کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان/ شکست ۴ آزادکار ایران در ۵ وزن نخست

۴ آزادکار ایران در ۵ وزن نخست رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان با شکست مقابل رقیبان‌شان از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماندند. در آغاز رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در بلگراد پایتخت صربستان در حال برگزاری است، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم تنها کشتی‌گیر […]

۴ آزادکار ایران در ۵ وزن نخست رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان با شکست مقابل رقیبان‌شان از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماندند. در آغاز رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در بلگراد پایتخت صربستان در حال برگزاری است، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم تنها کشتی‌گیر ایران در ۵ وزن نخست بود که با شکست رقیبان خود راهی نیمه نهایی شد.

احمد محمدنژاد در ۵۷، سید حسن عبادی در ۶۵، علی‌اکبر فضلی در ۷۰ و علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم بانمایشی ضعیف و با شکست مقابل رقیبان‌شان از رسیدن به مراحل بالاتر بازماندند.در وزن ۵۷ کیلوگرم، احمد محمدنژاد جوان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف پاتریک گلوری از آمریکا رفت و در یک مبارزه دشوار با نتیجه ۱۱ بر ۱۱ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد اما در این مرحله مقابل بک بولات میرزانظر دارنده مدال برنز آسیا از قزاقستان با نتیجه سنگین ۷ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. وی برای این که بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند، باید منتظر صعود رقیب خود به دیدار فینال باشد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، سید حسن عبادی در دور نخست مقابل کارولی کیس از مجارستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید اما در دور بعد مقابل جاویت آجار از ترکیه با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی بازماند. عبادی برای این که بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیب ترک به دیدار فینال باشد.در وزن ۷۰ کیلوگرم، علی اکبر فضلی در دور اول استراحت کرد و در دور دوم با حاضر نشدن باسار ندوم از گینه بیسائو بر روی تشک، به عنوان کشتی‌گیر پیروز معرفی شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف آکمات علی‌اف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۶ شکست خورد و وی نیز از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند.

دروزن ۷۹ کیلوگرم، علی سوادکوهی در دور اول مقابل ویکی از هند به سختی و با نتیجه ۴ بر ۴ به برتری رسید. وی در دور دوم نیز مقابل اوکتای حسن از بلغارستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد اما در این مرحله برابر ماگومد ماگومایف از روسیه با نتیجه سنگین ۷ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.در وزن ۹۷ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در دور نخست برابر واسیل پولیوچنکا از بلاروس با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید. وی در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی نیز مقابل زوریکو اورتاشویلی از گرجستان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. آذرپیرا برای رسیدن به فینال باید از سد جاناتان آیلو از آمریکا بگذرد.