در دیدار خدادادی با موالی زاده مطرح شد:ارتقای جایگاه جمعیت هلال احمر با توجه به شرایط جدید استان

در نشست مشترک مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان و اعضای هلال احمر استان، کمبود نیرو در این جمعیت امدادکر از سوی رئیس آن مطرح شد. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ظهر امروز در این نشست گفت: نگاه فراجهانی و بدون هرگونه تبعیض در جمعیت هلال احمر یکی از زیباترین جلوه های […]

در نشست مشترک مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان و اعضای هلال احمر استان، کمبود نیرو در این جمعیت امدادکر از سوی رئیس آن مطرح شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ظهر امروز در این نشست گفت: نگاه فراجهانی و بدون هرگونه تبعیض در جمعیت هلال احمر یکی از زیباترین جلوه های اعتدال است و یکی از نکات دقیق در فعالیت بشردوستانه این است که تا شخصی عاشق نباشد، نمی تواند بدون چشمداشت و بی منت به مردم خدمت کند.

الهه موالی زاده با اشاره به جایگاه رفیع هلال احمر در عرصه خدمات دهی به جامعه ابراز امیدواری کرد: باید در نگاه جدید حق و حقوق کسانی که به هر دلیل با هلال احمر مرتبط هستند از حیث فراجنسیتی، فراقومی و فراتوانی لحاظ شود و جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد بشردوستانه می تواند فریادرس گروه های آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه زن در جامعه امروز می تواند نقش بی نظیری را ایفا کند، تصریح کرد: اگر به فرمایش امام راحل(ره) که فرمود: «هنر زن، زن بودنش است» دقت کنیم، درمی یابیم که زن باید برای ساختن جامعه به درون جامعه بیاید تا تکامل پیدا کند و البته در کنار این نقش اجتماعی، وظیفه مهم و خطیر همسر و مادر را نیز داشته باشد تا در کنار رشد اجتماعی، رشد خانواده یعنی مهم ترین بنیان اجتماع را شاهد باشیم.

موالی زاده با اشاره به وجود لذت در کار هلال احمر به عنوان یک فعالیت خدایی و ارائه خدمات به انسان های دردمند افزود: زن امروز باید سعی در تلفیق زیبای زندگی خانوادگی و زندگی اجتماعی با همان هنر زن بودن داشته باشد و از مشکلات نهراسد و در قید و بند کاستن از ساعت اداری و کاری نباشد و البته کسانی که در هلال احمر خدمت می کنند می بایست قدر این فرصت را که خداوند به ایشان عطا کرده بدانند که این توفیق، نصیب هرکسی نمی شود.مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: امروز یکی از روزهای پر برکت زندگی من است که به عنوان یک داوطلب وارد نهادی شده ام که بارقه های امید را در دل آسیب دیدگان و نیازمندان جامعه روشن می کند و شما مطمئن باشید که دستان توانایی در عرصه خدمت رسانی بهتر به مردم خواهید بود و توقع ما در اداره کل امور بانوان و خانواده از شما این است که به دنبال نواندیشی و نوگرایی باشید تا به کمک همدیگر بتوانیم به خوزستانی آباد و زیبا دست پیدا کنیم.

الهه موالی زاده با اشاره به وضعیت کنونی استان خوزستان و وجود حالت انزوا و بی تفاوتی در جامعه استان گفت: همه با هم سعی کنیم که بتوانیم خدمتی انجام دهیم که به عنوان یک الگوی برجسته، هم خودمان از کار لذت ببریم و هم کسانی که به نوعی چشم امیدشان به این نظام دوخته شده، استفاده ببرند و همه بتوانیم جامعه ای شاداب تر نسبت به امروز داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در ابتدای این نشست با اشاره به سوابق درخشان خانم دکتر موالی زاده در پست های گوناگون، اظهار امیدواری کرد که هلال احمر استان از وجود چنین شخصیت هایی در جهت پیشبرد اهداف عالی نظام و برنامه های هلال احمر استفاده خواهد کرد.

علی خدادادی با بیان اینکه استان خوزستان از استان های توسعه نیافته است، تصریح کرد: یکی از برنامه های ما در این حوزه، ارتقای جایگاه جمعیت هلال احمر با توجه به شرایط جدید استان و ارتباط بین بخشی و هماهنگی با مجموعه های دیگر استان، در جهت رفع این تنگناها خواهیم کرد که البته اگر حمایت مسئولین استانی و کشوری نباشد، این تلاش بدون نتیجه خواهد بود.

خدادادی با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ در جمعیت هلال احمر، مسئله بسیار مهم معیشتی کارکنان است افزود: پرسنل هلال احمر استان خوزستان از جمله انسان های زحمتکش و تلاشگر جامعه هستند و در این میان بانوان جمعیت هلال احمر علاوه بر مسئولیت سنگین خانواده، هر کدام به نوعی چند وظیفه و مسئولیت را با توجه به جایگاه ویژه و خطیر هلال احمر در جامعه ایفا می کنند که جای بسی تحسین دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به وظایف سنگین و حیاتی جمعیت هلال احمر در جامعه تصریح کرد: کارکنان و اعضای هلال احمر در حقیقت خط مقدم حوادث غیرمترقبه و حوادث انسان ساز هستند که با رویکرد بشردوستانه در جامعه نقش ایفا می کنند.خدادادی افزود: از جمله فعالیت های دیگر جمعیت هلال احمر، کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه در قالب طرح های انسان دوستانه و تلاش در جهت کاهش آلام بیماران و نیازمندان با استفاده از ظرفیت و امکانات موجود و اتصال به بدنه خیران جامعه است که ما سعی در افزایش بهره وری در این حوزه را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: از جمله برنامه های هلال احمر در آینده، ایجاد فضای پژوهش محور است که با رویکردی آکادمیک به آسیب شناسی و حل مشکلات جمعیت هلال احمر بپردازد و امیدواریم بتوانیم به اهدافی که مدنظر هست، جامه عمل بپوشانیم.