صدور کد واردات و صادرات برای فرودگاه بین المللی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز خواستار صدور کد واردات و صادرات برای فرودگاه بین المللی اهواز از سوی گمرکات خوزستان شد و گفت: انتظار داریم با همکاری و تعامل مشترک گمرکات خوزستان این مساله انجام شود. شهلا عموری در خصوص ظرفیت‌های فرودگاه اهواز برای توسعه صادرات هوایی اظهار کرد: در گذشته فرودگاه بین المللی سردار شهید […]

رئیس اتاق بازرگانی اهواز خواستار صدور کد واردات و صادرات برای فرودگاه بین المللی اهواز از سوی گمرکات خوزستان شد و گفت: انتظار داریم با همکاری و تعامل مشترک گمرکات خوزستان این مساله انجام شود.

شهلا عموری در خصوص ظرفیت‌های فرودگاه اهواز برای توسعه صادرات هوایی اظهار کرد: در گذشته فرودگاه بین المللی سردار شهید سلیمانی اهواز به عنوان فرودگاه مرکز استان از کد واردات و صادرات برخوردار بود که از این طریق، تجار و بازرگانان مختلف می‌توانستند از طریق پروازهای مختلف، کالای صادراتی خود را به کشورهای هدف صادر کنند.

وی افزود: در این زمینه اما اکنون این فرودگاه از کد واردات و صادرات برخوردار نیست و باید این مشکل مرتفع شود.رئیس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: انتظار داریم با همکاری و تعامل مشترکی که با گمرکات خوزستان انجام می‌شود، کد واردات و صادرات فرودگاه بین المللی اهواز مجدد صادر شود.

عموری ادامه داد: اختصاص کد واردات و صادرات به فرودگاه اهواز، نیازمند این است که گمرک به صورت دائم در فرودگاه بین المللی اهواز مستقر شود.

وی عنوان کرد: اگر اداره کل فرودگاه‌های خوزستان، فضای مورد نیاز استقرار گمرک را فراهم کند، فعالیت‌های صادراتی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و در این زمینه تلاش خواهیم تا شرایط صادرات هرچه سریعتر از فرودگاه بین المللی اهواز فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: برای ساماندهی و تهیه برنامه‌ در زمینه صادرات هوایی محصولات، در حال پیگیری انعقاد تفاهم‌نامه‌ای چندجانبه میان اداره کل فرودگاه‌های خوزستان، گمرکات و اتاق بازرگانی اهواز هستیم.