دفتر شعر عربی از سوی بنیاد فرهنگی امام رضا در آستان رضوی راه اندازی می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی شامگاه دوشنبه (۲۴ بهمن) به میزبانی خوزستان در شهرستان باوی در ملاثانی برگزار شد. مرتضی سعیدی زاده، در این مراسم با بیان اینکه خداوند قرآن را با زبان و لغت عربی نازل کرد […]

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی شامگاه دوشنبه (۲۴ بهمن) به میزبانی خوزستان در شهرستان باوی در ملاثانی برگزار شد.

مرتضی سعیدی زاده، در این مراسم با بیان اینکه خداوند قرآن را با زبان و لغت عربی نازل کرد و این زبان استطاعت و پتانسیل خوبی در انتقال معنا دارد، اظهار کرد: ما در این بنیاد با رویکرد احیای امر ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ماموریت خود را توسعه این جریان قرار دادیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، افزود: خداوند فطرت توحیدی را در نهاد بشریت قرار داده و اگر با زبان فطرت مردم با مردم گفت‌وگو کنیم قطعا مردم به سمت معارف اهل بیت (ع) سوق پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید زیبایی‌های کلام اهل بیت (ع) به زیبایی منتقل شود، اضافه کرد: ما در بنیاد به دنبال انتقال این زیبایی‌ها به صورت یک جریان پویا و استمراربخش از طریق هنر و رسانه هستیم چرا که معتقدیم جریان هنر و رسانه در این بخش اثربخش خواهد بود.

سعیدی زاده ، تصریح کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در مدیریت جدید توفیق دارد که جریان شعر را در سطح کشور توسعه دهد و در این راستا دفتری به نام شعر و ادبیات رضوی را تشکیل داده که در زمینه شعر فارسی، عربی و ترکی دفاتر تخصصی دارد و قرار است در خوزستان نیز دفتر شعر و ادبیات رضوی به زبان عربی راه‌اندازی شود که جریانی پویا و خلاق در راستای معارف اهل بیت (ع) باشد.

وی ابراز کرد: در ۱۹ دوره گذشته جشنواره شعر امام رضا (ع) و ۱۳ دوره جشنواره شعر رضوی به زبان عربی، شعرهای خوبی تولید شده که بناست در اختتامیه جشنواره در شب میلاد امام رضا (ع) به کتاب فاخر شعر عربی تبدیل و تقدیم شعرای عرب زبان شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، اذعان کرد: برنامه‌ریزی شده تولیدات و محصولاتی از جریان و نماهنگ‌ها و فضاهای تصویری از این شعرخوانی‌ها در استودیو ضبط شود و در فضای مجازی توسعه پیدا کند تا شور و شعف چنین مجالسی در فضای جامعه گسترش یابد.

وی خاطر نشان کرد: قصد داریم در ایام دهه کرامت در مشهد مقدم محفل شعر رضوی به زبان عربی را برگزار و از شاعران عرب دعوت کنیم و بتوانیم خدمت‌گذار خوبی باشیم و بتوانیم این جریان را در حرم مطهر رضوی توسعه دهیم