استاندار خوزستان : طرح 550 هزارهکتاری مهمترین مدافع برای جلوگیری ازانتقال آب کارون است

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اجرای کامل طرح آب و فاضلاب استان به 3.2 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد گفت: رفع این مشکل در گرو همت مسئولان کشوری است. به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در مهمانسرای شهید رجایی استانداری خوزستان اظهار کرد: مشکلات و منافع […]

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اجرای کامل طرح آب و فاضلاب استان به 3.2 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد گفت: رفع این مشکل در گرو همت مسئولان کشوری است. به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در مهمانسرای شهید رجایی استانداری خوزستان اظهار کرد: مشکلات و منافع استان ملی است و در خصوص مسائل آن هم باید به همین صورت تصمیم گیری شود. وی افزود: مسئولان امر نسبت به مشکلات استان حساس شده اند و اهتمام جدی برای حل آنها دارند.

img-20160918-wa0152

شریعتی ادامه داد: روز گذشته حواله 10میلیون دلاری توانیر به کشور عراق برای راه اندازی فاضلاب شرق اهواز صادر شد و در دو روز گذشته با سفیر ایران در عراق صحبت کردم و قرارشد این موضوع هر چه سریعتر انجام شود. استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد: قبل از پایان سال این سیستم فاضلاب بهره برداری شود و روزانه 100 هزار متر مکعب آب برای کشاورزی و صنعت بازیافت شود. وی گفت: در نتیجه دراین شرایط کم آبی می توان برای بازیافت فاضلاب مشکل کمبود آب کشاورزی و صنعت را مرتفع کرد و نیز کمک خوبی برای مسائل زیست محیطی است. شریعتی اظهار کرد: برای فاضلاب کل استان تمهیداتی دیده شده به صورتی که برای 16 شهرسیستم فاضلاب کشیده شد اما هیچ یک در مدار نیامدند و در نتیجه شش هزار میلیارد ریال از اعتبارات اوراق قرضه زیر خاک مدفون شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: براساس برآورد مدیر عامل آب و فاضلاب استان 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای به مدار آمدن همین مسیرها و شبکه های ایجاد شده لازم است. وی اضافه کرد: برای به مدار آمدن سیستم فاضلاب کل شهر، چهار هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است. شریعتی گفت: فاضلاب شهری اهواز و شهرهای دیگر و به طورکلی از طرح آبرسانی و آب شرب شامل آب غدیر، جنوب شرق و شمال شرق قسمت زیادی باقی مانده که هنوز اجرائی نشده است. استاندار خوزستان اظهار کرد: این موضوع را مکرر از طریق معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو پیگیری کردم به صورتی که به یکی از دغدغه های اصلی مقامات دولت آب و فاضلاب استان تبدیل شده است.

**طرح 550 هزارهکتاری مهمترین مدافع برای جلوگیری ازانتقال آب کارون است

وی ادامه داد: به عنوان نماینده عالی دولت مواضع دولت را پیگیری می کنم و مواضع دولت در خصوص آب، خوب و در جهت منافع مردم است. شریعتی افزود: نباید با صحبتهای غیرمستند تشویش اذهان عمومی صورت گیرد و ما آمادگی داریم از منافع استان به صورت تمام و کمال دفاع کنیم. استاندار خوزستان گفت: طرح 550 هزارهکتاری مهترین مدافع برای جلوگیری ازانتقال آب کارون است چون محل مصرف صحیح و مناسب آب کارون را مشخص می کند. وی تصریح کرد: منافع طرح ملی است و تولیدات کشاورزی را به حدود 20میلیون تن می رساند.

**اعتبار تخصیص یافته امسال برای گرد و غبار کاهش یافته است

شریعتی اظهار کرد: امسال 150 میلیارد ریال اعتبار برای گرد و غباراختصاص یافته که این میزان در مقایسه با سال قبل کاهش پیدا کرده است اما با پیگیری و دستور معاون رئیس جمهوری قرار شده از محل اعتبارات حوادث غیر مترقبه، مقداری بودجه برای ریز گردها تامین شود و امید است به تصویب برسد. استاندار خوزستان گفت: وزارت نفت نیز تا کنون 660 میلیارد ریال برای ریزگردها هزینه کرده و تا سقف یک هزار میلیارد ریال اعلام آمادگی کرده تا شن های روان را در داخل تثبیت کند. وی در خصوص سد گتوند هم گفت: کارگروه کارشناسی در حال کار کردن بر روی این طرح است تا راههای کاهش آثار زیست محیطی آن را پیدا کند و تیم های علمی و فنی در این خصوص در حال فعالیت هستند که هنوز مطالعات آنها به پایان نرسیده است. شریعتی خاطرنشان کرد: در این دولت بنا شده که هر پروژه عمرانی و صنعتی برای شروع حتما باید پیوست محیط زیستی داشته باشد و بر اساس دستور رئیس جمهوری، هر طرحی با هر میزان توجیه اقتصادی بدون این پیوست نباید اجرا شود.

**اهتمام جدی در خصوص راه اندازی مترو در اهواز وجود نداشته است

استاندار خوزستان در خصوص راه اندازی مترو در اهواز اظهار کرد: اهتمام جدی در این زمینه نداشتیم ولی هیچ کس را متهم نمی کنم. وی افزود: در استان ما به دلایلی از مطرح نبودن آن به عنوان مشکل اصلی، وجود مشکلات دیگر و یا نبودن هماهنگی به خوبی در راه اندازی مترو ورود نشده است. شریعتی با اشاره به اینکه استانهای دیگر اهتمام بیشتری داشتند و همه دست به کار شدند تصریح کرد: کلان شهرهای دیگر پنج هزارمیلیارد ریال اوراق قرضه اول را فروخته اند اما خوزستان هنوز پنج هزارمیلیارد ریال را دست نزده است.استاندار خوزستان گفت: در دیگر کلان شهرها فاز اول راه اندازی شده اما در اهواز هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است که البته شهرداری آمادگی کامل خود را برای پیشبرد این مساله اعلام کرده است.

**برای تغییردادن یا ندادن مدیران استان دستوری دریافت نکرده ام

وی در خصوص تغییر یا جابجایی مدیران استان اضافه کرد: ممکن است مدیر مسئولان ذیربط توصیه هایی در خصوص مسائل خاصی انجام دهند اما در خصوص تغییر دادن یا ندادن دستوری به من داده نشده است و همچنین موضوعی را از من نخواسته اند. شریعتی اظهار کرد: تغییر مدیران یکی از راههای اصلاح امور هست اما تمام راهها نیست و من این موضوع را بررسی می کنم و در صورت تشخیص اعمال می کنم و اگر مدیری سیاستهای دولت را قبول دارد انتخاب می شود تا کارهای دولت را انجام دهد. استاندار خوزستان اظهار کرد: همه به ویژه نخبگان و مسئولان باید در جهت رفع مشکلات و موانع استان تلاش کنند و بر نقاط افتراق و اختلاف سلیقه کمتر پافشاری کنیم.

**وضعیت پرداخت تسهیلات بانکها قانع کننده نیست

وی در خصوص وام بنگاههای کوچک و بانکها گفت: دولت سهمیه ای برای استان های مختلف تعیین کرده و چون ستاد تسهیلات برای راه اندازی و خروج از رکود است در نتیجه یکسری از این مقررات از جمله چک برگشتی و باقی ماندن وام در حد متعارف را در نظر نمی گیرند. شریعتی ادامه داد: با برگزاری جلسات متعدد و وحدت رویه تا حدود زیادی کارها پیش رفته است و ما استان دوم در پرداخت تسهیلات هستیم اما قانع کننده نیست. استاندار خوزستان افزود: ما باید از تمام امکانات در جهت به چرخش در آوردن چرخ صنعت استفاده کنیم. وی اظهار کرد: نسبت به وضعیت بیکاری و شرایط دیگر وضعیت خوب و مطلوبی نیست و باید تلاش شود از تمام سهمیه استفاده شود و منابع باید به سمت بانکهایی برود که خدمات بیشتری به مردم بدهند.

**در امور شورا و شهرداری دخالت نمی کنم

شریعتی تصریح کرد: مسئولیت طرح های شهرداری در درجه اول به عهده شهردار و شورای شهر است و اراده من این است که در کار آنها دخالت نکنم و ما چون کاری را به مردم سپرده ایم باید اجازه دهیم مردم نظارت خود را اعمال کنند. استاندار خوزستان گفت: شوراها باید روند تکاملی خود را طی کنند و الان به انسجام نسبی رسیده اند. وی اظهار کرد: باید شورا را حمایت وحتی انتقاد کنیم تا مدیریت بهتر، علمی و کارشناسی انجام شود. شریعتی ادامه داد: تا جایی که به مصالح مردم لطمه ای وارد نشود در امور شورا و شهرداری در هیچ نقطه استان دخالت نمی کنم مگر قانون نقض شود.

**آمار واقعی در تصادفات جاده ای ارائه شود

استاندار خوزستان در خصوص تصادفات جاده ای گفت: تصادفات جاده ای باید با کل کشور مقایسه شود و باید آمار واقعی در کمیسیون راهها ارائه شود و سرپوش گذاشته نشود تا راهکارهای مناسب تعیین شود. وی تصریح کرد: جاده بهبهان – رامهرمز به مناقصه گذاشته و کارهای جاده باغملک به هفتگل در حال انجام است و با قول وزارت راه، ظرف 20روز تا یک ماه آینده برای به مناقصه رفتن آماده می شود. شریعتی ادامه داد: جاده های غرب به سمت چذابه به علت میدان مین بسته شده بود و گروه تخریب راه را باز کردند. استاندار خوزستان ادامه داد: جاده کامل باز شده و ما به مسیر بازارچه رسیدیم و البته این جاده جدید پنج کیلومتر دیگر تا مرز ادامه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: تا سال آینده کل مسیر چهارخطه شود. شریعتی اظهار کرد: اربعین یک نماد خوب برای شیعیان است و باید سالانه اعتباری برای آن در نظر گرفته شود. استاندار خوزستان در خصوص آسیب های اجتماعی بانوان گفت: سران نظام در خصوص حل این آسیب ها از جمله طلاق، حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیر رسمی تلاش می کنند و قرار شده گزارش چند ماه از طریق سران عالی و وزیران به رهبر معظم انقلاب ارائه شود. وی ادامه داد: دولت برای مردم انتخاب شده و برگرفته از مردم است و خلاف منافع ملی تصمیم نمی گیرد. شریعتی اظهار کرد: من شخصا مخالف هر گونه شکایت علیه خبرنگاران حتی در خصوص قضایای شخصی هستم. 

img-20160918-wa0155 img-20160918-wa0156