رییس سازمان جهانی اسب عرب: اسب اصیل عرب خوزستان در جهان بی نظیر است

 رییس سازمان جهانی اسب عرب (واهو ) گفت: اسب های اصیل عرب خوزستان بانژادهای مختلف در جهان بی نظیر هستند. ˈبه گزارش خبرنگار عصر ما ،هانس ناگلˈ روز چهارشنبه در جریان بررسی اسب های اصیل عرب استان خوزستان در کنار معبد چغازنبیل شوش ،هدف از سفر به ایران را مشاهده ،تولید و پیشرفت خونی اسب اصیل […]

 رییس سازمان جهانی اسب عرب (واهو ) گفت: اسب های اصیل عرب خوزستان بانژادهای مختلف در جهان بی نظیر هستند. ˈبه گزارش خبرنگار عصر ما ،هانس ناگلˈ روز چهارشنبه در جریان بررسی اسب های اصیل عرب استان خوزستان در کنار معبد چغازنبیل شوش ،هدف از سفر به ایران را مشاهده ،تولید و پیشرفت خونی اسب اصیل عرب در ایران و خوزستان عنوان کرد.

81074358-5548266

وی در راس هیاتی از کارشناسان اسب از کشورهای ایتالیا ، آلمان، فرانسه و لبنان به ایران سفر کرده است افزود:استقبال مردم بویژه سوارکاران اسب خوزستانی از مسابقات اسب اصیل عرب بسیار خوب و قابل تحسین است.رییس سازمان جهانی اسب اصیل عرب هدف اصلی این سازمان را کنترل و پیشرفت پرورش اسب اصیل عرب با استفاده از خون خالص عنوان کرد.بیش از ۲۰۰ هزار راس اسب اصیل عرب در جهان وجود داردکه ۳۵ درصددر قاره امریکا ،۲۰ درصد اروپا و مابقی در خاورمیانه و کشورهای عربی و ایران می باشند.

وی گفت:ایران نسبت به پنجاه سال گذشته درزمینه نگهداری و پرورش اسب پیشرفت خوبی داشته واسب اصیل عرب ایران در جهان مشهور است.رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان شوش نیز گفت:شوش از جمله شهر هایی است که پرورش اسب در آن دارای سابقه ای دیرینه بوده و قطب سوارکاری کشور و استان به حساب می آید.

ˈعبدالعظیم آل کثیرˈ افزود:حضور هانس ناگل در استان خوزستان فرصتی برای استفاده از نظر کارشناسان در زمینه پرورش اسب اصیل عرب است.رییس سازمان جهانی اسب اصیل عرب در پایان سفر یکروزه خود به خوزستان از معبد چغازنیبل ، قلعه و موزه شوش و آستان حضرت دانیال نبی (ع) در شوش دیدن کرد

14 15