وزیر ارتباطات در اختتاميه اجلاس روساي پارک‌های علم و فناوري كشور در اهواز : حمایت 120میلیارد تومانی از شرکت‌های دانش بنیان در سال آینده

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: تمام دولت و نظام اميدشان اين است كه اگر قرار است پایه‌های كشور از نظر تكنولوژي و در نهايت زيربناي اقتصادي مستحكم شود بايد اين استحکام از طريق دانشگاه‌ها و مراكز رشد و پارک‌های علم و فناوري صورت پذیرد. محمود واعظي در اختتاميه اجلاس روساي پارک‌های علم و فناوري […]

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: تمام دولت و نظام اميدشان اين است كه اگر قرار است پایه‌های كشور از نظر تكنولوژي و در نهايت زيربناي اقتصادي مستحكم شود بايد اين استحکام از طريق دانشگاه‌ها و مراكز رشد و پارک‌های علم و فناوري صورت پذیرد. محمود واعظي در اختتاميه اجلاس روساي پارک‌های علم و فناوري كشور كه امروز (9 بهمن‌ماه) در محل شركت توسعه نيشكر در اهواز برگزار شد ضمن تبريك ولادت امام حسن عسكري (ع) و ايام مبارك دهه فجر با گراميداشت ياد امام (ره) اظهارکرد: هر چه ما داريم به بركت نگاه بلند ايشان است. امروز افتخار داريم در نظامي زندگي می‌کنیم كه اسلام در آن حاكم است و نظامي است كه متعلق به مردم است.

00000000000000000

وي افزود: در حال حاضر در کشور سیاست‌های اقتصاد مقاومتي و سیاست‌های علم و فناوري مطرح است كه اين سیاست‌ها بهترين دست‌مایه ما براي شكوفايي پارك ها و مراكز رشد هست. از آنچه در سال‌های گذشته بر سر علم و تكنولوژي رفته است خشنود نيستيم. علم و تكنولوژي با سخنراني و تبليغات گسترش نمی‌یابد و با عمل اين مسئله محقق می‌شود.واعظي تصريح كرد: بايد بتوانيم در راستاي سياستي كه دولت يازدهم دنبال می‌کند روي پاي خودمان بايستيم زيرا در كشوري زندگي مي​كنيم كه در خصوص بسياري علوم، فرزندان و فارغ​التحصيلان ما حرف‌های زيادي براي گفتن دارند. اگر به سرمایه‌های خودمان عنايت كنيم می‌توانیم اين سرمایه‌های انساني را نگه‌داریم و از آن‌ها به خوبي استفاده كنيم.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مد نظر دولت اين است كه پارك ها از پژوهش و تحقيقات بومي حمايت كنند تا اين تحقيقات مورد استفاده قرار بگيرند، گفت: ما در سال جاري و همچنين در سال 94 بودجه بسيار بزرگي و خوبي در معاونت علمي و فناوري ويژه حمايت از اين مراكز و ایده‌ها و پروژه​های بخش علمی و پژوهشی در نظر گرفته‌ايم.واعظي خاطرنشان کرد: دولت به جد دنبال حمايت از شرکت‌های دانش بنيان است و بسيار خوش‌بین هستيم كه با حمايت نظام از شرکت‌های دانش بنيان در آينده شاهد شكوفايي اين شرکت‌ها باشيم. اولويت اول و جدي ما در وزارت ارتباطات اين است كه آنچه در داخل توليد می‌شود به هیچ‌وجه اجازه ندهيم از خارج كشور وارد شود.

وي بيان كرد:​ حمايت ما شامل حمايت مادي نيز می‌شود. رقمي معادل نود ميليارد تومان در سال 93 براي حمايت از شرکت‌های دانش بنيان در نظر گرفته شد كه اعتبار پیش‌بینی‌شده حمايتي براي سال آينده از اين شركت‌ها 120 ميليارد تومان هست.واعظي ادامه داد: موضوع ديگر حمايت از توليد محتوا و اپليكشن است. اپراتورهاي تلفن همراه در كشور علاقه‌مند هستند كه در كشورمان توليد محتوا صورت گرفته و اپليكشن هاي مختلفي نوشته شود كه اين بازار، بازار بسيار گسترده‌ای است.وي افزود:​ اعتقادداریم اگر ایده‌ای هر جا به وجود آمد و به وجود آورندگان اين ایده‌ها بنا به دلايلي نتوانند اين ایده‌ها را به يك محصول تجاري تبديل كنند وظيفه ما اين است كه اين پيوند را برقرار و حمایت‌هایی را از اين ایده‌ها داشته باشيم.واعظي اظهارکرد:​ برداشت ما از اقتصاد مقاومتي اين است كه بتوانيم از نظر تكنولوژي در كشور روي پاي خود بايستيم يعني تكنولوژي كشور عاریه‌ای نباشد و در مقابل به سمت بومي شدن پیش برود.