آیین تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید اهواز برگزار شد.فدعمی رفت ،ارزانی آمد

مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان اهواز با حضور جمع زیادی از مسئولان و مدیران استان و روحانیون و نمایندگان برگزار شد.عبدالعزیز فدعمی فرماندار سابق اهواز در ابتدای این مراسم که سه شنبه 2 اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: بنده این توفیق را داشتم که هشت سال در شهرستان اهواز خدمت کنم و در این […]

مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان اهواز با حضور جمع زیادی از مسئولان و مدیران استان و روحانیون و نمایندگان برگزار شد.عبدالعزیز فدعمی فرماندار سابق اهواز در ابتدای این مراسم که سه شنبه 2 اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: بنده این توفیق را داشتم که هشت سال در شهرستان اهواز خدمت کنم و در این مدت همه مدیران در شهر اهواز برای توسعه و پیشرفت شهر کمک کردند. خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق و نعمتی است که نصیب هر کسی نمی شود مگر اینکه به خواست خدا باشد و پایان دوران خدمت نیز چیزی جز صلاح خداوند نیست.

9302x02x0x24841

وی افزود: با توجه به مسایل امنیتی که در سال های 84 و 85 در شهر اهواز و توسط دشمنان ایجاد شده بود، در روزهای ابتدایی شروع کار در فرمانداری مساله امنیت شهر و ایجاد آرامش در اهواز بسیار مورد تاکید استاندار وقت بود و امروز شاهدیم که با تلاش شورای تامین، نه تنها اکنون شهرستان اهواز از آرامش و امنیت بسیاری برخوردار است، بلکه در این زمینه از شاخص های خوبی برخورداریم.فدعمی تصریح کرد: در هشت سال گذشته تلاش ها و فعالیت های بسیاری در حوزه های مختلف عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، مسکن مهر، آب و فاضلاب و کشاورزی انجام شد. همچنین پروژه هایی وجود داشت که سال ها متوقف مانده بود و با تلاش هایی که صورت گرفت بسیاری از مشکلات حل و این پروژه ها اجرایی شد. البته به این معنی نیست که همه مشکلات شهرستان اهواز حل شده و با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و خیلی کارهای دیگر باید انجام شود.فرماندار سابق اهواز خاطرنشان کرد: در سال های گذشته در بسیاری مقاطع شاهد بودیم که چهره شهر اهواز هر روز تغییر می کرد و پروژه های شهری بسیاری مانند ساحل سازی در اهواز اجرایی شد. پل ششم و پل هشتم در این فاصله کلنگ زنی و افتتاح شدند و پل نهم هم اکنون در حال اجراست. همچنین پل های روگذر بسیاری در شهر اجرایی شد و در حال حاضر نیز پروژه های شهری زیادی مانند زیرگذر خلیج فارس در حال اجراست.وی دوران حضور منصور کتانباف در شهرداری اهواز را دوران طلایی نامید و ادامه داد: در این دوره فعالیت های بسیاری در شهر انجام شد و پروژه هایی مانند کمربند سبز اهواز و سایت دفع پسماند در این دوره اجرایی شد. اراضی موجود در حاشیه رودخانه کارون تعداد زیادی معارض داشت و با تلاش شهردار و کمک دادگستری این مشکلات حل شد. همچنین زمین مربوط به پروژه فرودگاه جدید اهواز به مساحت 150 هزار هکتار نیز با تلاش دستگاه قضایی در اختیار فرودگاه قرار گرفت.

فدعمی گفت: در این مدت تلاش بر این بود که به روستاها توجه ویژه ای شود و عملیات بهسازی روستاهای شهرستان اهواز در این دوره رونق گرفت. پروژه قطار شهری اهواز نیز از سال 86 کلنگ زنی شد و اکنون خط یک این پروژه تکمیل و در مرحله نازک کاری است. در بخش آب و فاضلاب نیز تلاش های بسیاری صورت گرفت و طرح آبرسانی غدیر و همچنین پروژه تصفیه خانه شهر اهواز از مهمترین اقداماتی است که در این بخش انجام شد. در زمینه ایجاد راه های روستایی و ایجاد فضاهای آموزشی نیز فعالیت های خوبی در این مدت صورت گرفت. در زمینه راه سازی اقدامات خوبی در اهواز انجام شد و مسیرهای حمیدیه و ملاثانی از جمله اقدامات موفق در این حوزه است.وی افزود: زمانی زمین چمن ورزشگاه تختی اهواز سوژه برنامه نود بود، این در حالی است که اکنون نه تنها زمین این ورزشگاه از کیفیت استاندارد برخوردار است، بلکه استادیوم غدیر نیز افتتاح شد. همچنین در بخش بهداشت و درمان نیز اقدامات خوبی انجام شد و اکنون طرح احداث بیمارستان های جایگزین در اهواز در حال اجراست. با توجه به اینکه 30 درصد جمعیت شهر اهواز در حاشیه شهر سکونت دارند، به موضوع حاشیه نشین ها نیز توجه ویژه شد و در این مدت 160 میلیارد تومان در این بخش هزینه شد.

فدعمی تصریح کرد: در سال های گذشته 160 هزار انشعاب غیرمجاز برق جمع آوری شد و اکنون شبکه برق اهواز از پایداری خوبی برخوردار است و سال گذشته کمترین میزان خاموشی را شاهد بودیم. توسعه حوزه های علمیه و اماکن مذهبی نیز در این مدت رونق گرفت و مصلاهای کوت عبدالله و اهواز به خوبی توسعه یافت. در مدت حضور در فرمانداری، هشت انتخابات را برگزار کردیم و این در حالی بود که کوچکترین مساله امنیتی در شهر ایجاد نشد. همچنین 4 سفر هیات دولت و یک سفر رییس جمهور در دوره فعالیت بنده انجام شد و در این سفرها نیز فشار بسیاری به مجموعه وارد می شود. در این مدت ارتباط خوبی با مجموعه اعضای شورای شهر و شهرداران برقرار شد و همه برای توسعه شهر تلاش کردند. صبر و حوصله، مشورت، شجاعت و نترسیدن از هیچ کس جز خدا و همچنین تواضع در برابر مردم سرلوحه کار بوده و هیچ گاه به دنبال پست و مقام نبوده ام. روحانیون شهر و نمایندگان مجلس نیز در این مدت بسیار کمک و همراهی کردند.وی با اشاره به اینکه تاکنون با 10 استاندار کار کرده است، افزود: به هیچ حزب و گروهی وابسته نبوده ام و ولایت، ملاک عمل من بود.فدعمی در پایان با بیان اینکه “اگر چتر ما خدا باشد، بگذار سرنوشت هرچه می خواهد ببارد “، از همه مدیران تشکر و خداحافظی کرد.

الفت : امنیت باید در کف خیابان احساس شود

محمدباقر الفت رییس کل دادگستری خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی های مثبت فرماندار سابق اهواز اظهار کرد: کار فرمانداری در اهواز کار ساده ای نیست. عمران و آبادانی استان خوزستان تابع عمران و آبادانی اهواز است و مدیریت چنین شهرستانی می تواند الگوی دیگر شهرستان ها باشد.وی افزود: اخلاق و سعه صدر آقای فدعمی می تواند الگویی برای دیگر مدیران استان باشد و با اخلاق بودن در عمل هنر مردان خداست. در سال های گذشته در مجموعه فرمانداری اهواز مدیریت با اخلاق و به دور از حسادت و ریا و تهمت را شاهد بودیم و دقت و قانونمداری از ویژگی های فرماندار سابق اهواز بود. مسایل مربوط به تامین امنیت شهرستان اهواز تنها مربوط به فرمانداری نیست و همه دستگاه ها باید در این زمینه همکاری کنند که شاهد بودیم با تعامل و هماهنگی ایشان این اتفاق افتاد.الفت تصریح کرد: استان خوزستان دارای ظرفیت های بسیاری است و برای استفاده از این ظرفیت ها ابتدا باید امنیت در استان احساس و القا شود تا سرمایه گذاران به استان وارد شوند. برای امنیت بیشتر در اهواز و استان باید تلاش کنیم، آن هم نه امنیت ظاهری، بلکه امنیت باید در کف خیابان احساس شود. آمار سرقت ها باید تا حد امکان کاهش یابد و این موضوع نیازمند همکاری همه دستگاه هاست و از همین جا اعلام می کنم که دستگاه قضایی برای همکاری با فرماندار جدید آمادگی دارد.

آیةالله حیدری : به دوره های مدیریت طولانی عادت کنیم

آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده در شهر اهواز در سال های گذشته، اظهار کرد: آقای فدعمی در 8 سال گذشته جوهره وجودی خود را به نمایش گذاشت و مواردی مانند اخلاق و تدین و نرم خوبی و پیگیری از ویژگی های وی بود. مدت مدیریت وی بیش از 8 سال بود و این موضوع نکته مثبتی است، زیرا عمر دوره مدیریت در کشور ما اندک است و این می تواند آسیب رسان باشد.وی افزود: باید به دوره های مدیریتی طولانی عادت کنیم، زیرا می بینیم که با تغییر دولت ها همه مدیران عوض می شوند و اصلا نیازی به این کار نیست، کما اینکه نقل است که در کشوری مانند افغانستان ثبات مدیریت وجود دارد و تغییرات در حد وزراست. چه نیازی است که با روی کار آمدن یک دولت جدید همه مدیران به هم بریزند و این مساله آسیب رسان است.آیت الله حیدری خطاب به سرپرست جدید فرمانداری اهواز تصریح کرد: تعامل با دستگاه ها و مدیران استان مساله مهمی است که از این به بعد نیز باید در اولویت کار فرماندار اهواز قرار گیرد.وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به مساله فرزند آوری در کشور، ادامه داد: شعار دو بچه در زمان خود مناسب بود، ولی ادامه یافتن آن اصلا خوب نبود و اکنون باید در زمینه فرهنگی در کشور کاری انجام شود. البته موانعی هم وجود دارد، ولی در این زمینه مساله اصلی فرهنگی است و خانواده ها باید به آوردن 6 فرزند عادت کنند.

خبیر : فدعمی به دور از شائبه های سیاسی کار کرد

فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز در ادامه با اشاره به دوره فعالیت هشت ساله فدعمی در اهواز اظهار کرد: استان خوزستان دارای شرایط و ویژگی های خاصی است و در این شرایط مدیریت کردن مرکز استان کار بسیار دشواری است که فرماندار سابق اهواز به خوبی از پس این کار برآمد. در شهر اهواز علاوه بر اینکه باید خدماتی به شهروندان ارایه شود، باید به استان های همجوار نیز خدماتی ارایه داد و این کار را مشکل تر می کند. همچنین تنوع جمعیتی موجود در شهر کار را پیچیده تر می کند و همه این موارد مدیریتی خاص را می طلبد.وی با تاکید بر موضوع ثبات مدیریت، افزود: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته مدیرانی کلیدی وجود دارد که به هیچ وجه تغییر نمی کنند، ولی مدیرانی در سطح روسا تغییر می کنند. البته در این زمینه در کشور مشکلاتی وجود دارد و میزان تغییر و تحولات از میزان عادی بیشتر است و امیدواریم به ثبات مدیریت برسیم. ثبات مدیریت محقق نمی شود مگر اینکه سیستم ارتقا بر اساس شایستگی افراد و به دور از فشارهای گروهی و جناحی باشد.خبیر تاکید کرد: آقای فدعمی به دور از شائبه های سیاسی کار کرد و رفتار و عمل وی نیز نشان داد که به هیچ گروهی وابسته نیست.معاون استاندار خوزستان همچنین با تاکید بر توانمندی های فرماندار جدید، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

ارزانی : نفر بیست و دوم شورا هستم

اسماعیل ارزانی بیرگانی سرپرست جدید فرمانداری اهواز نیز در این مراسم ضمن آرزوی موفقیت برای دولت تدبیر و امید اظهار کرد: امنیت را می توان به دو دسته تقسیم کرد؛ بخشی از آن پدافندی است که در این حوزه نیروها و نهادهای مربوطه وظایف خود را به خوبی انجام می دهند. بخشی از امنیت نیز پیشگیری است که تجار و صنعتگران سرداران این حوزه هستند و می توان با ایجاد فرصت کار و حل معضل بیکاری امنیت را در جامعه ارتقا داد.وی ضمن اظهار امیدواری در خصوص همکاری با شورای شهر، گفت: نفر بیست و دوم شورا هستم و امیدوارم با همکاری همه و از جمله رسانه ها که رکن چهارم دموکراسی هستند خدمات خوبی را به شهروندان ارایه دهیم.

در این مراسم حجت الاسلام جابریان به نیابت از نماینده ولی فقیه در استان از زحمات هشت ساله فرماندار سابق اهواز تشکر کرد.در پایان این مراسم از زحمات عبدالعزیز فدعمی تقدیر و اسماعیل ارزانی بیرگانی به عنوان سرپرست فرمانداری اهواز منصوب شد. فرماندار مسجد سلیمان، فرماندار بویر احمد، معاونت فرماندار کلانشهر شیراز ، شهردار چند شهر استان فارس و مدیر عامل سازمان همیاری های شهرداری اهواز استان فارس در کارنامه ارزانی بیرگانی، سرپرست جدید فرمانداری اهواز دیده می شود.