حاشیه و متن جلسه 36 شورای شهر اهواز

سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز قرار بود راس ساعت 15 آغاز شود. طبق آخرین اخبار رسیده به مانند جلسات قبلی سیدمهدی آلبوشوکه راس ساعت 15 در سالن اجتماعات شورای شهر اهواز حاضر شده است و سایر اعضای با تاخیر به جلسه پیوستند. *در ابتدای جلسه جمشید سلحشور،سید جواد رضوی و زیبا صالح‌ […]

سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز قرار بود راس ساعت 15 آغاز شود. طبق آخرین اخبار رسیده به مانند جلسات قبلی سیدمهدی آلبوشوکه راس ساعت 15 در سالن اجتماعات شورای شهر اهواز حاضر شده است و سایر اعضای با تاخیر به جلسه پیوستند.

9302x02x0x54999

*در ابتدای جلسه جمشید سلحشور،سید جواد رضوی و زیبا صالح‌ پور نطق پیش دستور خود را ایراد کردند.

آلبوشوکه :شهردار اهواز اعلام کند که قصد کاندیداتوری ندارد

 سید مهدی آلبوشوکه عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان این مطلب در دیدار با جمعی از مردم اهواز افزود: شهرداری اهواز در دوره های مختلف انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در مسایل سیاسی و یا در حمایت از گروه یا حزب خاصی فعالیت کند.وی اضافه کرد: وظیفه شهرداری در زمان انتخابات باید معطوف به تمرکز بر حضور حداکثری مردم در این امر مهم و تقسیم ظرفیت های تبلیغی شهر به صورت عادلانه برای همه کاندیداها می باشد.

9302x02x0x25165

سید مهدی آلبوشوکه با اشاره به نگرانی مردم در این خصوص بیان کرد: باید به نگرانی مردم پاسخ مناسبی داد و اینجانب از شهرداری محترم جناب آقای موسوی می خواهم که به طور شفاف و واضح به مردم اعلام نمایند که در راستای خدمت به مردم شریف اهواز به شهرداری آمده و قصد و تمایل که کاندیداتوری مجلس ندارند.وی همچنین افزود:آقای شهردار باید به مردم اطمینان دهند که مصمم به خدمتگذاری در شهرداری و مردم شهر اهواز هستند و از هیچ نامزد یا گروه سیاسی به طور خاص و عام حمایت نمی کنند

زیبا صالح پور :انتقاد از روند کند ساخت پارک بانوان در اهواز

عضو شورای شهر اهواز خواستار رسیدگی سریع تر به پروژه های مربوط به بانوان در شهر اهواز شد و گفت: روند ساخت پارک بانوان در اهواز کند است. زیبا صالح پور عصر امروز در نطق پیش از دستور سی و ششمین جلسه شورای شهر اهواز عنوان کرد: چهار بانوی عضو شورای شهر اهواز  در کنار اجام وظایف ذاتی شورا پیگیر مسائل مربوط به بانوان نیز هستند.

9302x02x0x22154

وی با اشاره به روند کند ساخت پارک بانوان در اهواز افزود: با توجه به این مسئله که ساخت این پارک بسیار ضروری به نظر  می رسد بهتر است این پروژه در اولویت کاری شورای قرار بگیرد.عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه، مشکل فاضلاب در شهر اهواز به شدت خودنمایی می کند، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل گرم شده هوا در بعضی از نقاط شهر فاضلاب دچار بالازدگی شده و مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرده است.صالح پور تصریح کرد: اعضای شورای شهر به تنهایی نمی توانند برای حل این مشکل اقدام کنند و ما نیازمند همکاری و همیاری سه نماینده شهر اهواز در مجلس شورای اسلامی هستیم.وی عنوان کرد: برای حل این مسئله نیازمند برگزاری جلسات هم اندیشی شورای شهر و سه نماینده در مجلس شورای اسلامی هستیم زیرا این نمایندگان دسترسی بیشتری به مقامات بالاتر دارند و می توانند در این زمینه کمک های شایانی به شورای شهر کنند.عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: اگر شورای شهر اهواز در طول چهار سال توانست مشکل فاضلاب شهر را حل کند اگر فعالیت دیگری هم انجام ندهد باز هم در کار موفق بوده است.

*پس از آن حاتم پرویزی، نماینده اهالی کوی رمضان اظهار کرد: در اسفندماه 92 رئیس شورای شهر اهواز و جمعی از اعضا بنا بر تقاضای اعضا اهالی در محل حاضر شدند و بعد از طرح مشکلات، اعضا در محل قول همکاری را تا حصول نتیجه دادند.

وی ادامه داد: در اواسط اسفندماه صدای ماشین‌های شهرداری مردم را امیدوار کرد و با عملیات جهادی خیابانی که معضل مردم منطقه خاکبرداری و آسفالت شد و تعریض جاده، دیوار حائل و دفع آب‌های سطحی آغاز و در برنامه قرار گرفت.

پرویزی، خواستار نگرش مساوی به مناطق شد و تصریح کرد: بحران در منطقه کوی رمضان مدیریت شده است و ما نیز از حقوق شهروندی خود غافل نیستیم و می‌دانیم که در قبال خدماتی که شهرداری ارائه می‌دهد در آینده مسئولیت پرداخت عوارض را در جهت تأمین سرمایه‌ های اجرایی شهرداری بر عهده داریم.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات موجود در مناطق عنوان شده نمی‌توان به بودجه شهرداری منطقه هفت تکیه کرد و شهردار اهواز باید یک بودجه خاص برای این منطقه در نظر بگیرد.

*در ادامه، طرح اساسنامه شورایاری‌ های شهر اهواز مورد بررسی قرار گرفت و عاشور سواری‌ پور در این زمینه عنوان کرد: به دلیل پیچیدگی کار و موازی‌ کاری‌ هایی که ممکن است به وجود آید؛ نظر کمیسیون این است که در مناطق محروم شورایاری تشکیل شود و ما نیز با آن‌ها همکاری داشته باشیم.

* علی ناصری بیان داشت: در بحث شورایاری مسئولان به دنبال ناحیه محوری هستند؛ با وجود شورایاری‌ها در مناطق اهواز ما در جریان جزییات مشکلات هر منطقه قرار خواهیم گرفت.

*جانعلی خورشیدی نیز اظهار کرد: متولی این کار در شورای شهر مشخص نیست به همین دلیل این طرح باید برای بازنگری بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شود.

* در انتها کلیات طرح مصوب و برای بررسی بیشتر بندهای آن به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شد.

*در ادامه بررسی نامه انتخاب دو تن از اعضای شورای در هیئت عالی سرمایه‌ گذاری شهرداری به دلیل غیبت دو تن از اعضا به هفته آینده موکول شد.

*سپس لایحه عدم به کارگیری نیروهای بازنشسته شهرداری به استثنای جانبازان بالای 25 درصد و فرزندان جانبازان بالای 75 درصد و عدم اعطای دو پست به مدیران به استثنای جانبازان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که در ‌‌نهایت با اکثریت آرا مصوب شد.

*در ادامه مشکل ساکنان خانه‌ های پشت بیمارستان مهر که در سال 87 تخریب شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

*نماینده این افراد اظهار داشت: پنج سال قبل منازل ما را به بهانه اینکه در طرح قرار دارد در شورای سوم شهر در سال 87 مصوب شد که هزینه خرید این منازل با قیمت کار‌شناسی شده به ساکنان تحویل داده شود که متاسفانه تنها به بعضی از ساکنان این هزینه پرداخت شد.وی ادامه داد: به دلیل عدم رضایت ما از مبلغ پرداختی پول به حساب دادگستری ریخته شد و شهرداری شبانه با لودر خانه‌ های ما را ویران کرد و آواره شدیم.

*بعد صحبت و درد دل ساکنان این خانه‌های مسکونی بنابراین شد این مسئله به سازمان بازرسی ارجاع داده شود.

*سپس لایحه مساعدت به برگزاری یادواره شهرداری پاسدار به مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان مورد موافقت اعضا و نامه مساعدت به اداره‌کل ثبت اسناد و املاک مبنی بر خرید تجهیزات بایگانی مورد مخالفت اعضا قرار گرفت.