واکنش شدید آلرژیک دو انگلیسی به واکسن کرونا

یک روز پس از آغاز طرح سراسری واکسیناسیون کرونا در انگلیس، عضو ارشد سازمان ملی بهداشت این کشور از واکنش شدید آلرژیک دو انگلیسی به این محلول دارویی خبر داد. «استفن پاویز» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که نهاد ناظر بر محصولات دارویی هشدار داده افرادی که سابقه بیماری‌های آلرژیک دارند واکسن […]

یک روز پس از آغاز طرح سراسری واکسیناسیون کرونا در انگلیس، عضو ارشد سازمان ملی بهداشت این کشور از واکنش شدید آلرژیک دو انگلیسی به این محلول دارویی خبر داد. «استفن پاویز» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که نهاد ناظر بر محصولات دارویی هشدار داده افرادی که سابقه بیماری‌های آلرژیک دارند واکسن کرونا را دریافت نکنند.وی افزود که تمام مراکز بهداشتی فعال در طرح واکسیناسیون کرونا از این حادثه مطلع شده‌ و تدابیر لازم را به‌کار خواهند گرفت

عملیات تزریق واکسن فایزر بیونتک از دیروز سه‌شنبه در سراسر انگلیس آغاز شد. دولت این کشور امیدوار است که تا تابستان سال آینده جمعیت ۶۶ میلیون نفری این کشور واکسینه شوند. اولین واکسن به یک خانم ۹۰ ساله‌ در بیمارستان شهرستان کاونتری تزریق شد.انگلیس نخستین کشور جهان است که با تائید واکسن فایزر بیون‌تک عملیات تزریق آن را آغاز کرده است.دولت این کشور ۴۰ میلیون واحد از واکسن یادشده را خریداری کرده که در محموله اول ۸۰۰ هزار واحد از آن را دریافت کرده تا ظرف هفته‌های آینده آن را تزریق کند. ۴ میلیون واحد دیگر از همین واکسن هم در راه است که تا پایان ماه دریافت خواهد شد.

انگلیس در مرحله نخست قصد دارد تا افراد بالای ۸۰ سال و برخی نیروهای بهداشتی را که در محدوده افراد آسیب‌پذیر قرار دارند واکسینه کند تا سریع‌تر به زندگی عادی بازگردند. پس از آن به ترتیب افراد با آسیب پذیری بالا واکسن کرونا را دریافت خواهد کرد.بیش از ۷۰ بیمارستان و مرکز بهداشتی در سراسر انگلیس در اجرای طرح دولت مشارکت دارند.عملیات تزریق واکسن کرونا در انگلیس پس از آن کلید خورد که نهاد ناظر بر محصولات دارویی و بهداشتی این کشور واکسن‌های خریداری شده توسط دولت را تائید کرد.

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا در اظهار نظری تائید سریع این محلول‌های دارویی توسط انگلیس را به باد انتقاد گرفت و عنوان کرد که این کشور دقت لازم را در این زمینه نداشته است. او پس از انتقاد مقام‌های انگلیسی، عذرخواهی کرد.انگلیسی‌ها دیروز را روز پیروزی و غلبه بر کرونا خوانده و حرف « V» مخفف ویکتوری به معنای پیروزی، تیتر بسیاری از روزنامه‌های امروز انگلیس شد.

در همین حال برخی گروه‌های طرفدار تئوری توطئه با راه اندازی هشتگ واکسن-نزنید در شبکه‌های اجتماعی، مردم را از مشارکت در این طرح منع کردند. آن‌ها کرونا را ویروسی ساختگی خوانده و ادعا می‌کنند «بیل گیتس» بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت در حال ساخت میکروچیپ‌هایی است که از طریق واکسن کرونا به بدن افراد تزریق شود.نخست وزیر انگلیس دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بار دیگر این ادعا را تکذیب و تصریح کرد تزریق واکسن الزامی نیست و افراد نباید از دریافت آن بهراسند.