سیاحی :خط اول قطار شهری اهواز تا پایان امسال افتتاح می شود

معاون عمرانی استانداری خوزستان در نشست خبری با رسانه‌ هاي استان، به ارایه گزارشي از عملکرد این معاونت پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. احمد سیاحی در نشست خبری که امروز،6 اردیبهشت‌ ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دولت،دولت تدبیر و امید است و تدبیر زمانی ایجاد می‌ شود که امیدی در […]

معاون عمرانی استانداری خوزستان در نشست خبری با رسانه‌ هاي استان، به ارایه گزارشي از عملکرد این معاونت پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. احمد سیاحی در نشست خبری که امروز،6 اردیبهشت‌ ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دولت،دولت تدبیر و امید است و تدبیر زمانی ایجاد می‌ شود که امیدی در دل مردم باشد و امید زمانی در دل مردم ایجاد می‌ شود که مردم بدانند کارها با تدبیر انجام می‌شود.

9302x07x0x24098

وی افزود: امیدواریم بتوانیم کارهای ماندگاری را در استان بدون شعار دادن، انجام دهیم. سیاحی تصریح‌ کرد: استان خوزستان از ظرفیت‌ های بسیار بالایی برخوردار است و به نوعی در برخی شاخص‌ ها، استانی ملی یا ملی‌ ترین استان محسوب می‌ شود و ما به دنبال این هستیم که مشکلات مردم را در بخش‌ های مختلف حل کنیم.

* وفاق خوبی در استان حاکم است

وی عنوان‌ کرد:در حال حاضر فرصت طلایی در استان ایجاد شده است و ظرفیت ایجاد شده فعلی در استان در هیچ دوره زمانی نبوده است؛ در حال حاضر روحانیت معظم و  در راس آن‌ ها نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز سردمدار حمایت از کار عمرانی و جذب سرمایه‌ گذار داخلی و خارجی هستند و تاکنون سابقه نداشته که همه نمایندگان استان چنین عزمی را در حمایت از مسوولان استان داشته باشند و وفاق خوبی در استان حاکم است. معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه‌ داد: استاندار در نظر دارد از این وفاق بین مسوولان استان، روحانیت و اصحاب فکر و ایده در استان به خوبی استفاده كند.

وی افزود: بنا داریم امسال یا تا 2، سه سال آینده وضعیت خوزستان غیر از این وضعیت فعلی باشد؛ البته ما منکر مشکلات نیستیم و اگر بگوییم که مشکلی در بحث خدمات زیربنایی و امورات مردم نداریم سرخودمان کلاه گذاشته‌ایم. ما به عنوان مثال مشکلات جدی و اساسی در رابطه با ایمنی راه‌ها داریم و وضعیت خدمات بهداشتی شامل نبود بیمارستان‌ها مجهز و مطلوب، عدم تکمیل بیمارستان‌ها و عدم تکمیل پروژه‌ها عمرانی، خدمات شهری و مبلمان شهری و بحث آب و فاضلاب از دیگر مشکلات استان است. سیاحی گفت: اعتقاد ما این است كه در هر صورت شناخت مشکلات می‌تواند ما را در جهت حل مشکلات یاری دهد. در 4 ماهه گذشته مشکلات هر بخش، اعتبارات مورد نیاز، اقدامات قابل انجام در سال 93 و سال‌های آینده مشخص شده است و از امسال بنا داریم به تدریج به دنبال حل این مشکلات باشیم.

* ايجاد توازن در تخصيص اعتبارات بين شهرستان‌ ها

وی ادامه‌ داد: یکی از بحث‌ های اساسی، عدم تخصیص اعتبارات به شهرستان‌ ها به صورت مطلوب است. شاخص‌ های این تخصیص‌ ها قابل‌ قبول نيست و بهتر اين بود كه براساس جمعیت تقسیم می‌ شد اما با دستور استانداری شاخص‌ هایی تعریف شد که این شاخص‌ ها براساس اتمام طرح‌ های نیمه‌تمام و براساس عدم توسعه‌ یافتگی و عقب‌ ماندگی شهرها است تا بتوانیم حالت توازنی را بین شهرستان‌ ها ایجاد کنیم.معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان‌ کرد: از امسال شاهد این هستیم که اعتبارات به صورتي تخصیص یابد تا حق هر شهرستان را در زمینه بخش‌های مختلف عمرانی ادا شود. ما همه چیز در استان داریم و شان مردم ما بالاتر از آن است که در یک‌ سری مسایل، مشکلی داشته باشند.

سياحي خاطر نشان‌ کرد: بیشترین ميزان آب و تعداد بنادر و سواحل و بیشترین ظرفیت را در بخش‌های کشاورزی و نفت داریم و به نظر می‌رسد با وفاق حاکم در استان و استفاده بهینه از اعتبارات و تکمیل طرح‌ های نیمه‌ تمام، شاهد انجام پروژه‌ ها باشیم. اعتقادم این است كه با مدیریت استاندار، می‌توانیم از ظرفیت‌ های استان استفاده کنیم.وی اظهارکرد: استاندار تاکید دارند که امسال استان جور دیگری خواهد بود و اعتقاد ما این است که در بحث آب و استفاده از این ظرفیت در استان می‌ توانیم کارهای موثرتری را در این زمینه داشته باشیم و فرآیند کار در این زمینه مشخص شده است. سیاحی بیان‌کرد: در نظر داریم با فراهم کردن بستر و زمینه مناسب، جذب سرمایه گذار را در استان بیشتر  و بیشتر کنیم. اعتقاد دارم برای کسانی که پول دارند و قصد سرمایه گذاری در استان را دارند باید فرش قرمز پهن کنیم. ما همیشه سعی کردیم از مبلغ دولتی استفاده کنیم دنیا اگر پیشرفت کرده با استفاده از جذب سرمایه های داخلی و خارجی بوده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان بيان‌كرد: افراد زیادی تمايل به سرمايه‌ گذاري در زمینه فرودگاه، نمایشگاه، جاده‌ ها و اتوبان‌ های اصلی و استفاده از ظرفیت‌ های آبي در بخش شیلات در استان هستند. برداشت ما این است که با این اعتبارات و افزایش اعتبارات در آینده، بتوانیم در بخش‌های مختلف شاهد حل مشکلات مردم باشیم.وی در ادامه در زمینه طرح انتقال آب از سرشاخه‌ های کارون خاطر نشان‌ كرد: ما یک کشور واحد هستیم و اتحاد و یکپارچگی برای همه ما یک اصل است و هر جا مشکلی اتفاق بیفتد همه مردم ایران باید نسبت به رفع آن اقدام کنند.سياحی ادامه‌داد: ظرفیت‌هایی در استان‌های کشور وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به معادن، نفت، كشاورزي و توليد محصولات استراتژيك از جمله برنج، گندم و زعفران و دیگر ظرفیت‌ها اشاره کرد. مجموعه این قابلیت‌ها اقتدار یک کشور را نشان می‌دهد. یکی از مقولات جدی در همه کشورها و در استان‌ها، بحث آب است. ما در کشوری خشک و نیمه خشک زندگی می‌کنیم. متوسط بارندگی دنیا 750 میلی‌متر در سال و در استان 230 تا 240 میلی‌متر در سال است اما با این حال استان بیشترین رودخانه‌ها را دارد و 33 درصد آب جاری کشور در خوزستان است.

وی اظهارکرد: انتقال آب از حوزه‌های مختلف برای هموطنان ما در کشور، سال‌های سال در حال پیگیری است؛ مثلا وزارت نیرو برنامه انتقال آب از حوزه خلیج‌فارس به کرمان به ظرفیت یک میلیون مترمکعب در روز و برای نیاز صنعت و شرب را در دستور كار خود دارد. همچنین انتقال آب دریای خرز به دشت مرکزی نیز یکی‌دیگر از طرح‌ها است.معاون عمراني استانداري خوزستان درباره طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون گفت: خوزستان و جایگاه کارون بر کسی پوشیده نیست و فرهنگ و تاریخ ما با کارون عجین شده است. شهرهای پرجمعیت ما در ساحل رودخانه کارون واقع شده‌اند و 85 درصد آب شرب شهرهای استان از رودخانه کارون تامین می‌شود و این عدد، عدد بسیاری قابل توجه و واقعی است و باید کمیت و کیفیت کارون را حفظ کرد.

* هیچ آبی برای مصرف کشاورزی و صنعتي منتقل نخواهد شد

وی افزود: از طرفی ما شاهد کمبود آب در برخی از استان‌ها هستیم و براساس قول و دستور رییس جمهور، اگر آبی قرار است منتقل شود باید فقط برای شرب باشد و هیچ‌کس فکر نمی‌کنم مخالف این باشد که ما اینجا آب به وفور داشته باشیم اما هموطن ما تشنه باشد.سیاحی اظهارکرد: هیچ آبی برای مصرف کشاورزی منتقل نخواهد شد. آب از طریق تونل منتقل نمی‌شود و انتقال آب از طریق لوله خواهد بود زیرا انتقال آب از طریق تونل قابل کنترل و احصا نيست و تاکید می‌کنم که آب برای شرب است و برای مصارف صنعتی و کشاورزی منتقل نمی‌ شود.وی افزود: همچنین دلیلي وجود ندارد که آب از یک استان به استان دیگر و پس از آن‌ به استاني ديگر منتقل شود.

سیاحی گفت: در نهایت مقرر شد که به کرمان 180 میلیون مترمکعب در سال، به یزد 150 میلیون مترمکعب و به اصفهان 250 میلیون مترمکعب آب داده شود. در نهایت جمع آب قابل انتقال 580 میلیون مترمکعب است ولی هنوز مقداری از این رقم آب مربوط به مصارف صنعت است که قرار است این مقدار از رقم کلی کم شود.

وی تاكيدكرد: تاثیرگذاری اقتصادی یک مترمکعب آب در استان بسیار بالاتر از سایر مناطق است و ما برای طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی، آب نیاز داریم. در شهرها و در صنایع نیز نياز به تامین آب است که باید مدنظر قرار بگیرد.معاون عمراني استانداري خوزستان در ادامه درباره اقدامات استاندار در زمینه فرهنگ‌سازی خاطرنشان‌کرد: مقتدایی درصدد ایجاد یکسری فرهنگ‌ ها در استان است كه از جمله این فرهنگ‌ ها مي‌توان به توسعه فرهنگ رانندگی، ترافیکی، شهر ما خانه ما و استفاده از رنگ‌ های شاد در شهرسازي اشاره کرد که باید این فرهنگ‌ها در استان نهادینه شود.وی تصریح‌ کرد: به اعتقاد استاندار، یک هارمونی را در استان باید ایجاد کرد. در زمینه ایمنی راه‌ ها، تابلوها و استفاده بهینه از آب و برق نيز باید فرهنگ‌سازي شود.سیاحی درباره طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به استان قم خاطرنشان‌کرد: قرارداد این پروژه 320 میلیارد تومان و پیمانکار آن قرارگاه خاتم‌الانبیاء است و قرار است در قالب این طرح 67 میلیون مترمکعب آب در سال برای مصرف شرب به قم منتقل شود.

معاون عمراني استانداري خوزستان با اشاره به مراکز پرورش ماهی در استان اظهارکرد: ما با معضل فعالیت پرورش ماهی مجاز و غیرمجاز روبه‌رو هستیم که باید در باره این مساله سیاست‌گذاری‌های لازم انجام شود زیرا برداشت آب و تبدیل زمین کشاورزی به حوضچه‌های پرورش ماهی به صورت غیرمجاز تخلف است. از طرفی بحث پساب خروجی این واحدها نیز مورد بحث است زیرا این مراکز آب لزج و روغنی وارد رودخانه کارون می‌کنند و معضلاتی را برای این رودخانه به وجود می‌آورند.وی درباره کمک‌ها و حمایت‌های مالی برخی شرکت‌ها به استان عنوان‌کرد: همه صنایع همچون فولاد، نفت، ملی حفاری، و توسعه نیشکر و سایر صنایع باید دست به دست هم بدهند و برای رفع مشکلات استان کمک کنند.

سياحی درباره مشکل زمین‌خواری در استان خاطرنشان‌کرد: بنده ریاست کمیسیون ماده پنج را بر عهده دارم. آن مواردی که به کمیسیون ارجاع شود به شدت برخورد خواهیم کرد.وی درباره پروژه قطار شهری اهواز بیان‌کرد: در بحث ماده 62، مقرر شده که 50 درصد اعتبارات مورد نیاز در امور حمل و نقل ریلی توسط دولت و مابقی توسط شهرداری مربوطه تامین شود. بحث ما روی 450 میلیون دلار است که باید ضمانت‌هاي مربوط برای این اعتبار داده شود. آخرین اقدام انجام شده این است که وثایق و سند زمین‌ها به بانک تجارت داده شده كه از جمله این زمین‌ها می‌توان به زمین 13 هکتاری مجاور فروشگاه رفاه و 50 هکتاری سمت پارک شهروند اشاره کرد که ارزش این زمین‌ها بیش از مبلغ فاینانس است.

* افتتاح خط اول قطار شهري تا پايان امسال

معاون عمراني استانداري خوزستان گفت: درصدد هستیم خط اول قطار شهری را تا پایان امسال افتتاح کنیم. خط اول از سه‌راهی فرودگاه تا مصلی امتداد دارد.سیاحی درباره فضای سبز و بهبود آن در استان گفت: ما به دنبال افزایش اين ميزان هستیم. سرانه متوسط در برخی از شهرستان‌ها بیش از میزان متوسط است. در اهواز نیز سرانه فضای سبز حدود 5 مترمربع است که باید به 12 مترمربع برسد. اگر پارک شهروند را به فضاي سبز اهواز اضافه کنیم به حدود 9 متر مربع خواهد رسید. نمی‌توانیم همه زمین‌ها را به چمن یا درخت اختصاص دهیم و باید فضای سبز، تلفیقی از این 2 باشد. البته ما هم معتقد به ایجاد درخت و سایه در اهواز در روز هستیم و باید از ظرفیت پارک گمبوعه استفاده کنیم و شرایطی ایجاد کنیم که مردم در روز نیز بتوانند از فضای سبز شهر استفاده کنند.

وی طرح‌های آب‌رسانی اظهارکرد: آب در استان خوزستان مقوله‌ای است که با اعتبار یک تا چند میلیارد تومان قابل حل نیست. سه طرح اساسی و عمده در استان تعریف شده که اگر این‌ها اتفاق بیافتد مشکل آب در استان حل می‌شود. یکی از این طرح‌ها، طرح غدیر است که همین طرح در حال حاضر 4 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد. فاز اول آن افتتاح شده و فاز دوم آن از ام‌الدبس به اهواز است و 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که آب رودخانه دز به شهرهای هدف برسد.سیاحی بیان‌کرد: طرح آب جنوب‌شرق یکی‌دیگر از طرح‌ها است که کارهای مقدماتی آن انجام شده و 2500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. طرح سوم انتقال آب از شمال‌شرق برای انتقال آب از کارون سه به شهرهای ایذه، باغملک، رامهرمز، هفتگل و رامشیر است. برداشت ما این است که این طرح‌ها حدود 12 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهند و با اعتبارات جاری این طرح‌ها به هیچ وجه سازگار نیستند.

* طرح جاب‌ جايي ساكنان مناطق آلوده مسجدسليمان را بايد ادامه دهيم

معاون عمراني استانداري خوزستان در پاسخ به پرسش منبي بر طرح جابه‌جایی ساکنان مناطق آلوده به نفت در مسجدسلیمان و تغییر وضعیت آن‌ها خاطرنشان‌کرد: در منطقه ولیعصر 1200 واحد مسکونی آماده شده و 320 واحد آن مشکل برق داشتند که این مشکل حل شد. موضوع انتقال اسناد از ارتش به مناطق نفت‌خیز جنوب مطرح بود که این مساله نيز حل شد.

وی افزود: هنوز مجبور هستیم این طرح را ادامه دهیم و کل مناطقی که دچار آلودگی نفتی و نشت گاز هستند را منتقل کنیم. اين طرح، طرح بزرگی است و کار یکسال و 2 سال هم نیست؛ تملک‌ها انجام شده و بنیاد مسکن نیز کارش را انجام داده است.سیاحی درباره عدم تمایل برخی افراد ساکن در این مناطق به انتقال و اسکان در خانه‌ های آپارتمانی جدید خاطرنشان‌کرد: بحث آلودگی زیست‌محیطی و مخاطرات نفت و گاز در این مناطق مطرح است و به نظر من هماهنگي‌ های صورت گرفته با فرمانداری، نماینده مجلس و با تسهیلات در نظر گرفته شده، مردم هم رغبت پیدا می‌کنند به منطقه‌ ای که مخاطرات ندارد جابه‌ جا شوند.

* تاكيد بر جلوگيري اثرات سد گتوند بر شوري آب كارون

وی درباره طرح سد گتوند و تبعات آن در وضعیت رودخانه کارون و تملک اراضی روستاییان بیان‌کرد: در زمینه سدگتوند بحث‌های مختلفی شامل میزان نمک پشت سد، میزان تاثیر سدگتوند در خصوص شوری آب رودخانه کارون، تملك اراضي روستاییان و احقاق حق و حقوق آن ها مطرح است. در جلسات وزیر نیرو ما تاکید کرده‌ایم که به هیچ وجه اجازه تغییر کیفیت و بالارفتن شوری آب را در کارون نمی‌دهیم و وزارت نیرو باید این تعهد را داشته باشد که ما تغییرات کیفی را در پایین دست سد گتوند شاهد نباشیم.معاون عمراني استانداري خوزستان گفت: اعداد و ارقام بر این دلالت دارد که میزان نمک جمع شده پشت سد به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است. EC لایه‌های پایین سد گتوند 180 هزار میکروموس و لایه‌های بالا 500 میکروموس است.وی افزود: وزارت نیرو باید برای خروج نمک از پشت سد راهکاری پیدا کند. آخرین پیشنهاد این بوده که لوله‌ای 220 کیلومتري از محل سد تا خلیج‌فارس ایجاد شود تا آب شور را در مدت زمان 5 سال منتقل کنند.

سیاحی ادامه‌ داد: در حال حاضر میزان تاثیرگذاری آب سد گتوند در پایین دست و براساس مطالعات صورت گرفته دلالت بر این دارد که بین 15 تا 25 درصد شوری آب کارون از گتوند است اما باید این را نیز در نظر بگیریم که از قدیم‌ الایام 2 رودخانه شور در استان داشته‌ ایم و این‌ ها نیز در شوری آب کارون تاثیرگذار بوده‌ اند.وی گفت: در حال حاضر ما نگران شوری آب نیستیم، بلکه نگران آینده هستیم. براساس اعداد و ارقام دریافتی تا پایان سال 90، 3.5 میلیون تن و تا پایان سال 91، 7.7 میلیون تن نمک در پشت سد گتوند جمع شده و به نوعی 2 برابر افزايش يافته است.معاون عمراني استانداري خوزستان بیان‌کرد: در جلسه‌ای که با شرکت آب و نیرو داشتیم، این شرکت اطمینان داد که هیچ مشکلی برای پایین دست کارون ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه‌داد: این‌که می‌بینید رییس دیوان محاسبات و سازمان بازرسی از سد گتوند بازدید می‌کنند علتش این است که این طرح یکی از طرح‌های بسیار بزرگ است و 2000 مگاوات ظرفیت تولید برق دارد و پشت این سد در حال حاضر 2.6 میلیارد مترمکعب آب وجود دارد.سیاحی گفت: نگرانی ما در بحث این سد، موضوع شوری است که در حال حاضر مشکل اساسی و جدی در رودخانه کارون ایجاد نکرده است.وی درباره تملک اراضی روستاییان در محدوده سد گتوند خاطرنشان‌کرد: با ایجاد هر سد، تعدادي روستا و تاسیسات زیر آب می‌رود و طبیعی است که وزارت نیرو باید حق و حقوق این افراد را پرداخت کند. براساس آخرین خبر دریافتی از تعداد 480 خانوار در محدوده سد گتوند تنها 12 و 13 خانوار است که در حال حاضر مشکل دارند. مشکل تمام روستاییان به جز 12 خانوار حل شده است که ما به دنبال حل مشکل این خانوارها هستیم.

معاون عمراني استانداري خوزستان درباره مدت زمان انتقال آب شور از سد به خلیج فارس خاطرنشان‌کرد: این انتقال و هدایت تا 15 سال طول می‌کشد. تمام هدف ما این است که در ارتباط با رودخانه کارون تغییرات کیفی نداشته باشیم. وزارت نیرو باید پاسخگوي مباحثی همچون برق، هزینه اجرا و تاثیر نمک در سازه بتنی باشد و بحث ما این است كه شوری به پایین دست کارون هدایت نشود.

سیاحی درباره تشکیل شورای آب در استان بیان‌کرد: شورای آب در استان تشکیل که تاکنون 2 جلسه آن برگزار شده است و معضل جدی استان بحث آب است و با پیشنهاد معاونت عمرانی این شورا تشکیل شد. درصدد هستیم که سیاست‌گذاری موضوعات آب را در استان در این شورا تعیین کنیم. در این شورا درصدد هستیم طرح‌های آبرسانی را فازبندی کنیم؛ به عنوان مثال در برنامه است که طرح غدیر را فازبندی و آن را در ابعاد اجرایی کوچکتری تقسیم و اجرایی کنیم.

* اولویت امسال، اتمام طرح‌های بهداشتی ناتمام

معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهارکرد: امسال توجه به راه‌ها، بهداشت و خدمات داخل شهرها از اولویت‌ها و برنامه‌های جدی و اساسی ما است. همچنين اولویت امسال ما اتمام طرح‌های بهداشتی ناتمام است؛ ما شاهد هستیم بیمارستان‌هایی به مدت 22 سال روی زمین مانده و هنوز به اتمام نرسیده است.وی در ادامه رسیدگی جدی به فضای سبز، ساخت میادین اجتماعات در شهرها، المان‌های ورودی شهرها و پروژه های مربوط به بانوان را از دیگر طرح‌های و اولویت‌های امسال عنوان‌كرد.

سياحي همچنين درباره پروژه‌های مربوط به شرکت نفت در استان اظهارکرد: حدود 78 پروژه در استان وجود دارد که متولی آن‌ها نفت است. تاکنون حدود 1200 میلیارد تومان اعتبار از نفت در این پروژه‌ها هزینه شده است.معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان‌کرد: در چند ماه گذشته بیشترین جلسات در رابطه با راه‌ها بوده است که این مساله جزو موضوعات جدی و اساسی استان است و باید به آن پرداخته شود.وی افزود: اعتقاد دارم که راهداری نسبت به راه‌سازی اولویت بیشتری دارد و ما باید داشته‌های خود را حفظ کنیم اما این مساله، از اهمیت راه‌سازی کم نمی‌کند. در حال حاضر نقاط حادثه‌خیز استان مشخص و بخش اعظم آن‌ها اصلاح شده است.

* كمبود 14 هزار تابلو در راه‌ هاي استان!

سیاحی تصریح‌كرد: در 4 ماهه گذشته حدود 2200 کیلومتر خط‌ کشی در راه‌ ها انجام شده است. نصب تابلوهای راهنمایی مورد نیاز یکی‌دیگر از مباحث راه‌ ها است که برآورد ما این است 14 هزار تابلو کم داریم و امسال بنا داریم که این تابلوها نصب کنیم.وی عنوان‌ کرد: در بحث راه‌ ها نباید حل مشکلات را به پایان سال و نزدیک ورود مهمانان نوروزی موکول کنیم و مردم و هر کسی که وارد استان ما می‌ شوند از نظر راه باید احساس امنیت کنند.سیاحی بیان‌کرد: یکی از مشکلات جدی ما موضوع تخصیص اعتبارات است. سال‌ گذشته اعتبارات استانی ما 1270 میلیارد تومان بود که تنها کمتر از 30 درصد آن تخصیص یافت. زمان‌بر بودن پروژه‌ ها یکی‌ دیگر از مشکلاتي است که این مساله در کل کشور وجود دارد.

وی درباره عملکرد شهرداری اهواز گفت: عملکرد شهرداری اهواز قابل تقدیر است و در حال حاضر ما نسبت به این عملکرد رضایت داریم؛ اگرچه معتقدیم هنوز اول خط هستیم. شهرداری به مثابه دولت کوچکي است و رضایت مردم از شهرداری رضایت مردم از دولت و نظام جمهوری اسلامی را به دنبال دارد.معاون عمرانی استانداری خوزستان در پايان با تاکید لزوم خرید از داخل استان، استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند، ظرفیت قایقرانی، تالاب‌ها و مخازن سدها را از دیگر پروژه‌ها و برنامه‌های آینده اعلام کرد