شمایلی : با اجرای طرح ۵۵۰هزار هکتاری ۳۰۰هزار فرصت شغلی ایجاد می شود

یدالله شمایلی مدیرعامل موسسه جهاد نصر در همایش سنگرسازان بی سنگر با اشاره به اینکه فاز دوم طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام ۲۳۸ هزار هکتار است که بزودی با تامین منابع مالی اجرایی می شود، اظهار داشت: بزرگترین و اصلی ترین ماموریت جهاد نصر هم اکنون همکاری در اجرای طرح احیای ۵۵۰ […]

یدالله شمایلی مدیرعامل موسسه جهاد نصر در همایش سنگرسازان بی سنگر با اشاره به اینکه فاز دوم طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام ۲۳۸ هزار هکتار است که بزودی با تامین منابع مالی اجرایی می شود، اظهار داشت: بزرگترین و اصلی ترین ماموریت جهاد نصر هم اکنون همکاری در اجرای طرح احیای ۵۵۰ هزار از اراضی دشت های خوزستان و ایلام است.

img_5822

وی گفت: بزرگترین قطب کشاورزی ایران در خوزستان در حال شکل گیری است که باعث ایجاد شغل، کاهش حاشیه نشینی و امنیت غذایی می شود. مدیرعامل موسسه جهاد نصر بیان کرد: این طرح به عنوان بزرگترین پروژه کشاورزی تاریخ ایران در دولت تدبیر و امید در پنج حوزه کرخه، دز، کارون، مارون و زهره خیرآباد با همکاری موسسه جهاد نصر در حال اجراست. وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اجرای این طرح دستور دادند که از محل صندوق توسعه ملی در فاز اول یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به عنوان قرض برداشت شود. شمایلی گفت: تاکنون ۷۰۰ میلیون دلار به طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام تخصیص پیدا کرده و امیدواریم تا پایان سال جاری به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برسد.

وی اظهار کرد: طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی در این ۲ استان به میزان ۱۰ میلیون تن می شود و می تواند ۳۰۰ هزار شغل را با استقرار صنایع جانبی ایجاد کند. وی همچنین به پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و گفت: این طرحی نو در ایران است و وزارت جهاد کشاورزی براساس مطالعات انجام شده، تولید یک میلیون تن ماهی در قفس را در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان در برنامه دارد. مدیرعامل موسسه جهاد نصر ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی برای برنامه ششم، تولید ۲۰۰ هزار تن را پیش بینی کرده است. وی گفت: موسسه جهاد نصر تولید ۶۰ هزار تن ماهی را متعهد شده و علاوه بر آن تولید ۱۰ هزار تن گوشت ماهیان خاویاری، ۱۰۰ تن خاویار و ۱۰ هزار تن میگو را نیز تقبل کرده است. شمایلی افزود: این موسسه در راستای ماموریت گذشته خود که در دفاع مقدس بر عهده داشت امروز نیز در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال، تولید پایدار و تامین امنیت غذایی کشور در حال انجام ماموریت است.