مسئولان استان اگر امروز در کنار استقلال ملاثانی نباشند ، حسرت فردا راه به جایی نمی برد

تیم فوتبال استقلال ملاثانی که با صعود به لیگ دسته یک کشور آن هم با کمترین حمایت مالی و امکاناتی در فوتبال ایران شگفتی‌ساز شد، در لیگ یک نیز با وجود غوطه‌ور بودن در مشکلات و حتی تهدید به کناره‌گیری از رقابت‌ها، این روزها نتایج خوبی می‌گیرد.  استقلال ملاثانی در لیگ دسته ۲ کشور آنقدر […]

تیم فوتبال استقلال ملاثانی که با صعود به لیگ دسته یک کشور آن هم با کمترین حمایت مالی و امکاناتی در فوتبال ایران شگفتی‌ساز شد، در لیگ یک نیز با وجود غوطه‌ور بودن در مشکلات و حتی تهدید به کناره‌گیری از رقابت‌ها، این روزها نتایج خوبی می‌گیرد.  استقلال ملاثانی در لیگ دسته ۲ کشور آنقدر بی سر و صدا و در آرامش، یک مسیر موفق را طی کرد که سرانجامش به خوشبختی و صعود به لیگ یک فوتبال ختم شد. تیمی که با اتکا بر داشته‌های استان و البته محروم از هر گونه امکانات و بودجه، کاری کرد کارستان.

شهر فوتبال خیز ملاثانی که تاکنون بزرگان زیادی را در این رشته به چشم دیده است، اکنون استقلال را به عنوان نماینده در لیگ یک دارد، تیمی که علی‌رغم تمام اما و اگرها بالاخره پا به لیگ یک گذاشت؛ رقابت‌هایی که کم از لیگ برتر ندارند و حتی چند تیم لیگ یکی به اندازه تیم‌های لیگ برتری هزینه کرده‌اند. استقلال ملاثانی در چنین میدانی شرایطش با تمام تیم‌ها فرق دارد زیرا استقلالی‌ها به شدت در لیگ یک تنها و بدون امکانات سخت افزاری و مالی هستند. مثل همان روزهای غریبانه‌ای که در لیگ ۲ داشتند و وقتی پیراهن نداشتند، عبدالله ویسی نیازشان را رفع کرد یا دیدار با آستارا که با اتوبوس واحد برای بازی رفتند و وقتی اتوبوس هم خراب شد مابقی مسیر تا آستارا را با مینی‌بوس‌ قدیمی طی کردند و حتی چون پول تهیه شام را هم نداشتند، ساندویچ کالباس دو نان خوردند!

البته استقلال آن روزهای سختِ بدون حمایت در لیگ ۲ را به امید وعده‌هایی که در روز قهرمانی‌شان شنیدند، فراموش کردند اما وعده مسئولان تنها وعده ماند و محقق نشد. شاید این روزها کمتر تیمی در لیگ یک و لیگ برتر ایران و البته دنیا وجود داشته باشد که به دلیل نداشتن زمین، بازی‌های خانگی‌اش را در زمین دیگر برگزار کند اما این موضوع از لیگ دو تاکنون برای استقلال ملاثانی اتفاق افتاده است. اتفاق تلخ و دردناک در سرزمین فوتبال خیز خوزستان با داشتن آن همه پتانسیل و وضعیت خوب اقتصادی.

اما استقلالی‌ها این روزها در لیگ یک کشور فارغ از تمام مشکلات و حتی تهدید مدیرعامل باشگاه به کناره‌گیری از مسابقات به خاطر محقق نشدن وعده مسئولان، در امر نتیجه‌گیری با هدایت ابراهیم اشکش مربی جوان و باانگیزه خوزستانی، خوب نتیجه گرفته‌اند. این تیم تاکنون به ۱۱ امتیاز دست پیدا کرده است و با تیم صدر جدول تنها سه امتیاز فاصله دارد، نتایجی که در شرایط فعلی استقلالی‌ها کمتر کسی انتظار آن را دارد.این روزها سرمربی جوان و کاربلد ملاثانی با تکیه بر جوانان بومی و پرانگیزه، قالب و ساختاری برای این تیم مردمی ساخته است که در سال اول حضور در لیگ یک علی‌رغم تمام کمبودها با عملکردی مثبت به سوی موفقیت رهنمون شده است. موفقیتی که حال دل مردم محروم ملاثانی را خوب کرده است.

مردم ملاثانی و هواداران استقلال که بار دیگر موفقیت را لمس کرده‌اند و با بردها و نتایج خوب این تیم مسرور شده و حتی برای ساعتی مشکلات خود را  به فراموشی سپرده‌اند، تنها یک انتظار معقول از مسئولان شهر خود به ویژه نمایندگان اهواز دارند؛ تحققق حمایتی که وعده آن را داده بودند.اگر مسئولان خوزستانی اکنون حامی استقلال ملاثانی نباشند، شاید این تیم در آینده نزدیک راهی را طی کند که استقلال اهواز طی کرد؛ همان راه به ناکجا آباد و نابودی.