آتش سوزی در پتروشیمی ماهشهر تاکنون تلفات جانی نداشته است

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت:هنوز به صورت دقیق نمی توان اطلاعات دقیقی از وسعت آتش سوزی در یکی از واحدهای پتروشیمی بوعلی داد، ولی هیچ تلفات جانی در این منطقه گزارش نشده است. منصور قمر روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها، وسعت آتش سوزی در پتروشمی بوعلی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام […]

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت:هنوز به صورت دقیق نمی توان اطلاعات دقیقی از وسعت آتش سوزی در یکی از واحدهای پتروشیمی بوعلی داد، ولی هیچ تلفات جانی در این منطقه گزارش نشده است. منصور قمر روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها، وسعت آتش سوزی در پتروشمی بوعلی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) را وسیع عنوان کرد و گفت: اگر این آتش مهار نشود، امکان سرایت آن به سایر واحدها وجود دارد. وی در خصوص آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی بندر امام خمینی(ره) گفت:نخستین اقدامی که پس از آتش سوزی انجام شد تخلیه کارکنان بوده به همین دلیل، تلفات جانی گزارش نشده است.

 

فرماندار ماهشهر ادامه داد:خودروهای امداد و آتش نشانی در حال عزیمت به سمت منطقه هستند و یک فروند بالگرد آتش نشان نیز از استان بوشهر در حال رسیدن به ماهشهر و مهار آتش سوزی است. به گزارش ایرنا، یکی از واحدهای مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی شهرستان بندر ماهشهر عصر چهارشنبه دچار آتش سوزی شد. بر این گزارش، واحد px8003 پتروشیمی بوعلی دچار آتش سوزی شده است و برجی که رد محل آتش سوزی در این پتروشیمی واقع شده است، بلندترین برج پتروشیمی هیا ایران بوده که سال 78 از سوی شرکت توسعه شبکه های صنعتی ایران و با استفاده از جرثقیل 1200 تنی نصب شده است.

مجتمع هاو شرکت های اطارف پتروشیمی بوعلی نیز تخلیه شده اند. شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت 36 هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) واقع می باشد. این شرکت وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی می باشد که در سال 1377 تاسیس گردید. خوراک مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز می باشد که از کارخانجات NGL (1000/900 پازنان) و پتروشیمی امیرکبیر تامین می گردد و طی فرآیندهای موجود در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیکی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن تبدیل می گردد. مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، لیسانسهای عملیات مهندسی تفضیلی، تامین قطعات، نصب و راه اندازی را از ایران و مهندسی اصولی و لیسانس های واحد فرآیندی را از کشور های AXENS فرانسه، UHDE آلمان، SINOPEC چین کسب نموده است. شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در کنار بازار داخلی مشغول صادرات به کشورهایی نظیر آسیای شرقی، اروپا، امارات می باشد.مجتمع پتروشیمی بو علی سینا در راستای اهداف کاری خویش استانداردها و گواهینامه هایی رانیز دریافت نموده است. بجز لیسانس و مهندسی اصولی این پروژه که از خارج اخذ شده، تمامی عملیات مهندسی تفضیلی، تامین قطعات و نصب و راه اندازی مجتمع از سوی متخصصان ایرانی انجام گرفته است. 

82139601-70847060 82139601-70847061 82139601-70847062