کاروان “زیرسایه خورشید” خدام رضوی همزمان با سالروز فتح خرمشهر به ایستگاه نیشکر رسید

همزمان با سالروز فتح‌الفتوح خرمشهر، خدّام رضوی کاروان «زیر سایه خورشید»، در میان استقبال پرشور نیشکری‌ها، پرچم متبرّک سبز رضوی را در کشت و صنعت دهخدا برافراشتند.به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، خدّام رضوی با حضور در مراسم گرامی‌داشت فتح خرمشهر، ضمن مدیحه‌سرایی و شعرخوانی، به بیان افتخارآفرینی‌ های غیورمردانی پرداختند که […]

همزمان با سالروز فتح‌الفتوح خرمشهر، خدّام رضوی کاروان «زیر سایه خورشید»، در میان استقبال پرشور نیشکری‌ها، پرچم متبرّک سبز رضوی را در کشت و صنعت دهخدا برافراشتند.به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، خدّام رضوی با حضور در مراسم گرامی‌داشت فتح خرمشهر، ضمن مدیحه‌سرایی و شعرخوانی، به بیان افتخارآفرینی‌ های غیورمردانی پرداختند که با درهم شکستن حصار دشمن، خرمشهر را به آغوش وطن بازگرداندند.

در ادامه این مراسم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج باوی نیز فتح خرمشهر را نماد مقاومت و از افتخارات ملّت ایران برشمرد و تاکید کرد، فتح‌الفتوح خرمشهر با امداد الهی و تقوای رزمندگان رقم خورد.

روایت یادگاران دفاع مقدس در صنعت نیشکر

همزمان با سالروز فتح خرمشهر، برنامه‌های دیگری هم در کشت و صنعت‌های نیشکری اجرا شد. در این برنامه‌ها یادگاران دفاع مقدس در میان استقبال پرشور پرسنل، خاطراتی از دلاورمردی‌های رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس بیان کردند.

از جمله این روایت‌ها، روایت‌ سیّد طالب شیبت الحمد بود که مورد توجه پرسنل کشت و صنعت میرزا کوچک خان قرار گرفت. سیّد طالب شیبت الحمد از یادگاران و فرماندهان حماسه فتح خرمشهر است.

این جانباز دفاع مقدس، به فرموده امام راحل که «فتح خرمشهر، کار خدا بود» اشاره کرد و گفت، ما در حالی در جنگ تحمیلی با دست خالی و در سخت‌ترین تحریم‌های مظلومانه اقتصادی به پیروزی رسیدیم که چندین کشور بزرگ از دشمن حمایت می‌کردند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین بحرانی نائب رئیس کمیته فرهنگی شرکت با بیان نکاتی از حماسه‌آفرینی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس، سالروز فتح خرمشهر را گرامی داشت.

همچنین، کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی به مناسبت سوم خرداد، میزبان یکی دیگر از یادگاران فتح خرمشهر بود. در مراسمی که با حضور پرسنل و مدیران نیشکری برگزار شد، این فرمانده دوران دفاع مقدس، به بیان خاطرات جبهه و جنگ آن دوران پرداخت و اظهار داشت، فتح خرمشهر تمام معادلات را به هم زد.

مناطق عملیاتی صنعت نیشکر

بر اساس این گزارش، در دوران هشت سال دفاع مقدس، بخش عمده‌ای از اراضی واحدهای نیشکری میرزا کوچک خان و امیرکبیر، منطقه عملیاتی بیت‌المقدس بود. سال گذشته نیز نقش برجسته عملیات بیت‌المقدس با حضور فرمانده سپاه خوزستان در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره حماسه‌سازانِ هشت سال جنگ تحمیلی رونمایی شد.