استاندار خوزستان: آرامش مردم نتیجه بیداری ارتش است

مراسم بزرگداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران جمعه با نمایش اقتدار و توان دفاعی نیروهای مسلح نظامی و انتظامی در اهواز برگزار شد.در رژه یگان های نمونه نظامی و انتظامی ، سپاه و بسیج ، بخشی از توانمندی های نیروهای مسلح در دفاع از تمامیت ارضی کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نمایش […]

مراسم بزرگداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران جمعه با نمایش اقتدار و توان دفاعی نیروهای مسلح نظامی و انتظامی در اهواز برگزار شد.در رژه یگان های نمونه نظامی و انتظامی ، سپاه و بسیج ، بخشی از توانمندی های نیروهای مسلح در دفاع از تمامیت ارضی کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نمایش درآمد.در این مراسم یگان های توپخانه، دفاع هوایی، موتوری ، زرهی ،ضد زره ،موشکی و مهندسی و جهاد خود کفایی مستقر در جنوب غرب کشور از مقابل قرآن کریم و جایگاه فرماندهی رژه رفتند.

9301x29x0x2352استاندار خوزستان با اشاره به اقتدار و انسجام نیروهای مسلح و به ویژه ارتش جمهوری اسلامی، گفت: آرامش امروز مردم نتیجه بیداری ارتش است.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،عبدالحسن مقتدایی در مراسم رژه بزرگ روز ارتش در اهواز اظهار کرد: برای بنده افتخار بزرگی است که امروز دوباره در جمع نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور دارم و از آنجایی که خود در سال های 53 تا 55 دوران خدمت مقدس سربازی را در مجموعه لشکر 92 زرهی خوزستان و در مرز ایران و عراق گذارنده ام با مجموعه ارتش آشنایی کامل دارم.

وی افزود: امروز در جمع نیروهای مدافعی هستیم که نگاهی مقتدرانه، محکم و استوار دارند و امروز شاهدیم که ارتش و دیگر نیروهای مسلح کشورمان با رویکردی منعطف و هماهنگ عمل می کنند و همین موضوع موجب شده که این نیروها در انجام وظایف ذاتی خود قوی تر و موثرتر عمل کنند.مقتدایی تصریح کرد: به نیابت از اعضای شورای تامین استان، سپاه پاسداران، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج روز ارتش را به نیروهای مقاوم ارتشی در استان تبریک می گویم و یاد می کنم از همه شهدایی که رفتند تا ما بمانیم و امروز موظف هستیم که با تجدید عهدهای مکرر راه شهدا را ادامه دهیم.

استادار خوزستان با اشاره به شرایط ارتش در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: ارتش در آن روزها مانند دیگر ارکان اداری از هم گسیخته بود و به خوبی به یاد دارم که نیروهای ارتشی با کمترین امکانات و حتی سه روز بدون آب و غذا مقابل دشمن ایستادگی می کردند، آن هم در شرایطی که رژیم بعث ناجوانمردانه حمله می کرد. خوشبختانه ارتش جمهوری اسلامی امروز در جایگاهی است که ضمن دفاع از اصل نظام، چنان تشکیلات خود را ساخته که موجب اطمینان خاطر مسئولان نظام و مردم در داخل کشور شده است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: هر حکومتی که مستقر می شود اصل آن بر سرزمین، جمعیت و جو حاکمیتی استوار است. این حاکمیت، سرزمین و جمعیت بر استوانه هایی مستقر است که هر کدام از این ستون ها اگر ضعیف باشد، موجب لغزش می شوند. همچنین جدای از ایدئولوژی و اعتقادات حکومت ها، در بخش های اقتصادی، سیاسی و دفاعی و تعامل با مردم و منطقه اصولی تبیین و استوانه هایی مستقر می شود. نظام جمهوری اسلامی جدای از اینکه بر ستون اصلی اسلام استوار است، همه ابعاد دیگری که موجب رفع نیاز انسان ها است را نیز در نظر گرفته و بدون شک برای حفظ همه استوانه ها و اهداف نظام نیاز به قدرتی است که از مجموعه این قابلیت ها دفاع کند.

وی با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی جایگاه بسیار تعیین کننده ای در منطقه و جهان دارد، ادامه داد: بدون شک مجموعه های امنیتی و نظامی یکی از مواردی است که حکومت را تقویت می کند و با توجه به اصول اعتقادی نظام جمهوری اسلامی، این نیروها در اوایل انقلاب و به فرمان امام خمینی (ره) نیروهای مسلح با کمک مردم شکل گرفتند. نیروهای ارتش نیز در آن زمان به فرمان امام لبیک گفتند و این ارتشی مستحکم را شکل دادند و همه این موفقیت ها را مدیون خون شهدا هستیم که موجب تثبیت نظام شدند.

مقتدایی گفت:علی رغم تنوع موجود در نیروهای امنیتی و نظامی در کشور، خوشبختانه این نیروها انعطاف و انسجام و هماهنگی خوبی با هم دارند که قطعا ناشی از فرماندهی معظم کل قواست.امروز می بینیم که در جغرافیایی که سراسر آشوب است و کشورهای منطقه هم در درون و هم از بیرون با مشکلات فراوانی مواجه هستند،ایران کشور بسیار امنی در منطقه است و این ناشی از هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری و تبعیت مردم است.وی تاکید کرد: اینکه ارتش جمهوری اسلامی از آن حداقل ها در دوران دفاع مقدس امروز به این انسجام و امکانات و هماهنگی رسیده افتخار بزرگی است که در تاریخ ثبت می شود و آرامش امروز مردم نتیجه بیداری نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی است.