یک میلیون و 200 هزار تن کالا از گمرک خرمشهر و شلمچه صادر شد

مدیر کل گمرک خرمشهر از صدور یک میلیون و 200 هزار تن کالا از گمرک خرمشهر و شلمچه از ابتدای سال جاری تاکنون به خارج از کشور خبر داد. عارف باوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ارزش کالاهای صادر شده از گمرک خرمشهر و شلمچه در سال جاری را 250 میلیون […]

مدیر کل گمرک خرمشهر از صدور یک میلیون و 200 هزار تن کالا از گمرک خرمشهر و شلمچه از ابتدای سال جاری تاکنون به خارج از کشور خبر داد. عارف باوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ارزش کالاهای صادر شده از گمرک خرمشهر و شلمچه در سال جاری را 250 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان کالا از مرزهای دریایی و زمینی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشور عراق صادر شده است.

82155197-70875498

وی اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات غیر نفتی به کمک سامانه جامع گمرکی صادرات کالا از بندر خرمشهر و مرز زمینی شلمچه روان سازی شده است و مشکلی در صادرات کالاهای غیر نفتی نیست. باوی عمده کالاهای صادراتی از گمرک خرمشهر و شلمچه را سیمان، گچ، قلوه سنگ، کاشی، آهن آلات ساختمانی، میوه و تره بار و لبنیات اعلام و بیان کرد: میزان صادرات کالا در چهار ماه سالجاری از بندر خرمشهر و شلمچه رشد قابل قبولی داشته است.

گمرک خرمشهر در منتهی الیه جنوب غربی خوزستان قرار گرفته است و تا خلیج فارس حدود ۶۰ مایل فاصله دارد. اقتصاد شهرهای آبادان و خرمشهر از دیر باز متکی به فعالیت های حمل و نقل آبی، خشکی و بازرگانی بوده است. بنادر آبادان و خرمشهر از زیر ساخت های مناسب بازرگانی برخوردار است. قرار گرفتن آبادان و خرمشهر در کنار آب شیرین اروندرود و کارون موقعیت بین المللی، تجاری و صنعتی نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس و امنیت آبراه اروندرود برای کشتیرانی از فرصت هایی است که بازرگانان می توانند کالاهای خود را به این بنادر وارد کنند.