شورای شهر اهواز و داستان فرهنگسرای آی تی

در جلسه شورای شهر اهواز اعضاء از تبدیل فرهنگسرای آی تی گلستان به دانشگاه علمی کاربردی شهرداری انتقاد و بر راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز در محلی دیگر تاکید کردند. صالح پور:اجازه تعطیلی فرهنگ سرای آی تی را نمی دهیم به گزارش شوشان؛ زیباصالح پور با انتقاد از تعطیلی کلاس های فرهنگسرای آی […]

در جلسه شورای شهر اهواز اعضاء از تبدیل فرهنگسرای آی تی گلستان به دانشگاه علمی کاربردی شهرداری انتقاد و بر راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز در محلی دیگر تاکید کردند.

9302x16x0x26879

صالح پور:اجازه تعطیلی فرهنگ سرای آی تی را نمی دهیم

به گزارش شوشان؛ زیباصالح پور با انتقاد از تعطیلی کلاس های فرهنگسرای آی تی گلستان گفت: یکی از مشکلات کلانشهر اهواز در مقایسه با دیگر کلانشهرها کمبود فضای فرهنگی و اجتماعی برای شهروندان است.

این عضو شورای شهر اهواز گفت: اهواز با جمعیت یک میلیون و دویست هزارنفری تنها دو فرهنگسرا دارد. فرهنگسرای آی تی و کوی علوی دو فرهنگسرای اهواز هستند. صالحپور ادامه داد:فرهنگسرای آی تی تنها فرهنگسرای آی تی در استان می باشد. اولویت شورای شهر اهواز گسترش فضاهای فرهنگی از این قبیل است.شهرداری اهواز نباید به جای گسترش فضاهای فرهنگی اقدام به تعطیلی و یا آن را مورد استفاده دو منظوره قرار دهیم.عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز بیان داشت: زمانی که موضوع راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز در کمیسیون  های شورا مطرح شد زمزمه هایی مبنی بر اینکه این دانشگاه در محل فرهنگسرای آی تی اهواز راه اندازی می شود مطرح شد که در همان زمان با شهرداری اهواز شرط کردیم که دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز نباید در مکان فرهنگسرا راه اندازی شود. صالحپور ادامه داد: در حال حاضر مایه تعجب است که بحث راه اندازی این دانشگاه در محل فرهنگسرا مطرح می شود. این اقدام برخلاف قول و قرارهای شورا و شهرداری اهواز است. این عضو شورای شهر اهواز تاکید کرد: شورای شهر اجازه نخواهد داد که فعالیت های فرهنگسرای آی تی مخدوش شود چه برسد به اینکه به حالت تعطیل درآید.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز یادآور شد: شورای شهر جلوی این اقدام را خواهد گرفت. وی تاکید کرد: هیچکدام از اعضای شورای شهر اهواز در بحث راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز مخالفتی ندارد و این اقدام را کاری سازنده برای ارتقای سطح تحصیلات مرتبط با کارکنان شهرداری اهواز می داند اما باید جای مناسبی برای راه اندازی آن تدارک دیده شود.

سعادت نیا:با دانشگاه موافقیم اما نه به قمیت تعطیلی فرهنگسرای آی تی

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی سعادت نیا نیز در این زمینه بیان داشت: شورای شهر اهواز از ابتدا موافق راه اندزای دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز بوده است. اما این اقدام مثبت و سازنده  نباید به قیمت تخریب یک جای ضروری و فرهنگی دیگر باشد.رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز بیان داشت: شورای شهر و شهرداری اهواز باید از مسائل حاشیه ای اجتناب کنند و نباید سوژه و حاشیه برای خود ایجاد کنند. حتی اقدامات مثبت ما نیز در این صورت تحت الشعاع این مسائل حاشیه ای قرار خواهد گرفت. سعادت نیا ادامه داد: در این زمینه اگر با شورای شهر مشورت می شد و یا حداقل موضوع را برای اظهار نظر به کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارجاع داده می شد این مسائل حاشیه ای برای شهرداری ایجاد نمی شد.وی پیشنهاد کرد برای راه اندزای دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز مکانی را اجاره کند. سعادت نیا در پایان گفت: اگر جای را حتی با 100 تا 150 میلیون تومان اجاره می شد شهرداری اهواز گریبان این حاشیه های نمی شد.

انتقاد حیدری از توقف ثبت نام در فرهنگسرای آی تی

حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در نطق قبل از دستور خود گفت: برخی از عزل و نصب ها در لایه های میانی شهرداری غیر اصولی و غیر کارشناسی است. نایب رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر  اهواز گفت: برخی از شهرداران مناطق در روزهای اخیر اقدام به انتصابات در حوزه های خود کرده اند. متاسفانه در این زمینه شاهد انتصابات غیر تخصصی و غیر کارشناسانه  هستیم. متاسفانه اصولی بر انتصابات مدیران مناطق و سازمان های شهرداری اهواز حکمفرما نیست.حیدری خواستار توقف این انتصابات سلیقه ای شد و گفت: شهردار اهواز می بایست نظارت بیشتری بر انتصابات در حوزه های میانی شهرداری داشته باشد و از این انتصاباتی که غالبا سلیقه ای و غیر اصولی است جلوگیری کند.این عضو شورای شهر اهواز بیان داشت: یکی از دلایل که پروژه های شهرداری اهواز بی کیفیت است همین انتصابات غیراصولی و سلیقه ای است.نایب رییس کمیسیون حقوقی و املاک  شورای شهر اهواز به تعطیلی فعالیت های فرهنگسرای آی تی شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: این فرهنگسرای فعالیت های خیلی مناسبی برای گروه های سنی مختلف برگزار می کند .وی به مذاکره خود با سازمان فاوا و مسئول راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز در این زمینه اشاره کرد و گفت: متاسفانه ثبت نام در این فرهنگسرا از شهروندان متوقف شده است. جای سوال مهمی در این زمینه وجود داردکه چرا شهرداری اهواز برای راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی خود تنها فرهنگسرای آی تی را مدنظر قرار داده است.وی ادامه داد: این فرهنگسرا محل مناسبی برای استفاده و آموزش شهروند الکترونیک بود. اتفاقا اینگونه مکان ها باید گسترش یابد نه اینکه تعطیل شود. فضای این فرهنگسرا برای فعالیت گروه های سنی مشخصی و کلاس های مرتبطی تعبیه شده است و برگزاری کلاس های دانشگاه شهرداری در این فضا به صلاح نیست. حیدری ادامه داد: باید جلوی این جایگزینی گرفته شود.

موضوع دانشگاه علمی کاربردی شهرداری بررسی شود

دکتر جمشید سلحشور نیز در ادامه خواستار بررسی کارشناسانه در راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز شد. رییس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز گفت: باید رشته هایی که قرار است در این دانشگاه تدریس شود مشخص شود و همچنین هزینه های  و نحوه مدیریت ان نیز مورد بررسی قرار گیرد. وی پیشنهاد داد تعدادی از اعضای شورای شهر اهواز در این زمینه جلساتی را برگزار کنند تا تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شود.

فرهنگسرای آی تی در شهر باید گسترش یابد نه تعطیل شود

هدایت ممبینی رییس کمیسیون ورزش و امور جوانان شورای شهر اهواز نیز در این زمینه گفت: باید در این خصوص بررسی جامع تر و کارشناسانه تری صورت گیرد. وی خواستار جلوگیری از تعطیلی فرهنگسرای آی تی و یا استفاده دو منظوره از آن شد. ممبینی گفت: باید در زمینه ارتقای فضای فرهنگی در شهر اهواز تلاش مضاعف کرد نه اینکه ظرفیت موجود را خدشه دار کرد.

علاسوند: نباید مساله فرهنگسرای علاءالدین تکرا شود

در این هنگام رامی علاسوند رییس شورای شهر اهواز فرهنگسرای آی تی را فرهنگسرای تخصصی خواند و گفت: قرار نبود که فرهنگسرای آی تی تعطیل شود.رییس شورای شهر اهواز  در ادامه  با مخالفت های اعضای شورای شهر مبنی بر تعطیلی فرهنگسرای آی  تی شهرداری اهواز و  استفاده دو منظوره مواجه شد. در این هنگام حسین حیدری اعلام کرد که به لحاظ فضا و زمان و گروه های سنی استفاده کننده از کلاس های آی تی امکان استفاده دومنظوره در این مکان وجود ندارد و شهرداری اهواز باید به دنبال جای دیگری برای راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز باشد.در این هنگام علاسوند خطاب به محمد زاده مسئول راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز گفت: ما تجربه تلخ  توقف ساخت فرهنگسرای بهمن علاء الدین را داریم و نباید این مساله تکرار شود.شورای شهر روی فرهنگسرا آی تی تعصب دارد و اگر قرار باشد نحوه استفاده و یا کاربری آن تغییر یابد شورای شهراهواز حساسیت های خاص خود را دارد. وی گفت: انشالله سعی شود مکان دیگری جایگزین فرهنگسرا برای راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز شود. مخالفت اعضای شورای شهر با تعطیلی فرهنگسرای آی تی با استقبال شهروندان حاضر در جلسه شورای شهر اهواز شد.

در این جلسه همچنین لوایح، اصلاحیه بودجه سال جاری، انتقال پسماندهای تولیدی شیبان به مجتمع دفع پسماند، تخصیص مبلغی برای راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی، استقرار نماینده ورزش محلات در مدیریت امور ورزشی و مساعدت به همسر شهید عیسی طرفی مورد بررسی قرار گرفتند.همچنین آذر زمان پور و جانعلی خورشیدی به عنوان دو نماینده شورای شهر در هیئت عالی سرمایه گذاری انتخاب شدند.