سیدحکیم موسوی : وضعیت فاضلاب آخر آسفالت شهر شوش بسیار نگران کننده است

وجود بوی مشمئزکننده و نامطبوع ماشین‌های تخلیه چاه خانگی در منطقه آخر آسفالت شوش باعث گلایه شدید شهروندان شده است. رودخانه شاوور در آخرین ایستگاه خود در این شهر از کنار منطقه آخر آسفالت می‌گذرد؛ ساحل‌سازی در این منطقه باعث شده که همه چیز زیبا به نظر برسد. اما با این از پل احمد‌آباد به […]

وجود بوی مشمئزکننده و نامطبوع ماشین‌های تخلیه چاه خانگی در منطقه آخر آسفالت شوش باعث گلایه شدید شهروندان شده است. رودخانه شاوور در آخرین ایستگاه خود در این شهر از کنار منطقه آخر آسفالت می‌گذرد؛ ساحل‌سازی در این منطقه باعث شده که همه چیز زیبا به نظر برسد. اما با این از پل احمد‌آباد به آخر آسفالت که بگذرید، متوجه می‌شوید که وجود بوی مشمئز کننده و نامطبوع ماشین‌های تخلیه چاه خانگی اولین پیشباز ورود به منطقه آخر آسفالت این شهر است.

IMG_0806

این ماشین‌ها علاوه بر صدای ناهنجار و پر استرس، باعث پخش بوی بد و تعفن فاضلاب در این منطقه از شهر شده و زمینه پخش آلودگی و انتقال انواع بیماری‌ها را مهیا می‌کند. هر چند این سئوال برای اهالی این منطقه به قوت خود باقی است که مسؤولان شوش با وجود چنین رخداد نامطبوعی طی این سال‏‌ها، چرا اقدامی برای ساماندهی چنین وضعیت ناهنجاری انجام نداده‏‌اند و اگر اقدامی کرده‌‏اند، چرا به سرانجام نرسیده است.

عضو شورای شهر شوش در این ارتباط اظهار کرد: بوی تعفن ناشی از وجود ماشین‌های تخلیه‌ فاضلاب خانگی در خیابان ساحل رودخانه شاوور و در کنار منازل مسکونی باعث شده است که مردم از این شرایط شاکی و ناراضی باشند. سید حکیم موسوی ادامه داد: به‌علت غیر استاندارد و یا فرسوده بودن این ماشین‌ها، فضولات قطره قطره به خیابان‌ ریخته می‌شود و همین مورد باعث ایجاد آلودگی در این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه نظارت‌های دقیق برای حفظ سلامت شهروندان از مهم‌ترین وظایف بهداشت و درمان است در خطاب به مسؤولان امور بهداشت یادآور شد: سوال اینجاست که آیا مسؤولان امور بهداشت وجود ماشین‌های دفع فاضلاب‌ خانگی درسطح شهر را مشاهده نمی‌کنند؟ عضو شورای شهر شوش افزود: این مسأله باید به نحوی مدیریت شود و اگر لازم بود جلوی این تخلف‌ها از طریق مسؤولان بهداشت شهر و تعامل با مقام‌های قضایی شهرستان که یقیناً پشتیبان بهداشت و سلامت مردم هستند، اقدام شود. موسوی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برای این معضل تابه‌حال برای هدایت آنها خارج از شهر چاره‌ای اندیشیده نشده است، لذا به‌منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از ایجاد زمینه بیماری و مهار این ناهنجاری که در مسیر خیابان‌ها وجود دارد هرچه سریع‌تر از طریق مراجع ذی‌ربط اقدام شود تا شاهد شهری زیبا باشیم.