وقایع سی و چهارمین نشست شورای شهر اهواز

سی و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز و اولین جلسه در سال جاری  با حضور شهردار اهواز، ‌معاونان شهرداری، روسای سازمان‌ها و مدیران مناطق در ساختمان شورا برگزار شد.در این جلسه سید جواد رضوی، عضو شورای شهر اهواز به دلیل فوت والده گرامی غیبت داشت.در ابتدا رامی علاسوند،رئیس شورای شهر اهواز  گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه […]

سی و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز و اولین جلسه در سال جاری  با حضور شهردار اهواز، ‌معاونان شهرداری، روسای سازمان‌ها و مدیران مناطق در ساختمان شورا برگزار شد.در این جلسه سید جواد رضوی، عضو شورای شهر اهواز به دلیل فوت والده گرامی غیبت داشت.در ابتدا رامی علاسوند،رئیس شورای شهر اهواز  گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه (س) و تبریک سال نو  با تشکر از  مجموعه شهرداری و  ممبینی مشاور شهردار در امور شورا در ایام نوروز بیان کرد: در ایامی که همه به دنبال گشت و گذار و تفریح بودند پرسنل شهرداری اهواز در جهت کسب رضایت شهروندان و مهمانان نوروزی تلاش کردند.وی همچنین  مصیبت از دست دادن مادر سید محمد جواد رضوی را به او و بازماندگانش تسلیت گفت.

6768_263

در ادامه جلسه اعضای شورای شهر اهواز از حضور شهردار اهواز در جلسه استفاده کرده و مراتب تشکر خود را بابت خدماتی که در ایام نوروز ارائه داد بیان کردند.علی ناصری در این خصوص گفت: بدون هیچ گونه تملق و چاپلوسی به شهردار اهواز می‌گویم «خدا قوت»، شما توانستید در ایام نوروز مراتب رضایت شهروندان و میهمانان نوروزی را جلب کنید.سپس جانعلی خورشیدی، عنوان کرد: شهرداری اهواز در استقبال از سال نو بسیار موفق عمل کرد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.زیبا صالح‌پور همچنین گفت: در اهواز نسبت به گذشته تحولات بسیاری ایجاد شده است و در گفت‌و‌گوهایی که با شهروندان و میهمانان نوروزی داشتم آن‌ها احساس رضایت خود را به ما منتقل کردند.
آذر زمانپور ضمن تقدیر از شهردار اهواز اظهار کرد: ما به مدیران جهادی نیاز داریم که در خدمت به مردم خستگی ناپذر سر از پا نشناسند و این مدیریت جهادی در ایام نوروز در شهرداری اهواز دیده شد.حجت مظفری نیز در این خصوص گفت: اقداماتی که در شهرداری اهواز در خصوص فضای سبز، زیبا سازی و نور‌پردازی صورت گرفت در 20 سال گذشته کم سابقه بود که جای تقدیر و تشکر دارد.
در ادامه ناجی سواری، یکی از منتقدان کارکرد شهرداری اهواز در نطق پیش از دستور خود عنوان کرد: اقدماتی توسط شهرداری در سطح شهر انجام گرفته است اما بعضی از آنها مورد نظر مردم قرار نگرفته است و می‌توان گفت تقریبا تفاوت چندانی بین دوران سرپرستی و و دوران شهرداری جناب موسوی دیده نمی‌شود. انتصابات شهردار اهواز مناسب نبوده و بسیاری از افراد بر سر کار آمده شایستگی کمتری از افراد عزل شده دارند.
وی درباره انتصابات شهردار اهواز  عنوان کرد: در طول این مدت جابه‌جایی‌هایی در سیستم شهرداری صورت گرفته که بيشتر آنها طبق ضرورت و نیاز شهرداری نبوده و بدون در نظر گرفتن تحصیلات و تجربه فرد مورد انتصاب انجام شده است.

این عضو شورای شهر افزود: در بسیاری از انتصاب‌ها، افراد منصوب شده از افراد عزل شده ضعیف‌تر هستند و بعضا دیده شده که مدرک تحصیلی فرد مسئول حتی از معاونانش هم پایین‌تر بوده است.

موسوی در پاسخ به انتقادهاي این عضو شورای شهر با اشاره به مدارک تحصیلی بالای چند تن از مسئولان و تمجید از کارکرد مناسب آنها گفت: تمامی افراد منصوب شده مورد امتحان قرار گرفته و خود را ثابت کرده‌اند.
سواری نیز با اشاره به این‌که بسیاری از مسئولان از دوره گذشته شهرداری در سمت خود باقی مانده‌اند و مثلا تنها دارابی  از سمت شهرداری منطقه يك به سمت شهرداری منطقه دیگری منصوب شده است، تاکید کرد: کاری که در انتصابات این دوره از شهرداری انجام شده است تنها بازی با مهره‌ها بوده است.وی ادامه داد: هنر آن است که شهردار، نیروی جدیدی را کشف کرده و به کادر خود اضافه نماید و نه به کار گرفتن افرادی که تمام عمر در شهرداری مسئولیت داشته‌اند اما ترتیب اثری در امور شهری ایجاد نکرده‌اند.
حجت الاسلام کاظم سواری دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز با اشاره اینکه باید به کمیسیون های اقتصاد،سرمایه گذاری ،مشارکت و فرهنگ نگاه ویژه داشت افزود: باید تلاش کنیم زمینه حضور سرمایه گذاران را در شهر اهواز فراهم کنیم.
وی نیز با تقدیر از زحمات مسوولان شهرداری اهواز در ایام نوروز گفت: خدمات رسانی به مردم نباید تنها به ایام نوروز محدود باشد و باید برای شهروندان اهوازی نیز ارزش قایل بوده و تمامی خدماتی که در ایام نوروز ارایه شد در سایر روزهای سال نیز به شهروندان ارایه شود.

در ادامه نخستین جلسه شورای شهر درسال جدید، با وجود مخالفت فرمانداری اهواز با دو مصوبه افزایش کرایه اتوبوس و تاکسی های ملکی در شهر اهواز تا پیش از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ، بار دیگر لایحه افزایش کرایه اتوبوس و تاکسی های ملکی با رای اکثریت اعضاء شورای شهر اهواز به تایید رسید.
وی همچنین از مسوولان شهرداری اهواز خواست با نظارت بیشتر بر نحوه ساخت و سازها, جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر اهواز که در روزهای ابتدایی نوروز امسال به دلیل تعطیلی کارها بیشتر شده است گرفته شود.

رامی علاسوند رییس شورای شهر اهواز گفت: با توجه به اینکه در نامه فرمانداری اهواز ذکر شده که تصویب مصوبه افزایش کارها مغایرتی با وظایف شورا ندارد ،این مصوبه که با تایید اکثریت اعضای شورای شهر اهواز در جلسه قبل شورای شهر به تصویب رسیده, اجرا خواهد شد.

در این خصوص محمد رستم منش،مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: هزینه تمام شده هر مسافر برای شرکت اتوبوس رانی یازده هزار ریال است و این در حالی است که کرایه های اتوبوس هیچگونه افزایشی در شهر اهواز نداشته و با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ،ناوگان فرسوده اتوبوس رانی شهر اهواز نمی تواند جوابگوی درخواست های مردم این شهر باشد.

گفتنی است دراین جلسه مقرر شد که تا پایان خرداد ماه امسال جلسات شورای سهر اهواز روزهای دوشنبه و از ساعت سه عصر در محل سالن این شورا برگزار شود.