دکتر سودانی:وزارت نیرو مصرانه به دنبال انتقال آب کارون است و این امر جز حسرت و پشیمانی چیزی را به دنبال ندارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود این‌که اکنون مشکل آب در کشور به یک بحران تبدیل شده اما راهکارهای بسیاری برای رفع این بحران وجود دارد.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،ناصر سودانی اظهارکرد: با توجه به خشکسالی چند ساله اخیر و قرار گرفتن ایران در مدار کم‌ آبی یا خشک […]

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود این‌که اکنون مشکل آب در کشور به یک بحران تبدیل شده اما راهکارهای بسیاری برای رفع این بحران وجود دارد.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،ناصر سودانی اظهارکرد: با توجه به خشکسالی چند ساله اخیر و قرار گرفتن ایران در مدار کم‌ آبی یا خشک و نیمه خشک و کاهش بارندگی‌ ها در سال‌ های گذشته وضعیت آب کشور بحرانی شده اما با اجرای چند سیاست عملیاتی این بحران حل می‌ شود.وی افزود: استفاده از تکنولوژی‌ های جدید یکی از راه‌ های بسیار موثر است. تکنولوژی‌ هایی که می‌توانند با استفاده از هوا در فضای سواحل و رودخانه‌ها آب تولید کنند می‌ توانند مصارف متعددی برای بخش‌ های مختلف کشاورزی و صنعتی باشند.

9302x21x0x69874

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: باید جلوی برخی از پروژه‌ های سنگین آب‌بر را گرفت. زدن سدهای متعدد نیز موجب انباشت آب پشت سدها می‌شود. الگوی مصرف در بخش کشاورزی، صنعتی و شرب باید تغییر کند تا از هدر رفتن آب جلوگیری شود.

سودانی ادامه‌داد: با استفاده از تکنولوژی برای بارور کردن ابرها و کشاورزی مکانیزه می‌ توان گام‌ های موثری برای جلوگیری از بحران آب برداشت. همچنین در کشور آب‌ هایی وجود دارد که به بیرون از مرزها هدایت می‌شوند؛ در حالي كه با مدیریت صحیح این آب‌ها می‌ توان از هدر رفت آن‌ ها جلوگیری کرد.وی خاطر نشان‌ کرد: احیای جلگه‌ ها و تالاب‌ها با توزیع آب به شکل علمی امکان‌ پذیر است. با تشکیلات جدید می‌توان آب دریای خزر را شیرین کرد. این اقدامات با حمایت‌ های قانونی مجلس و وزارت نیرو امکان‌ پذیر است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت خوزستان در بحران کم آبی عنوان‌ کرد: انتقال آب از سرشاخه‌ها و خشکسالی جلگه استان را با محدودیت‌ هایی مواجه کرده است. اکنون در کشت برنج و پروژه‌ های آبزیان و شیلات هیچ مجوزی داده نمی‌ شود. آب شرب شهری و روستایی استان مطلوبیت قابل توجهی ندارد و رودخانه‌ ها پر از فاضلاب است. سودانی ادامه‌ داد: این مسائل مشکلاتی برای رونق اقتصادی و صنعتی استان ایجاد کرده و از این روز انتظار می‌رود نگاه ویژه‌ای از سوی وزارت نیرو به این استان صورت گیرد. رسیدگی به وضعیت کشاورزی و صنعتی خوزستان در سال مقاومت اقتصادی می‌ تواند بسیاری از مشکلات بیکاری استان را رفع و امنیت استان را فراهم کند.وی خاطر نشان‌ کرد: اکنون وزارت نیرو مصرانه به دنبال انتقال آب کارون است و این امر جز حسرت و پشیمانی چیزی را به دنبال ندارد.