هشتمین سالگرد درگذشت ملافاضل سکرانی گرامی داشته شد

دوستداران ملا بر سر مزار شاعر فقید گردهم آمدند.مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد درگذشت حکیم ملافاضل سکرانی شاعر و ادیب خوزستانی امروز سه‌شنبه (۲۸ دی‌ماه)، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شادگان برگزار شد. در این مراسم که با حضور وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و امید صبری‌پور فرماندار […]

دوستداران ملا بر سر مزار شاعر فقید گردهم آمدند.مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد درگذشت حکیم ملافاضل سکرانی شاعر و ادیب خوزستانی امروز سه‌شنبه (۲۸ دی‌ماه)، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شادگان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و امید صبری‌پور فرماندار شهرستان شادگان و دیگر مقامات محلی و همچنین جمعی از خانواده شاعر فقید و جوانان و نوجوانان عضو کانون برپا شد.

در این مراسم رونمایی از پوستر ملا اثر سیدفرزاد موسوی، شعرخوانی اشعار ملافاضل توسط عبدالله آلبوغبیش حافظ سروده‌های ملا، بیان خاطرات ملافاضل از سوی مزهور ابویعقوب سکرانی برادر شاعر فقید، ارائه مقاله پژوهشی درباره ابوذیه‌های ملا توسط محمود باوی و تقدیر از فعالان و هنرمندان از دیگر برنامه‌های این آیین بوده‌است.

در حاشیه این مراسم کارگاه نقاشی پرتره ملافاضل از سوی هنرجویان هنرکده شریف برگزار شد.در همین راستا، جمع کثیری از دوستداران شعر و ادب و حافظان اشعار ایشان با حضور در کنار آرامگاه ملا یاد و خاطره او را گرامی داشتند.در این مراسم عادل سکرانی یادگار ملافاضل و شاعر توانمند ضمن استقبال از شرکت‌کنندگان، دیوان “اود ارجع” ملا را برای علاقه‌مندان امضا کرد.

ملافاضل سکرانی معروف به “عمید الابوذیه” و “امیر الشعرا” در سال ۱۳۹۲ در سن ۹۲ سالگی در شهرستان شادگان درگذشت و از وی دو دیوان شعری به یادگار مانده است.