شکرخدا موسوی : 4 هزار و 500 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به طرح کشاورزی مقام رهبری اختصاص یافت

توانمندی های بسیاری در مجموعه جهاد دانشگاهی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد و امسال سال مانور دادن این مجموعه است.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،سید شکرخدا موسوی پس از بازدید از دو مجموعه مرکز درمان ناباروری و پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی خوزستان با حضور در تحریریه خبرگزاری ایسنا […]

توانمندی های بسیاری در مجموعه جهاد دانشگاهی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد و امسال سال مانور دادن این مجموعه است.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،سید شکرخدا موسوی پس از بازدید از دو مجموعه مرکز درمان ناباروری و پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی خوزستان با حضور در تحریریه خبرگزاری ایسنا به موفقیت های استان در ماه های گذشته از جمله اجرایی شدن پروژه آبرسانی غدیر و قهرمانی تیم فولاد خوزستان اشاره کرد و گفت: بهره برداری از پروژه غدیر کار بزرگی در استان بود و اکنون نتیجه مثبت این طرح را در بسیاری از نقاط شهر اهواز شاهد هستیم.

9302x03x0x26431

وی افزود: در کنار این که نقاط ضعف استان را مطرح می کنیم تا مرکزنشینان متوجه این کمبودها شوند، باید از استان خوزستان نیز چهره بسیار زیبایی برای مردم و سرمایه گذاران ترسیم کنیم و سال گذشته واقعا کارهای بسیار خوبی در استان اجرا شد. پروزه آبرسانی غدیر با 200 کیلومتر لوله گذاری و 5 متر مکعب در ثانیه انتقال آب، قبل از عید نوروز با حضور معاون وزیر نیرو افتتاح شد و اکنون آب اهواز در غرب رودخانه کارون تقریباً بیش از 85 درصد کیفیت دارد و در شرق رودخانه نیز با راه اندازی تصفیه خانه وضعیت مطلوب می شود.

موسوی به پروژه قطار شهری اهواز اشاره و تصریح کرد: امسال با پی گیری متعددی که انجام شد از محل فاینانس، اعتباری معادل یک هزار و 500 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و این در شرایطی که پروژه قطار شهری اهواز در سال های گذشته برای 30 میلیارد تومان اعتبار متوقف می شد.پی گیری ها و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان کشوری منجر به اختصاص این میزان اعتبار ارزی برای پروژه مترو شد.نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح کشاورزی موسوم به طرح مقام معظم رهبری نیز که حدود 17 سال متوقف مانده بود نیز دوباره فعال شد و 4 هزار و 500 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به این طرح اختصاص یافته و با اجرای آن 550 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان رونق می یابند.

موسوی در ادامه به پروژه ساحل سازی در حاشیه رودخانه کارون در اهواز اشاره کرد و افزود: پس از انقلاب تنها 4 کیلومتر ساحل سازی در اهواز انجام شده بود و این در حالی است که در طول 20 ماه 22 کیلومتر ساحل سازی در اهواز انجام شد. معتقدیم همین مدیریت جهادی موجب این توفیقات شد.وی ادامه داد: شرط تحقق اقتصاد مقاومتی این است که از اقتصاد تک محصولی و اقتصاد وابسته به نفت دور شویم و در استانی مانند خوزستان به مواردی مانند کشاورزی، شیلات، استفاده از آب های آزاد، گردشگری، منابع زیرزمینی، معادن و تجارت و صادرات روی آوریم. به طور نمونه در کشور به اندازه ای معدن وجود دارد که به راحتی می توان کشور را از همین محل اداره کرد. در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی می توان به همه این اهداف رسید، به شرطی که شعار “ما می توانیم” را برجسته تر کنیم.

موسوی به شبکه ریلی خوزستان نیز اشاره کرد و خبر داد: طی جلساتی که با وزیر راه، استاندار و دیگر مدیران مرتبط برگزار شد، اجرای طرح راه آهن اهواز-ایذه-چهارمحال و بختیاری و اتصال آن به شبکه سراسری ریلی کشور در آینده قطعی شده و اجرای این طرح میلیاردها تومان به سود اقتصاد استان خواهد بود.نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به بازدید خود از مجموعه جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: به وجود جهاد گرانی مانند کارکنان جهاد دانشگاهی خوزستان افتخار می کنم. یکی از اقدامات مهم و پسندیده این مجموعه ساخت مرکز درمان ناباروری در اهواز است، زیرا طبق آماری که وجود دارد 15 درصد افراد در استان با مشکل ناباروری مواجه هستند و نیاز بود که مرکزی شایسته و توانمند برای مردم استان ساخته شود.

موسوی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مولود تفکر و اراده حضرت امام راحل (ره) بود و بی شک امام آینده را دیده بود که جهاد دانشگاهی را شکل داد، افزود: مرکز درمان ناباروری جهاد با هزینه بسیار احداث و تجهیز شده و مسئولان این نهاد نیز با انگیزه بسیار پیگیر فعال شدن هرچه بیشتر این مرکز هستند، در نتیجه لازم است با حمایت استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز این مرکز فعالبت خود را گسترش دهد.وی افزود: در حال حاضر تجهیزات بسیار خوبی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان وجود دارد و امید است با تامین پزشک و نیروی متخصص مورد نیاز این مرکز، تحولی عظیم در این عرصه در استان خوزستان ایجاد شود.

نماینده مردم اهواز همچنین به بازدید خود از مرکز فنی و مهندسی جهاد دانشگاهی اشاره و اظهار کرد: در این مجموعه جوانانی خوش فکر، با اندیشه و خلاق فعالیت می کنند و امام در دوره جنگ و دوره سازندگی به همین جوانان اعتماد کرد. در این مرکز و به همت مهندسانی جوان مته های حفاری ساخته می شود که کاری بزرگ است، زیرا ساخت هر کدام از این مته ها حدود 20 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور دارد.وی افزود: جامعه اکنون به مدیریت جهادی نیاز دارد و امسال هم که سال مدیریت جهادی است، دوره مانور دادن جهاد دانشگاهی است. با توجه به توانمندی های موجود در این مجموعه، جلساتی با استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی و مدیران مجموعه نفت و حفاری تشکیل خواهیم داد تا جهاد دانشگاهی بتواند توانمندی های حفاری خود را به اطلاع این مدیران برساند.موسوی در پایان تاکید کرد که بدون شک خوزستان تا چهار سال آینده یکی از سه استان برتر در بسیاری از شاخص ها خواهد بود.