بدلیل ممنوعیت کشت در پایین دست رودخانه های خوزستان ؛برنجکاری به کمتر از ۴۰ درصد سال گذشته خواهد رسید

رییس انجمن برنج‌کاران خوزستان گفت: با توجه به ممنوعیت کشت اعلام شده در حوضه‌های مارون، کرخه، جراحی و زهره، کشاورزان این حوضه‌ها بلاتکلیف مانده و به دنبال راه چاره هستند.محمد سواری عنوان کرد: با ممنوعیت کشت چه کسی به داد کشاورزان می‌رسد و آیا در این شرایط دولت برنامه‌ای برای تامین معیشت کشاورزان دارد؟ وی […]

رییس انجمن برنج‌کاران خوزستان گفت: با توجه به ممنوعیت کشت اعلام شده در حوضه‌های مارون، کرخه، جراحی و زهره، کشاورزان این حوضه‌ها بلاتکلیف مانده و به دنبال راه چاره هستند.محمد سواری عنوان کرد: با ممنوعیت کشت چه کسی به داد کشاورزان می‌رسد و آیا در این شرایط دولت برنامه‌ای برای تامین معیشت کشاورزان دارد؟

وی افزود: بخش زیادی از محصولات کشاورزی استان در این حوضه‌ها، به ویژه کرخه تولید می‌شوند. با وجود ممنوعیت کشت، کشاورزان در شرایط سختی به سر می‌برند و راهی برای تامین میعشت خود نخواهند داشت.رییس انجمن برنج‌کاران خوزستان تصریح کرد: در این فصل که کشت برنج در بیشتر حوضه‌ها ممنوع اعلام شده است، تبعاتی به دنبال خواهد داشت که در پایان فصل بیشتر نمایان می‌شود. در این شرایط، ضمن کاهش تولید برنج و افزایش قیمت آن، معیشت کشاورزان نیز دچار بحران جدی می‌شود.

سواری خاطرنشان‌کرد: امسال کشت برنج بیش از ۴۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش می‌یابد. فصل گذشته نیز گندم به دلیل گرد و خاک و خشکسالی دچار خسارت‌های فراوانی شد. این دو پدیده واقعا بر زندگی مردم استان تاثیر منفی خواهد گذاشت.وی عنوان کرد: متاسفانه شرایطی بر کشاورزان تحمیل شده که قادر به مقابله با آن نیستند و به نظر می‌رسد همه دست به دست هم داده‌اند تا محصولی در خوزستان تولید نشود؛ زیرا مسوولان کشوری و حتی استانی نسبت به این مساله بی‌تفاوت بوده و هیچ گام جدی در جهت حمایت از کشاورزان برنداشته‌اند.