سیاحی :رفع موانع واردات خودرو از منطقه آزاد اروند در اسرع وقت

معاون عمرانی استانداری خوزستان مهمترین اصل در زمینه واردات خودرو را جذب سرمایه‌گذاران و اعطای تسهیلات مطرح و بر لزوم پیگیری آن و رفع موانع واردات خودرو در اسرع وقت تاکید کرد. به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،احمد سیاحی در جلسه بررسی نحوه ورود و خرید وسایل نقلیه خارجی از منطقه آزاد اروند که […]

معاون عمرانی استانداری خوزستان مهمترین اصل در زمینه واردات خودرو را جذب سرمایه‌گذاران و اعطای تسهیلات مطرح و بر لزوم پیگیری آن و رفع موانع واردات خودرو در اسرع وقت تاکید کرد.

9301x30x0x14798

به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،احمد سیاحی در جلسه بررسی نحوه ورود و خرید وسایل نقلیه خارجی از منطقه آزاد اروند که امروز، 30 فروردین‌ماه در استانداری برگزار شد، ضمن بررسی و پیگیری نتایج جلسات گذشته، اظهار کرد:با توجه به منابع مالی دولتی موجود در بانک‌ هاي استان، سیستم بانکی موظف به تامین تسهیلات در خصوص واردات خودرو است. البته باید دقت شود تسهیلات به افراد نیازمند داده شود تا مردم استان از این ظرفیت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند، زیرا اجرای این طرح موجب ایجاد اشتغال در استان است.وی افزود: سازمان همیاری شوراها و شهرداري‌ هاي استان به عنوان مسئول رسیدگی به این موضوع انتخاب و مقرر شد کمیته‌ ای جهت پیگیری چگونگی واردات خودرو تشکیل دهند. این سازمان موظف به پیگیری نحوه پرداخت تسهیلات، خدمات بیمه‌ ای و پس از فروش و حل نقاط مبهم در این زمینه است.

سیاحی عنوان‌ کرد: مهمترین مساله در انتخاب خودرو وارداتی داشتن توجیه فنی و اقتصادی و تناسب آن با شرایط استان است.معاون عمرانی استانداری خوزستان خاطر نشان‌ کرد: طبق بررسی‌ های این کار گروه بهترین خودرو جهت واردات و استفاده از ناوگان تاکسی‌ رانی درون و برون شهری تویوتا است. قیمت‌ها نیز بررسی شده و هم‌اکنون چند سرمایه‌گذار برای واردات این خودرو اعلام آمادگی کرده‌اند. قیمت براساس نوع و خدمات خودروها متفاوت است. مجموع هزینه‌ های واردات یک خودرو از جمله هزینه گمرک، پلاک، GPS، بیمه شخص ثالث و انبارداری برای خودرو های آسیایی ساخت سال 2014، 6 میلیون و 500 هزار تومان و برای خودروهای ساخت 2013، 3 میلیون و 500 هزار تومان است.وی ادامه‌ داد: هم‌ اكنون قيمت خودرو تويوتا مدل كرولا و كمري به ترتيب حدود 6100 و 6900 دينار كويتي است.

سیاحی در این جلسه همچنین از حل مشکل اعطاي کارت سوخت به این خودروها با راهنمایی و رانندگی خبرداد و گفت: همه تلاش ما استفاده حداکثری از این فرصت برای حل مشکلات افزایش رفاه مردم استان است. بحث بیمه این خوردوها نيز با شرکت‌ های بیمه‌ای مطرح شده و در این خصوص جای هیچ‌ گونه نگرانی نیست. از سوي ديگر امکان خريد به‌ صورت نقد و اقساط نیز از سرمايه‌ گذاران امکان‌ پذیر است.

وی تاکیدکرد: جو این‌که برخی می‌ گویند واردات خودرو از اروند شایعه است باید در استان شکسته شود و لازم است تبلیغات خوبی در این خصوص انجام شود. باید در زمان کوتاه نمایشگاه‌هایی در اهواز جهت عرضه این خوردوها برپا شود.سياحي گفت: در حال حاضر اقدامات جهت واردات خوردو براي ناوگان تاکسی‌ رانی، اتوبوس‌ های درون و بین شهری، پیمانکاران، آتش‌ نشانی و آمبولانس در حال انجام است و در مراحل بعد اقدام به رفع موافع واردات خودرو برای متقاضیان شخصی خواهد كرد.

در این جلسه فدعمی، رییس سازمان همیاری‌ شوراها و شهرداري‌های خوزستان نیز به تشریح اقدامات و پیگیری‌های این سازمان و کمیته تشکیل شده جهت تسهیل واردات خودروها پرداخت.به گفته وی اتوبوس تعیین شده برای واردات ولوو و خودرو ون نیز تويوتا هایس تعیین شده است.

همچنين شیرازی، شهردار آبادان نیز از آغاز ثبت‌نام از متقاضیان واردات خوردو طی 5 روز گذشته خبرداد و گفت: طی این مدت حدود 650 نفر ثبت‌نام کرده‌اند. شهرداری آمادگی دارد از پيمانكاران متقاضي واردات ماشين‌آلات ماشین آلات مورد نیاز در پروژه‌های راهداری نيز ثبت‌نام نماید.