سرپرست استانداری خوزستان: 73 طرح در راستای اقتصاد مقاومتی تصویب شد

سرپرست استانداری خوزستان از تصویب 73 طرح اقتصادی با اعتبار یک هزار و 100 میلیارد ریال برای رفع موانع تولید خبر داد. فرج الله خبیر روز سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: 73 طرح با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و برای رفع موانع تولید با […]

سرپرست استانداری خوزستان از تصویب 73 طرح اقتصادی با اعتبار یک هزار و 100 میلیارد ریال برای رفع موانع تولید خبر داد. فرج الله خبیر روز سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: 73 طرح با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و برای رفع موانع تولید با اعتبار یک هزار و 100 میلیارد ریال مصوب شده است.

82104404-70781368

وی افزود: اعتبار مصوب استان در این بخش چهار هزار و 400 میلیارد ریال است که یک چهارم آن اختصاص داده شده است. سرپرست استانداری خوزستان با اشاره به برگزاری همزمان ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل صنایع گفت: برنامه اقتصاد مقاومتی در استان در حال تدوین است و طرح های استانی در حال بررسی است. وی اضافه کرد: با تهیه این برنامه تکلیف دستگاه های اجرایی، بانک ها و متقاضیان مشخص می شود و برنامه عملیاتی برای اجرای طرح ها ارائه خواهد شد.

خبیر واحدهای صنعتی دارای مشکل در استان را یک هزار و 600 واحد عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبات ستاد تسهیل صنایع، واحدهای نیمه تمام با پیشرفت بیش از 60 درصد و واحدهای نیمه فعال یا واحدهایی که از ظرفیت خود استفاده مطلوب نمی کنند در این طرح رسیدگی به مشکلات آنها در اولویت قرار می گیرد. وی با بیان اینکه این طرح با بنگاه های زودبازده متفاوت است افزود: در طرح بنگاه های زودبازده تسهیلاتی برای ایجاد کارگاه در کوتاه مدت اختصاص می یافت اما در این طرح راه اندازی واحد تولیدی جدید مدنظر نیست و هدف بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی موجود است. سرپرست استانداری خوزستان اضافه کرد: متقاضیان باید در سامانه ثبت نام کنند که بعد از بررسی و معرفی به بانک، نیز باید ظرف یک ماه بانک درباره اعطای تسهیلات اظهارنظر کند. وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت بخش خصوصی و خیران نیز استقبال می کنیم و می توانیم ضمانت های لازم را بدهیم.

*ثبت نام 340طرح اقتصادی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز در این نشست از ثبت نام 340 طرح در سامانه اطلاعات و خدمات سازمان صنعت و معدن (بهین یاب) خبر داد. امید حاجتی این طرح را برای فعالسازی واحدهای صنعتی نیمه تمام یا راکد عنوان کرد و افزود: متقاضیان بعد از بررسی، برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند که بخشی از سود تسهیلات به صورت یارانه برای آنها در نظر گرفته می شود. به گفته وی، گزارش عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات از هفته آینده در جلسات ارائه و ارزیابی خواهد شد. حاجتی اظهار کرد: واحدهای نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد و واحدهایی که با همه ظرفیت خود فعالیت نمی کنند در اولویت اعطای تسهیلات قرار دارند.

وی تاکید کرد: شهرستان هایی که نرخ بیکاری بیش از متوسط استانی دارند نیز در این طرح جزو اولویت ها به شمار می آیند و واحدهای صنعتی مستقر در این شهرستان ها جزو گام نخست بررسی ها قرار می گیرند. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان این طرح را یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: برنامه یک ساله با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی تنظیم می شود که بر اساس هفت اولویت تعریف شده در قانون برنامه بودجه است، همچنین این برنامه در راستای تحقق 24 بند سیاست ابلاغی رهبری و 12 برنامه ملی خواهد بود. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان در ادامه این نشست با انتقاد از عملکرد بانک های استان گفت: بانک ها در خوزستان کارنامه موفقی ندارند. جمال عالمی نیسی افزود: اگر چه بانک های خوزستان در جذب سرمایه موفق بوده و رتبه دوم یا سوم کشور را در این زمینه دارا هستیم اما در پرداخت تسهیلات عملکرد ناموفقی داشته و استان سی ام کشور هستیم. وی تصریح کرد: انتظار است که بانک های استان با همت و احساس مسئولیت بیشتر در طرح اقتصاد مقاومتی همکاری کنند. 

ایرنا