استاندار مقتدایی : مگر این‌که با كار مضاعف عقب‌ افتادگي خوزستان جبران شود!

استاندار خوزستان گفت:​ علي‌رغم تمام سرمايه‌گذاري‌هاي سنگين استاني و ملي صورت گرفته در استان با توجه به آمار و ارقام، به طور متوسط خوزستان حداقل 20 تا 23 سال در تمام زمينه‌ها نسبت به تمام مناطق كشور كه توسعه در آن‌ها اتفاق افتاده است، عقب​ماندگي دارد.عبدالحسن مقتدايي در مراسم افتتاحيه پروژه​هاي ارتباطي خوزستان كه امروز […]

استاندار خوزستان گفت:​ علي‌رغم تمام سرمايه‌گذاري‌هاي سنگين استاني و ملي صورت گرفته در استان با توجه به آمار و ارقام، به طور متوسط خوزستان حداقل 20 تا 23 سال در تمام زمينه‌ها نسبت به تمام مناطق كشور كه توسعه در آن‌ها اتفاق افتاده است، عقب​ماندگي دارد.عبدالحسن مقتدايي در مراسم افتتاحيه پروژه​هاي ارتباطي خوزستان كه امروز نهم بهمن ماه در محل استانداري خوزستان برگزار شد، اظهار‌كرد:​ براي جايگزيني سرمايه‌گذاري​هايي كه در طول تاريخ در اينجا به نتيجه رسيدند اما در جنگ تحميلي منهدم شدند، هم به زمان و هم به بودجه هنگفتي نياز است. بدون شك با اين روال به‌زودي به نتيجه نخواهيم رسيد، مگر اين‌كه دولت‌ها با ابتكار و كار مضاعف و فوق‌العاده كارهايي انجام دهند كه تدريجا عقب افتادگي را به شكلي جبران كند.

000000

وي افزود:​ جا دارد از همه كساني كه در اين وزارت‌خانه و مجموعه آن فعاليت مي‌كند قدرداني كرد اما لازم است بگويم كه استان خوزستان داراي تعاريف منطقه‌اي، ملي و بين​المللي است و به لحاظ جايگاه ملي با توجه به ظرفيت‌هاي نفت، بندر و گاز قطعا بايد جايگاه خاصي داشته باشد.مقتدايي تصريح‌كرد:​ استان ما علي‌رغم تمام سرمايه‌گذاري‌ها و توجهات، 23 سال عقب‌افتادگي دارد. طرح 550 هزار هكتاري رهبري جزو آخرين توجهات دولت به اين استان بوده كه اين طرح بسيار طرح با عظمتي است و قطعا اثراتي بر اشتغال و اقتصاد منطقه​اي و ملي دارد.وي عنوان‌كرد: براي جبران عقب‌افتادگي‌ها همه بايد تلاش كنيم و برنامه خاص داشته باشيم و براي خوزستان نسخه خاص و ويژه​اي بپيچيم. در كنار همه موفقيت​ها بايد بخش‌هايی که دچار عقب‌افتادگی هستند را تقویت و این عقب‌افتادگی را جبران كنيم. لازم است تصميم‌گيري‌هاي مجموعه وزارت ارتباطات به گونه‌اي باشد كه اين تصميم‌گيري‌ها در خور شان مردم استان و جايگاه سه​گانه منطقه‌اي، ملي و بين​المللي استان باشد.