فارسیات ، جبهه بیاد ماندنی ۲۵

عبدالله سلامی : جنگ روانی و بازار شایعه پراکنی و بگیر و به بندها مشکوکین به ضد انقلاب و ستون پنجم گرا دهنده به جبهه ی عراق ، همچنان جریان داشت و صحبت از سلاح خمسه ، خمسیه به وحشت و ترس مردم می افزود ، همه منتظر بودند تا این سلاح مخوف که توصیف […]

عبدالله سلامی : جنگ روانی و بازار شایعه پراکنی و بگیر و به بندها مشکوکین به ضد انقلاب و ستون پنجم گرا دهنده به جبهه ی عراق ، همچنان جریان داشت و صحبت از سلاح خمسه ، خمسیه به وحشت و ترس مردم می افزود ، همه منتظر بودند تا این سلاح مخوف که توصیف فیزیکی و کار برد آن ، نزد باور مردم بسیار متنوع تصور و نقل می شد ، به غنیمت رزمندگان سپاه یا ارتش ، گرفته شود . در پخش اخبار رسمی جنگ ، رسانه های ملی و محلی مرتب به سلاح خمسه ، خمسه ارتش عراق اشاره می کردند . قبلا یکی از افسران اسیر ارتش عراق در پاسخ به بازجویی های بعمل امده از او ، گفته بود ، سلاحی بنام خمسه ، خمسه در ارتش عراق وجود خارجی ندارد ، بلکه توپ ضد هوایی با کالیبر ۵۵ که در زبان عربی به آن خمسه ، خمسه گفته می شد در سازمان تسلیحاتی ارتش عراق وجود داشت .

بعدها نزدیک به پایان اولین سال شروع جنگ ، معلوم گردید ، خمسه ، خمسه سلاح نبوده است ، بلکه نزد عراقیها ، کالیبر با اعداد دو رقمی مانند عدد ۵۵ را ، بطور جداکانه ، خمسه خمسه ، تلفظ می کردند .شبهای جبهه فارسیات بشدت سرد می شد و دمای رطوبت رودخانه نیز به سوزش سرمای آن می افزود . ارشد گروه رزمندگان جبهه فارسیات از پا ننشسته و کار تهیه لباس گرم برای رزمندگان را با تلاش پی گیری می کرد . سرانجام از طریق یک واسطه توانست با دانشجویان پیرو خط امام مستقر در سفارت تسخیر شده ی آمریکا که انقلابی ها آنرا لانه ی جاسوسی می نامیدند ، برای تهیه و ارسال لباس گرم ، تماس حاصل کند .

 

 

ادامه دارد