مدل توزیع اعتبارات استانی در نشست مشترک استاندار و نمایندگان تشریح شد

جلسه مشترک استاندار خوزستان، معاونان و مشاورن استاندار با نمایندگان استان خوزستان در مجلس با حضور آیت الله موسوی جزایری برگزار شد.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با ابراز خشنودی از وجود انس و الفت و همکاری میان قوای مجریه و مقننه […]

جلسه مشترک استاندار خوزستان، معاونان و مشاورن استاندار با نمایندگان استان خوزستان در مجلس با حضور آیت الله موسوی جزایری برگزار شد.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با ابراز خشنودی از وجود انس و الفت و همکاری میان قوای مجریه و مقننه در سطح کشور ابراز امیدواری کرد این فضای همدلی در میان مسئولان اجرایی استان و نمایندگان مجلس تسری یابد.

9301x30x0x13724

وی با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری سفر مقام معظم رهبری از مسئولان و نمایندگان استان خواست نسبت به نحوه اجرای طرح پیگیری لازم در وزارت مربوطه را به عمل آورند.آیت لله موسوی جزایری در ادامه از رودخانه کارون و دیگر رودخانه های استان با عنوان سرمایه های خدادادی که بهره مناسب از آنها برده نشده نام برد و اظهار امیدواری کرد که با تلاش های استاندار خوزستان و ایجاد زمینه مساعد، امکان حضور سرمایه گذاران و هتل سازان در استان فراهم شود.

مقتدایی استاندار خوزستان نیز در این نشست با تشریح برنامه ریزی های صورت گرفته در زمینه تالاب ها، سواحل دریایی، رودخانه ها و دریاچه های پشت سدها از طراحی یک برنامه جامع توسط سه مشاور و معاون عمرانی خود در جهت بهره برداری از تمام ظرفیت های آبی استان خبر داد.وی اظهار امیدواری کرد که در اثر این طرح ها مردم بتوانند از فضاهای تفریحی ایجاد شده بهره مند شوند و شهرداری ها از منافع آن در عمران شهری استفاده کنند.

همچنین در این جلسه مدل توزیع اعتبارات استانی توسط کارشناس معاونت برنامه ریزی استانداری خوزستان تشریح شد. با توجه به اینکه یکی از دغدغه های اصلی مسئولان برنامه ریزی اعتبارات استانی، نحوه توزیع اعتبارات سالیانه بین بخش ها و شهرستان ها است، معاونت برنامه ریزی با بهره گیری از این مدل سعی در شفاف سازی و عدالت بین بخشی در توزیع اعتبارات دارد .این مدل بر اساس 125 شاخص و 940 متغیر جمع آوری شده و بر اساس اطلاعات عملکردی که در دستگاههای اجرایی جمع آوری می شود میزان شاخص ها در شهرستان ها اندازه گیری می شود. از اهداف این مدل توزیع اعتبارات ایجاد تناسب و عدالت بین بخش های مختلف است.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با بیان نقطه نظرات خود در مورد نحوه تعین شاخص ها و تغییرهای الگوی توزیع اعتبارات به بحث پرداختند