پیروزی ایران مقابل هنگ‌کنگ؛ امیدها زنده شد

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل هنگ‌کنگ به برتری سه بر یک دست یافت تا امیدهایش برای صعود از مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ زنده شود. عصر امروز (پنجشنبه) از دور برگشت مسابقات گروه C انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا، تیم ملی فوتبال ایران به مصاف هنگ‌کنگ رفت و به برتری سه بر یک […]

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل هنگ‌کنگ به برتری سه بر یک دست یافت تا امیدهایش برای صعود از مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ زنده شود. عصر امروز (پنجشنبه) از دور برگشت مسابقات گروه C انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا، تیم ملی فوتبال ایران به مصاف هنگ‌کنگ رفت و به برتری سه بر یک دست یافت.تیم کشورمان با این پیروزی، ۹ امتیازی شد تا امیدهایش برای صعود از این مرحله زنده شود.

این دیدار در ورزشگاه شیخ محمدآل خلیفه شهر منامه پایتخت بحرین برگزار شد.قضاوت دیدار را «ادهم محمدتوما» با کمک‌های «احمد مونس نادی» و «محمد الکلاف»، هر سه از اردن برعهده داشتند.تیم ایران که در دور رفت مسابقات از چهار دیدار تنها به ۶ امتیاز دست یافته بود، باید در دور برگشت مقابل تمامی حریفان به نتیجه دلخواه دست یابد و به همین دلیل کار را از همان ابتدا تهاجمی آغاز کرد.

«دراگان اسکوچیچ» تیم ایران با روش کاملا تهاجمی چهار، چهار، دو؛ وارد میدان کرده بود و تیم کشورمان حملات مختلفی را از جناحین طراحی کرد.پیروزی ایران مقابل هنگ‌کنگ؛ امیدها زنده شددر دقیقه ۲۲ تلاش تیم ایران جواب داد و «علی قلی‌زاده» از زاویه بسته و با ضربه‌ای تماشایی توانست گل نخست را ثبت کند.در ادامه نیمه نخست، گل دیگری به دست نیامد تا تیم کشورمان با برتری یک بر صفر به رختکن برود.تیم ایران با وجود در اختیار داشتن توپ و میدان در ایجاد موقعیت گلزنی چندان موفق نبود و این مساله در نیمه دوم هم ادامه یافت.اسکوچیچ در دقیقه ۵۷ دست به تغییرات زد و «سامان قدوس» و «میلاد محمدی» را به میدان فرستاد.

پیروزی ایران مقابل هنگ‌کنگ؛ امیدها زنده شد

در دقیقه ۶۰، شوت «وحید امیری» پس از برخورد به مدافع حریف، به گل دوم تبدیل شد تا خیال ایران بابت برتری آسوده شود.در دقیقه ۸۳ «کریم انصاری‌فرد» که لحظاتی از حضورش در میدان می‌گذشت از پاس «مهدی ترابی» که او هم بازیکن تعویضی بود استفاده کرد و سومین گل ایران را به ارمغان آورد.دو دقیقه پس از آن ضربه سر زیبای مهاجم هنگ‌کنگ درون دروازه ایران جای گرفت و حساب کار سه بر یک شد. این نخستین گل تاریخ هنگ کنگ به ایران بود.از ساعت ۲۱ و در دیگر دیدار گروه C، بحرین میزبان مسابقات به مصاف کامبوج می‌رود.دیدار بعدی تیم ایران، دوشنبه شب برابر بحرین خواهد بود.

ترکیب ایران :علیرضا بیرانوند،محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، صادق محرمی، وحید امیری، سعید عزت اللهی(سامان قدوس)، احمد نوراللهی، علی قلی زاده(کریم انصاری‌فرد)، علیرضا جهانبخش(میلاد محمدی)، مهدی طارمی(مهدی ترابی) و سردار آزمون(کاوه رضایی)

ترکیب هنگ کنگ :یاپ هونگ فای، فونگ هینگ وا، هلیو خوزه گونکالوس، تیسوی وانگ کیت، تانگ کین من، لئونگ وون چونگ، هوانگ یانگ، دیگو الی موریرا، چان شینیچی، سون مینگ هیم و اور متئو اِلیوت