احتمال وقوع سیلاب در روستاهای شمال اهواز/ آمادگی برای اسکان اضطراری اهالی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در روستاهای شمال اهواز، از آمادگی برای اسکان اضطراری اهالی این روستاها خبر داد. با توجه به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان مبنی بر بارندگی در خوزستان و به ویژه شمال خوزستان که منجر به افزایش دبی خروجی سد دز خواهد شد […]

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در روستاهای شمال اهواز، از آمادگی برای اسکان اضطراری اهالی این روستاها خبر داد.

با توجه به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان مبنی بر بارندگی در خوزستان و به ویژه شمال خوزستان که منجر به افزایش دبی خروجی سد دز خواهد شد هم‌اکنون در روستاهای بامدژ،  سید هاشم و سید نبی در شمال اهواز هستیم.

با بالا آمدن آب، این احتمال وجود دارد که این روستاها در معرض سیلاب و آبگرفتگی قرار بگیرند بنابراین در پی هماهنگی و با همراهی مدیریت بحران خوزستان، در این روستاها حضور یافتیم و دستور تقویت سیل‌بندها داده شد.

در صورتی که این روستاها در معرض سیلاب قرار بگیرند، جمعیت هلال احمر خوزستان آمادگی لازم برای اسکان اضطراری را دارد.

توصیه می‌شود شهروندان از حضور در اطراف مسیل‌ها و سیل‌بندها و از نزدیک شدن به رودخانه بپرهیزند زیرا با بالا آمدن آب، امکان خطر برای روستاییان به ویژه کسانی که در حاشیه رودخانه قرار دارند وجود دارد.