سفیر عراق در اهواز : موقعیت جغرافیایی خوزستان حاکی از ظرفیت بالای این استان برای توسعه روابط تجاری با عراق است

سفیر عراق در ایران با اشاره به لزوم رفع موانع موجود در روابط تجاری ایران و عراق بر اجرای پروژه های مشترک بین دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی تاکید کرد. راجح صابر عبود الموسوی امروز، 30 بهمن ماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی و شیرینی و شکلات در خوزستان در […]

سفیر عراق در ایران با اشاره به لزوم رفع موانع موجود در روابط تجاری ایران و عراق بر اجرای پروژه های مشترک بین دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی تاکید کرد. راجح صابر عبود الموسوی امروز، 30 بهمن ماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی و شیرینی و شکلات در خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روابط تجاری ایران و عراق در حال حاضر هر چند خوب است اما مورد قبول ما نیست و انتظار داریم این روابط بسیار بیشتر از روابط فعلی توسعه یابد.

13940701000735_13918_PhotoL

وی در خصوص مشکلات موجود در زمینه روابط تجاری دو کشور افزود: ما درصدد رفع موانع و مشکلات فعلی به منظور توسعه و افزایش روابط تجاری کشور عراق با ایران هستیم و مهمترین مساله در این خصوص رغبت و انگیزه دو کشور برای رفع موانع است. عبودالموسوی تصریح کرد: تا زمانی که روابط تجاری بین دو کشور در حال توسعه است وجود مشکلاتی در این مسیر طبیعی است و همچنین در زمینه صادرات، کالاهای تجاری بویژه مواد غذایی در اولویت ما هستند و در این راستا در فکر افزایش و توسعه دروازه و پایانه های تجاری هستیم. وی با اشاره به حضور وزیر بازرگانی عراق در ایران در ماه های گذشته خاطرنشان کرد: در جریان این سفر سه تفاهم نامه با کشور ایران برای تسهیل روابط و حمایت و تشویق سرمایه گذاری در دو کشور امضا شد که در تقویت ارتباطات تجاری دو کشور موثر خواهد بود؛ البته یافتن راهکاری جهت توسعه صادرات و رفع موانع موجود بسیار مهم است.

سفیر عراق در ایران ضمن استقبال از برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه موجب خرسندی ما شد و تجارت بدون برگزاری این گونه نمایشگاه ها میسر نیست و بنابراین ما از برپایی نمایشگاه های مختلف ایرانی به منظور بهره مندی مردم عراق از تولیدات ایرانی استقبال می کنیم و این موضوع افزایش اعتماد بین دو ملت رادر پی خواهد داشت.

عبودالموسوی با ابراز خرسندی از حضور تجار عراقی در این نمایشگاه عنوان کرد: امیدواریم انعقاد تفاهم نامه های تجاری از نتایج برگزاری آن باشد تا روابط تجاری دو کشور توسعه و افزایش یابد. وی گفت: خوزستان قلب اقتصادی ایران است و موقعیت جغرافیایی این استان و نزدیک بودن آن به کشور عراق و بصره حاکی از ظرفیت خوزستان برای توسعه روابط تجاری است. عبودالموسوی با بیان اینکه کشور ایران در زمان تحریم به کشوری بزرگ بخصوص در زمینه صنعت تبدیل شد، گفت: طبیعتا در پساتحریم ارتباطات تجاری ایران نه تنها با کشور عراق بلکه با تمام دنیا افزایش و توسعه خواهد یافت. وی ایران را کشوری با ثبات در منطقه ای بی ثبات دانست و خاطرنشان کرد: اشتراکات و تشابهات بین دو کشور اصلی ترین عامل برای تقویت روابط تجاری است و تاریخ دو کشور هم نشانگر این موضوع است و همچنین وجود مقبره ائمه اطهار در ایران و عراق، مذهب مشترک و تشابه ثروت او و منابع خدادادی نشانگر حکمت الهی است. به گزارش خبرنگار ایسنا، اولین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته همزمان با اولین نمایشگاه شیرینی، شکلات و صنایع وابسته با حضور 32شرکت کننده از استان های خوزستان، تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس با محوریت صادرات به عراق به منظور بازاریابی و تبلیغات و ایجاد فرصتی برای آشنایی شرکتهای تولیدی و توزیع کننده کالا 29 بهمن ماه آغاز بکار کرد و تا دوم اسفندماه برپا خواهد بود.