زهرایی در رزمایش مقتدرانه جهادی بسیج که امروز یازدهم آذر ماه در اهواز برگزار شد اظهار کرد: رزمایش جهادگران در مقابل هم قرار گرفتن واژه هایی از قبیل جهادگری مقابل سوداگری، […]

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در حال حاضر چهار اولویت در دستور کار بسیج سازندگی کشور برای محرومیت زدایی روستاها قرار دارد.سردار محمد زهرایی در رزمایش مقتدرانه جهادی بسیج که امروز یازدهم آذر ماه در اهواز برگزار شد اظهار کرد: رزمایش جهادگران در مقابل هم قرار گرفتن واژه هایی از قبیل جهادگری مقابل سوداگری، انفاق مقابل نفاق، رفتار مومنانه مقابل رفتار منافقانه، دلدادگی مقابل وادادگی، وارستگی مقابل وابستگی، شجاعت مقابل خیانت، رفاقت مقابل رقابت و مقابل هم قرار گرفتن نمی شود، نمی گذارند، نمی خواهیم و نمی توانیم با “ما می توانیم”، است.

وی ادامه داد: رزمایش جهادگران می خواهد نشان دهد، نسل جدید گام دوم انقلاب همچنان که سلف گذشته‌شان در دفاع مقدس و استقرار نظام اسلامی جانانه ایستادند و جان عزیزشان را تقدیم انقلاب کردند، با همان قدرت و قوت بلکه با بصیرت بیشتر، استقامت بیشتر و با پایمردی بیشتر تا ظهور تمدن نوین اسلامی و تحقق جامعه اسلامی پیش خواهند برد.رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران نیز گفت: دولت سیزدهم رویکرد مردمی دارد و ما هم برای مردمی کردن فعالیت ها و تحقق شعارها، بسیج جامعی را به رییس جمهور ارائه دادیم و کارهای کارشناسی در حال انجام است تا به یک سند بالادستی تبدیل شود.

وی بیان کرد: یک بخش از اقدامات ما محرومیت زدایی در روستاها است که در روستاها ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا مدنظر است. اولویت اول ما آب شرب و اولویت دوم نیز آب کشاورزی است که کار آبرسانی شرب در ۷ هزار و ۲۰۰ روستا طی دو سال با تفاهم نامه دولت که به موافقت نامه تبدیل می شود، انجام می دهیم.زهرایی افزود: کار آبرسانی کشاورزی به ۵ هزار و ۵۰۰ روستا که عنوان طرح از آبخیز تا جالیز است، انجام می شود. اولویت سوم ما برای روستاها، مسکن محرومین است که طبق تفاهم نامه ای که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم، ما تامین ۱۳۰هزار مسکن در طول ۲ سال را آمادگی داریم که در محلات حاشیه شهر و روستاها انجام می شود. فعلا گام اول در هفته بسیج با اولویت مددجویان کمیته امداد برای تامین ۴۰ هزار مسکن روستایی شروع شده است.وی عنوان کرد: آخرین اولویت ما نیز ساخت کارگاه های زیرساخت اشتغال در روستاها است. پایداری مردم در روستاها غیر از امورات زیر ساختی آب و برق حتما نیاز به کارگاه های زیرساختی دارد که دنبال آن هستیم. امیدواریم با رویکردی که دولت دارد بتوانیم رشد فزاینده ای در همکاری مشترک داشته باشیم.