مرگ جوان 20 ساله اهوازی بر اثر غرق شدگي در استخر آزادی/ آقای استاندار ،بی تدبیری در عرصه ورزش و اوقات فراغت جوانان چه زمانی به پایان می رسد؟

به گزارش خبرنگار عصر ما ،دیروز جمعه 16 خرداد یک جوان 20 ساله اهوازی و از ساکنان منطقه محروم زویه ،بنام محمد دلیر علوانی هنگام شنا در استخر آزادی ( وابسته به تربیت بدنی استان) بدلیل نبود امکانات مناسب امداد و نجات غریق بکام مرگ رفت و خانواده ای در غم وی داغدار شد. متاسفانه […]

به گزارش خبرنگار عصر ما ،دیروز جمعه 16 خرداد یک جوان 20 ساله اهوازی و از ساکنان منطقه محروم زویه ،بنام محمد دلیر علوانی هنگام شنا در استخر آزادی ( وابسته به تربیت بدنی استان) بدلیل نبود امکانات مناسب امداد و نجات غریق بکام مرگ رفت و خانواده ای در غم وی داغدار شد.

11

متاسفانه خوزستان علیرغم داشتن 5 رودخانه بزرگ کشور ( کارون ،کرخه ،دز ، مارون و گرگر و )اما در زمینه امداد و نجات غریق در سطح کشور رتبه مناسبی نداشته و ندارد این در حالی است که استان یزد که نقطه ای کویری و فاقد رودخانه و دریاچه بوده ولی دارای مقام نخست در نجات غریق در سطح کشور است.

اکنون این پرسش باقی است چرا در یک استخر وابسته به تربیت بدنی امکانات مناسبی برای امداد و نجات غرق شدگان وجود ندارد و بسادگی شاهد جوانمرگ شهروندان باشیم.چند روز پیش آقای دکتر مقتدایی استاندار خوزستان انتقادهایی را متوجه اداره ورزش و جوانان نمود که بنظر می رسد بررسی و پیگیری این واقعه تلخ از سوی استاندار برای شهروندان خالی از لطف نیست.

همه نیک می دانند ،بدلیل گرمای طاقت فرسای بهار و تابستان،شنا از جمله ورزش ها و ابزار پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان خوزستانی است ،در این روزها معمولا هزاران نوجوان و جوان بدلیل کمبود فضای استخرها و نرخ بالای بلیط ورودی آنها راهی رودخانه ها می شوند که در این راستا هر سال شاهد جان دادن دهها نفر از مسافران و شهروندان خوزستانی هنگام شنا در رودخانه ها بویژه کارون و دز هستیم.

باتوجه بوجود رودخانه های فوق الذکر از رهگذر اختصاص بودجه های اندک می توان با همکاری شهرداری های مناطق حاشیه رودخانه ها (درفول ،شوشتر ،گتوند ،شوش ،ملاثانی ،ویس ،شیبان ،اهواز ،کارون ،آبادان ،خرمشهر ،ایذه و …..) نسبت به ایجاد و راه اندازی پلاژهای مناسب و استاندارد تحت عنوان ” ایستگاه های عمومی شنا ” و نیز آموزش گروههای ویژه امداد و نجات غریق از سوی جمعیت هلال احمر (که بحمدالله در راس آن یک فرد متخصص و دلسوز جوانان خوزستان قرار دارد) برای بهره بندی نوجوانان و جوانان اقدام نمود و همچنین از میزان مرگ و میرها ناشی از غرق شدگی را کاهش داد.

تصویر :از آرشیو و تزیینی است.