هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی خوزستان در سال ۹۱ اعلام شد

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خوزستان گفت: متوسط کل هزینه و درآمد سالانه یک خانوار شهری استان به قیمت جاری به ترتیب ۱۷۴۸۹۲  هزار ریال و ۱۷۱۸۹۴  هزار ریال بوده است. این ارقام نسبت به ارقام مشابه سال ۹۰ به ترتیب ۳۳٫۳ درصد و ۲۸٫۴ درصد افزایش یافته‌اند. متوسط کل هزینه و درآمد سالانه […]

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خوزستان گفت: متوسط کل هزینه و درآمد سالانه یک خانوار شهری استان به قیمت جاری به ترتیب ۱۷۴۸۹۲  هزار ریال و ۱۷۱۸۹۴  هزار ریال بوده است. این ارقام نسبت به ارقام مشابه سال ۹۰ به ترتیب ۳۳٫۳ درصد و ۲۸٫۴ درصد افزایش یافته‌اند. متوسط کل هزینه و درآمد سالانه یک خانوار شهری استان خوزستان به قیمت ثابت(واقعی)  نسبت به ارقام مشابه سال‌گذشته به ترتیب ۲٫۶ درصد افزایش و ۱٫۳ درصد کاهش یافته‌ است.

80568

به گزارش خبرنگار اقتصادی عصرما ،سیدلطف‌الله هاشمی عنوان‌کرد: متوسط کل هزینه و درآمد سالانه یک خانوار روستایی استان به قیمت جاری به ترتیب بیش از ۱۳۷میلیون ریال و ۱۲۳ میلیون ریال بوده که این ارقام نسبت به ارقام مشابه سال ۹۰ به ترتیب ۵۷٫۲ درصد و ۳۶٫۷ درصد افزایش یافته‌اند. متوسط کل هزینه و درآمد سالانه یک خانوار روستایی استان نیز به قیمت ثابت (واقعی) نسبت به ارقام مشابه سال‌گذشته به ترتیب ۱۵٫۷ درصد و ۰٫۶ درصد افزایش یافته‌ است.

وی افزود: سهم هزینه‌های خوراکی و دخانی از هزینه کل خانوارهای شهری و روستایی استان به ترتیب ۳۸٫۸ درصد و ۴۷٫۵ درصد بوده که به ترتیب ۶٫۴ درصد و ۳٫۵ درصد نسبت به سال ۹۰ افزایش یافته است. سهم هزینه خوراکی از هزینه کل یکی از شاخص‌های فقر است و افزایش آن به معنی کاهش سطح رفاه خانوار است.