معرفی کوتاه نویسندگان اهواز ؛ دکتر غلامرضا جعفری

دکتر غلامرضا جعفری نویسنده ای با سبک و سیاق خاص است. در واقع او ادبیات را با ژورنالیسم ترکیب می کند. منظور از ادبیات استفاده از صنایع و آرایه های ادبی و سبک آهنگینی است که در نوشته های دکتر جعفری وجود دارد.دکتر جعفری را هم می توان در زمره نویسندگان سنتی بر شمرد که […]

دکتر غلامرضا جعفری نویسنده ای با سبک و سیاق خاص است. در واقع او ادبیات را با ژورنالیسم ترکیب می کند. منظور از ادبیات استفاده از صنایع و آرایه های ادبی و سبک آهنگینی است که در نوشته های دکتر جعفری وجود دارد.دکتر جعفری را هم می توان در زمره نویسندگان سنتی بر شمرد که برای نگاشتن یک مقاله خود را ملزم به حفظ اصول حرفه ای ژورنالیسم می داند و هنوز به کوتاه نویسی در شبکه های اجتماعی عادت نکرده است.

نوشته های دکتر جعفری برای علاقمندان به ادبیات و نویسندگی سرشار از ترکیبات ادبی زیبا و مملو از احساس هستند.البته وجود این صفات در نوشته های دکتر جعفری بی ارتباط با تحصیلات آکادمیک ایشان نیست وی فارغ‌التحصیل ادبیات فارسی است و در شعر فارسی هم حرف های زیادی برای گفتن دارد.دکتر جعفری چند سال بعنوان سردبیر خبر صدا و سیما فعالیت می کرد اما روح لطیف و طبع ظریف وی با ساختار خشک و نه چندان شفاف و صادق رسانه ملی سازگار نبود و بالاخره از این سازمان جدا شد.

دکتر جعفری نویسندگی را بصورت تفننی دنبال میکند و نوشته های ارزشمند ایشان بعضاً در لابه لای هیاهوی واتساپ گم می شوند مگر اینکه مدیر پرتلاش وبسایت عصر ما آنها را بازنشر و ماندگار نماید.همانطور که در بالا ذکر شد دکتر جعفری با کوتاه نویسی مشکل دارد و این امر باعث شده تعداد زیادی از افراد پیام های ایشان در واتساپ را بطور کامل نخوانند اما به تدریج در حال کنار آمدن با سبک شبکه های اجتماعی بوده و به انتقادات مخاطبان خود توجه کرده است.

حمزه سلمان پور