جای تـو خالی

دکتر فاضل خمیسی : وقتی کودکی میمیرد آسمان نیز اندوهگین میشود شاید بدین خاطر است ،خاصتاً در جایی که کودکان مورد کرامت و لطف قرار میگیرند، نعمت جاری و عنایت خداوند باری تعالی متجلی میشود! اینروزها «خبرها ی اجتماعی» آنقدر ناراحت کننده هستند که توصیه میشود برای حفظ سلامت روحی و روانی از دنبال کردن […]

دکتر فاضل خمیسی : وقتی کودکی میمیرد آسمان نیز اندوهگین میشود شاید بدین خاطر است ،خاصتاً در جایی که کودکان مورد کرامت و لطف قرار میگیرند، نعمت جاری و عنایت خداوند باری تعالی متجلی میشود!

اینروزها «خبرها ی اجتماعی» آنقدر ناراحت کننده هستند که توصیه میشود برای حفظ سلامت روحی و روانی از دنبال کردن خبرها اجتناب ورزید . زیرا تأثیر و فراوانی اخبار منفی چندین برابر خبرهای انگشت شمار مثبت است .اما گزارش و کلیپ تصویری جناب آقای نعیم حمیدی از دختر قهرمان و عزیزمان* امیره بروایه* باعث شد که تلخی برخی رویدادها را شیرین ببینیم! و اما..

بازی کودکان در کنار جویهای روباز و متعفن ناشی از فاضلاب های ریخته شده در آنها به یک سناریوی تکراری در برخی از مناطق اهواز بدل شده که تاکنون جان بسیاری از این کودکان گرفته و باعث سوگواری بسیاری از خانواده ها شده است .اما اینبار در کوی سادات اهواز به دلیل از خودگذشتگی و شجاعت «امیره»حادثه ای که میتوانست جامعه را غمگین تر نماید ، به خیر گذشت..

«امیره بروایه» که هفت سال بیشتر ندارد وقتی دید کودک همبازیش در جوی فاضلاب روباز سقوط و موجب وحشت و فرار سایر کودکان شد با چابکی و شجاعت او را از فاضلاب بیرون و از مرگ حتمی نجات داد!

انصافاً وجود ازخودگذشتگی و ‌ روحیه ی کمک در برابر شرایط سخت به انسانهای دیگر است که زندگی اجتماعی را خوشایند می سازد و ضرورت دارد این ازخودگذشتگی با جایگاه اجتماعی تطابق معنایی داشته باشد ، یعنی اینکه هر چقدر جایگاه و منصب افراد در اجتماع برجسته تر باشد باید حس خدمت و در خدمت خلق بودن در آنها «نمود» بیشتری پیدا کند!

نگاه از بالا به پایین داشتن و خودبرتر بینی مسوولان ذیربط، نه تنها باعث پیشرفت جامعه نمیگردد بلکه موجب شکاف طبقاتی و رواج اندیشه های بدبینانه می شود.

در این روزها که ما شدیداً به روحیاتی از جنس روحیه ی « امیره» نیازمند و باید برای تقویت آن بکوشیم ، همانطور که آقای «حمیدی» در گزارش خوبشان اشاره داشتند که باید این کودک شجاع مورد قدردانی قرار بگیرد ، با توجه به اینکه در آستانه ی پایان سال جاری هستیم،

پیشنهاد میشود:«امیره بروایه» کودک ۷ ساله ی اهوازی که اجازه نداد غمی دیگر بر تارک خوزستان بنشیند ، بعنوان *چهره ی سال استان خوزستان معرفی گردد… «امیره بروایه»چهره ی سال خوزستان