با افتتاح آزاد راه پل زال اندیمشک سالانه هزار میلیارد ریال صرفه جویی می شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: شرط افتتاح آزادراه پل زال – اندیمشک تایید ایمنی آن بود.به گزارش خبرنگار عصر ما ،دکترعباس آخوندی که در مراسم افتتاح آزادراه پل زال – اندیمشک سخن می گفت تاکید کرد: شرط کرده بودم که آزادراه پل زال – اندیمشک بعد از تایید کارشناسان سازمان راهداری مبنی بر تایید ایمنی آن […]
وزیر راه و شهرسازی گفت: شرط افتتاح آزادراه پل زال – اندیمشک تایید ایمنی آن بود.به گزارش خبرنگار عصر ما ،دکترعباس آخوندی که در مراسم افتتاح آزادراه پل زال – اندیمشک سخن می گفت تاکید کرد: شرط کرده بودم که آزادراه پل زال – اندیمشک بعد از تایید کارشناسان سازمان راهداری مبنی بر تایید ایمنی آن افتتاح شود که این کار صورت گرفت.
وی گفت: انجام این پروژه بار دیگر ثابت کرد که دولت و بخش خصوصی میتوانند در کنار یکدیگر فعالیت کنند.آخوندی با بیان اینکه توسعه بدون ارتباطات حمل و نقلی امکان پذیر نیست اظهار کرد: بندر امام خمینی نقش موثری در تجارت کشور دارد به طوری که با ۵۵ میلیون تخلیه و بارگیری در سال ۳۰ درصد تجارت کشور را شامل میشود.وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: راه ارتباطی شمال به جنوب کشور از مهمترین کریدورهای آسیایی محسوب میشود و قطعه پل زال – اندیمشک در آستانه عید نوروز که در این کریدور قرار دارد به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: سال آینده عملیات اجرایی قطعه اندیمشک – اهواز آغاز میشود و قسمت اراک – خرمآباد که هم اکنون در حال اجرا است در دولت یازدهم به بهره برداری میرسد و با انجام این دو قسمت بخش جنوبی کریدور شمال – جنوب تکمیل میشود.آخوندی با اشاره به انجام عملیات اجرایی ادامه آزادراه قزوین – رشت تصریح کرد: امیدواریم ظرف ۴ تا ۵ سال آینده بتوانیم آزادراهی متناسب با استانداردهای بین المللی از شمال کشور تا جنوب داشته باشیم.وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه ایران و آزادراههای کشور مبتنی بر مشارکت بخش خصوصی است و با کمک انجمن راه ایران درصدد بازنگری در شیوههای مشارکت هستیم به طوری که سهم بخش خصوصی بیشتر شود و آزادراههایی را با سهم کامل بخش خصوصی ساخته شود.وی اظهار کرد: ما به دنبال اندیشه جدید برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی هستیم و باید از سرمایهگذاریهای سالم و مولد حمایت کنیم و امکان دسترسی بخش خصوصی به بازار سرمایه و مدلهای متنوع سرمایهگذاری فراهم شود.آخوندی تصریح کرد: ما به آزادراه به عنوان کریدور توسعه نگاه می کنیم نه یک مسیر ارتباطی؛ براین اساس باید خدمات ساکنان اطراف آزادراه و امکان توسعه جدید پیش بینی شود همچنین با همکاری استانداران لرستان و خوزستان برنامه ریزی برای رفاه بیشتر ساکنان اطراف آزادراه پل زال – اندیمشک انجام شود.وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: راهآهن برای نخستین بار در محور جنوب به شمال کشور ساخته شد و در حال حاضر لازم است این خط ریلی بهسازی و ارتقا یابد و در این زمینه برنامههای متعددی مدنظر است.
همچنین معاون ساخت و توسعه آزاد راههای کشور گفت:با بهره برداری از آزاد راه اندیمشک – پل زال سالانه یک هزار میلیارد ریال صرفه جویی می شود.
ˈحسن احمدی نوریˈ روز جمعه در آیین افتتاح آزاد راه پل زال اندیمشک افزود:این صرفه جویی از محل کاهش مصرف سوخت، ترافیک و کاهش استهلاک خودروها حاصل می شود.وی با بیان اینکه آزاد راه پل زال – اندیمشک در ادامه تکمیل طرح آزاد راه پل زال به بندر امام اجرا گردیده افزود:با توجه به موقعیت خاص خوزستان و ذخائر عظیم نفت و گاز و جمعیت بالغ بر پنج میلیون نفر احداث آزاد راه ها در این استان نتایج مثبت اقتصادی به دنبال دارد.
احمدی نوری افزود:متوسط ساخت و توسعه آزاد راههای کشور حدود ۹۱ کیلومتر است و این درحالی است که در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۶۴ کیلومتر آزاد راه با تامین به موقع اعتبارات قابل بهره برداری است.وی گفت:در طول مدت زمان اجرای پروژه آزاد راه پل زال – اندیمشک ۲۸ هزار نفر ماه اشتغال ایجاد شد که این رقم برای هر ماه به طور متوسط ۸۰۰ نفر بوده است ضمن اینکه ۲۰ هزار دستگاه ماشین آلات در این طرح بکار گرفته شد.احمدی نوری گفت:نگهداری آزاد راه پل زال – اندیمشک برای مدت ۲۴ سال و شش ماه توسط بخش خصوصی خواهد بود.
همچنین در این مراسم قباد چوبدار رییس هیات مدیره شرکت سرمایهگذار آزادراه پل زال – اندیمشک تاکید کرد: این پروژه دو مزیت منحصر به فرد دارد که اولین مزیت آن انجام پروژه با قیمت مقطوع است و هزینه آن افزایش نیافته است.وی مزیت دوم را تسریع در انجام پروژه عنوان کرد و گفت: از سال ۹۰ با توجه به فراز و فرودهایی که با آن مواجه شدیم عملیات اجرایی متوقف نشد.
در ادامه مراسم افتتاح آزادراه پل زال – اندیمشک از طریق ارتباط زنده با دستور وزیر راه و شهرسازی قطعهای به طول ۴ کیلومتر از بزرگراه برازجان – گناوه با حضور استاندار بوشهر افتتاح شد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰