حجةالاسلام فیاضی:برخی مدعیان،برخلاف فرمایش رهبری در مسیر تخریب دولت گام نهاده اند/عزت و امنیت و سربلندی ما در این است که تابع ولایت باشیم

در هفته اخیر مقام معظم رهبری بشکل تمام قد از دولت جناب آقای روحانی دفاع کردند و فرمودند “به مقامات بلندپایه دولت اعتماد دارم”.واقعا دولت آقای روحانی در راستای خدمت صادقانه به مردم و نظام گام برمی دارد و همه شاهد این تلاش ها در عرصه های داخلی و بین المللی هستند.دولت اعتدال موجب ایجاد […]

در هفته اخیر مقام معظم رهبری بشکل تمام قد از دولت جناب آقای روحانی دفاع کردند و فرمودند “به مقامات بلندپایه دولت اعتماد دارم”.واقعا دولت آقای روحانی در راستای خدمت صادقانه به مردم و نظام گام برمی دارد و همه شاهد این تلاش ها در عرصه های داخلی و بین المللی هستند.دولت اعتدال موجب ایجاد آرامش برای مردم و کشور شده است.فضای سیاسی برای فعالیت مضاعف هم اکنون به روی همه فعالان سیاسی گشوده شده است ،فضایی که در دولت گذشته همه در آرزوی آن بودند.به گزارش خبرنگار عصرما ، همزمان با شب چهاردهم ماه مبارک رمضان حجةالاسلام و المسلمین فیاضی ضمن اشاره به مسائل روز کشور از تخریب ها و اتهامات افراطی به دولت تدبیر و امید بشدت انتقاد کرد و آنرا برخلاف فرمایش اخیر و صریح مقام معظم رهبری حضرت آیةالله خامنه ای دانست.

0

فیاضی گفت:متاسفانه حامیان دولت قبلی که زمانی به بهانه حمایت رهبری از دولت احمدی نژاد اطاعت از رییس جمهور را واجب می دانستند امروز برخلاف فرمایش مقام معظم رهبری در حمایت از دولت تدبیر و امید راه تخریب دولت را در پیش گرفته اند.البته همه می دانیم حمایت مقام معظم رهبری از دولت ها و اشخاص در چارچوب اصول مشخص است.برخی مدعیان پیروی از ولایت برخلاف فرمایش مقام معظم رهبری در مسیر تخریب دولت گام نهاده اند.اینها بدانند که ولایت متعلق به گروه خاصی نیست.ما با جان و دل ولایت را دوست داریم و تابع ولایت هستیم.عزت و امنیت و سربلندی ما در این است که تابع ولایت باشیم.متاسفانه در مجلس عده ای وزرا را تهدید به استیضاح می کنند،برخی در خطبه ها و تریبون های نماز جمعه برای دولت منتخب مردم خط و نشان می کشند.به اینها سفارش و هشدار می دهیم حداقل در ادعای ولایتی بودن خود صادق باشید و حرمت ماه مبارک رمضان را نگه دارید و از اتهام به دولت و تخریب آن دست بردارید.

حجةالاسلام فیاضی در ادامه مباحث اخلاقی خود به موضوع راههای نفوذ شیطان به درون انسان و وسوسه های ابلیس و دام های او پرداخت و گفت:یکی از راههای نفوذ شیطان به درون آدمی شهوت هاست و قرآن در این زمینه می فرمایید  زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاء وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ در چشم مردم آرايش يافته است ، عشق به اميال نفسانی و دوست داشتن زنان ، و فرزندان و هميانهای زر و سيم و اسبان داغ بر نهاده و چارپايان و زراعت همه اينها متاع زندگی اينجهانی هستند ، در حالی که بازگشتنگاه خوب نزد خدا است.در آیه یکی از عوامل انحراف و وسوسه شیطان را زن و شهوت پرستی قلمداد می کند.اکنون شاید این پرسش در ذهن شنوندگان و مخاطبان پیش آید که آیا این عبارت توهین و تحقیر عنصر زن نیست؟باید گفت خیر.زیرا این اشاره دارد به زیاده روی در شهوت پرستی نه تحقیر زن.هر جایگاهی که برای مردان در بعد ایمان و کرامت انسانی پیش بینی شده همان نیز برای زنان خواهد بود.خداوند در قرآن می گوید،وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى كَثِيرٍ مِّمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلاً ما فرزندان آدم را کرامت بخشيديم و بر دريا و خشکی سوار کرديم و از چيزهای خوش و پاکيزه روزی داديم و بر بسياری از مخلوقات خويش برتريشان نهاديم.این آیه به بزرگی و عظمت منزلت زن و کرامت او نیز اشاره دارد.یا در جای دیگر و در سوره تین خداوند متعال در تبیین منزلت انسان می فرماید:لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ یعنی این بهترین شامل زن هم می شود.

فیاضی افزود:همچنین خداوند در مراتب ایمان و پذیرش عبادات و اعطای ثواب زن و مرد را برابر قرار داده است و می فرماید:مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ هر زن و مردی که کاری نيکو انجام دهد ، اگر ايمان آورده باشد زندگی خوش و پاکيزه ای بدو خواهيم داد و پاداشی بهتر از کردارشان عطا خواهيم کرد.در حدیث نیز داریم ،امام صادق (ع) می فرماید:المرأة الصالحة خير من الف رجل غير صالح/یک بانوی شایسته بهتر از هزار مرد ناشایسته است.لذا نقش زن در نگاه دین بسیار تعیین کننده است و پیامبر اکرم (ص) او را در کنار نماز که بهترین و ولاترین عبادت می باشد قرار داده است.احب من دنیاکم ثلاث الطیب والنساء وقرة عینی الصلاة از دنیای شما سه چیز را دوست دارم عطر،زنان و نورچشمم نماز.در واقع براساس این روایت محبت به نماز و زن یکی است زیرا هر دو موجب و عامل آرامش و سکون انسان و رهایی او از پریشانی و استرس ها هستند.زن دارای یک بعد روحانی است که سبب تزریق آرامش به جامعه و فرد می گردد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به دو آیه قرآن کریم آرامش و اطمینان را رهاورد نماز و زن دانست و اظهار داشت:با دقت در آیات قرآن می توانیم به نقش نماز و زن در ایجاد آرامش پی ببریم.در یک آیه می فرماید:وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ و از نشانه‏هاى او اينكه از [نوع] خودتان همسرانى براى شما آفريد تا بدانها آرام گيريد و ميانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در اين [نعمت] براى مردمى كه مى‏انديشند قطعا نشانه ‏هايى است .در خصوص نماز نیز می گوید:الَّذِينَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ آنان که ايمان آورده اند و دلهايشان به ياد خدا آرامش می يابد آگاه باشيد که دلها به ياد خدا آرامش می يابد.لذا “زن ها” در مقام شهوت می تواند نقش منحرف کننده و مخربی داشته باشد و در زمینه محبت و ایجاد آرامش نقش برتر و نخست را دارا باشد.در حدیث داریم محبت و دوست داشتن زنان از اخلاق پیامبران است .حب النساءمن سنن المرسلين … اسلام  يكی از خصايص  اخلاق پيامبران را مهرورزيدن به زنان شمرد (من اخلاق الانبيا حب النساء) و نيز برای مردان مهر ورزيدن وجوانمردی به زنان و مراعات جانب آنان را نشانه ‌ی  بسياری از ايمان دانست آری تاريخ اثبات می كند كه معني دوست داشتن زنان كه از سياق اين گفته ها پديدار است بزرگداشت و يافتن ارزش آنان است نه چيزی ديگر و گفت بهترين مردم كسي است كه با همسر خود نيكو كارترين مردان باشد

وی با استناد به آیات فوق افزود:ازدواج و تشکیل خانواده باعث ایجاد آرامش و کاهش استرس ها و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی می شود.علاقه میان زن و مرد موجب تکامل و همچنین سر و سامان بخشیدن به زندگی می گردد.انسانی که ازدواج می کند نیمی از خطرها و انحرافات احتمالی را کنترل می کند.چون غریزه جنسی برابر نصف همه غرایز دیگر است.در قرآن از مرد متاهل بعنوان “محصن” نامبرده شده است یعنی ازدواج همانند قلعه مستحکم انسان را در برابر خطر گناهان و معاصی ناشی از غرایز مصون نگه می دارد.

حجةالاسلام و المسلمین فیاضی به دیدگاه و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مساله جمعیت گفت:دستور مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم ساختن زمینه ازدواج و افزایش جمعیت کشور بسیار بجا و حکیمانه بود.چون نتیجه کنترل جمعیت یک سری پیامدها و ناهنجاریهای اجتماعی و همچنین حتی خطرات امنیتی خواهد بود.وی تاکید کرد:کمک به امر ازدواج جوانان از جمله کارهای ارزشمند و مورد تشویق دین مبین اسلام است.قال موسی بن جعفر علیه السلام:ثلاثة یستظلون یظل عرش الله یوم القیامة، یوم لا ظل الا ظله: رجل زوج اخاه المسلم او اخدمه او کتم له سرا.امام کاظم علیه السلام فرمودند:سه دسته در روز قیامت، روزی که سایه و پناهی جزء سایه خداوند نیست، در سایه و پناه خدا هستند:1-مردی که زمینه ازدواج برادر مسلمانش را آماده نماید.2- مردی که (به برادر مسلمانش خدمت کند.)3-کسی که سر برادر مسلمانش را بپوشاند.عن الصادق علیه السلام قال:من زوج اعزبا کان ممن ینظر الله- عز و جل-الیه یوم القیامة.امام صادق علیه السلام فرمودند:کسی که مجردی را تزویج کند و امکان ازدواج او را فراهم نماید از کسانی است که در قیامت‏خداوند به آنان نظر لطف می‏کند.

حجةالاسلام به وضعیت تزلزل خانواده در جهان غرب و فرو ریختن ارزش های انسانی در آن حوزه گفت:زمانی ارتدوکس ها می گفتند اگر کسی می خواهد بخدا نزدیکتر شود باید مجرد باشد و این فرهنگ در میان کشیش های آنان رواج داشت و در حال حاضر هم می گویند پاپ باید مجرد باشد.بعد از مدتی مارتین لوتر که خود نیز یک کشیش بود در مقابل ارتدوکس ها مذهب پروتستان را بوجود آورد .بعد از مدتی فرید آمد و همه چیز را به غریزه جنسی مرتبط ساخت و راه پیشرفت را اعلام آزاد جنسی دانست.بطوریکه که امروز قانون هم جنس بازی در اروپا و آمریکا تصویب و رسما با حمایت دولت ها اجرا می شود.این افراط و تفریط ناشی از همان بی توجهی اولیه به این غریزه و تزلزل پایه های خانواده می باشد

 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 12 13 14 15 20140712_000123