گام بلند فولاد خوزستان برای شکست دیوار تحریم ؛صرفه جویی ۳۷ میلیون یورویی با بومی سازی قطعات

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصزفی صنعت فولاد در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد ؛صرفه جویی ۳۷ میلیون یورویی با بومی سازی قطعات در شرکت فولاد خوزستان.مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصزفی صنعت فولاد در […]

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصزفی صنعت فولاد در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد ؛صرفه جویی ۳۷ میلیون یورویی با بومی سازی قطعات در شرکت فولاد خوزستان.مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصزفی صنعت فولاد در نشست خبری با اصحاب رسانه انجام مسئولیت های اجتماعی را جزو دستورات کاری این مجموعه خواند و گفت: مجموعه فولاد خوزستان با جامعه کاری ۱۶ هزار نفری، تحت تحریم ها و دست انداز های بسیار زیادی در راه تولید است؛ تداوم کسب و کار و حفظ اشتغال زایی این افراد در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی است.

ابراهیمی با بیان اینکه سعی کرده ایم نسبت به سایر صنایع و استان‌ها پیشگام باشیم؛ تصریح کرد: باشگاه فولاد خوزستان مانند قلب تپنده ای برای استان خوزستان است و با اینکه مجموعه های صنعتی وظیفه‌ای در قبال باشگاه داری ندارند اما بدلیل اینکه باشگاه فولاد خوزستان مانند کارون جزو هویت مردم این استان است، شرکت فولاد خوزستان تامین هزینه های باشگاه فولاد خوزستان را در راستای عمل به انجام مسئولیت های اجتماعی بر عهده گرفته است.

وی به دیگر اقدامات شرکت فولاد خوزستان در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و گفت : پل و فولاد خوزستان، درمانگاه قلعه چنان، تامین اکسیژن در زمان شیوع کرونا انجام واکسیناسیون برخی از اقدامات در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی این شرکت است.

بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه محیط زیست تعریف شده است

وی با بیان اینکه در طی دو سال گذشته بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه زیست محیطی تعریف شده است؛ عنوان کرد :۵۰۰ هزار هکتار زمین در اختیار شرکت فولاد خوزستان قرار گرفته است و بر اساس تعهدات سازمان محیط زیست باید ۱۰ درصد این زمین فضای سبز شود اما در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اعلام اینکه در سال گذشته ۲۴ هکتار کمربند سبز با استفاده از درختان مثمر ایجاد شده است؛ گفت: تمام تلاش ما این است تا سال آینده یک پارک کوهستانی برای مردم خوزستان آماده کنیم.

وی از همه خبرنگاران و فعالان محیط زیست دعوت به عمل آورد به عنوان ناظر و ارزیاب در یکی از بدترین روزهای آلودگی به این شرکت بیایند و وضعیت هوا و آلایندگی را در داخل این مجموعه مشاهده کنند؛ به گفته ایشان خیلی روایت ها در خصوص ایجاد آلایندگی توسط صنعت فولاد متفاوت از واقعیت است و گفت: ما اعتقاد داریم اگر قادر نباشیم محیط زیست سالمی را برای کارمندان و مردم منطقه ایجاد کنیم کسب و کارمان تداوم نخواهد یافت.

ابراهیمی اذعات کرد: سالانه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی توسط شرکت فولاد خوزستان پرداخت می شود و در طی دو سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرداری ها پرداخت کرده است اما برخلاف انتظار در حوزه کارون کارهایی که باید صورت می گرفت انجام نشد.بازسازی و تعریض جاده قلعه چنان به کانتکس از محل صرفه‌جویی ارزی حاصل از قطعات بومی‌سازی شده

وی عنوان کرد: علیرغم اینکه بیش از یک سال است در خصوص تامین ۵۰ درصد احداث جاده قلعه چنان به کانتکس اعلام آمادگی کرده‌ایم اما متاسفانه اقدامی انجام نشد؛ امروز به عنوان عیدی مجموعه فولاد خوزستان به مردم این منطقه با همت هیات مدیره و به منظور پایان دادن به حوادث مکرر جاده‌ای در حدفاصل قلعه‌چنعان به کانتکس که در سال‌های اخیر مشکلات بسیاری را برای ساکنین ایجاد کرده است؛ جاده مذکور را از محل صرفه‌جویی ارزی حاصل از قطعات بومی‌سازی شده طی سال جاری بازسازی و تعریض می کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در ادامه این نشست؛ یکی از مهمترین چالش های صنعت فولاد خوزستان را نگاه توسعه ای خواند و گفت: اگر بخواهیم این مجموعه در حوزه بازارهای رقابتی تداوم کسب و کار داشته باشد حتماً باید نگاه توسعه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد :افق ۱۴۱۰ را برای رسیدن به ظرفیت تولید۱۳/۶ میلیون تن در حوزه محصولات نهایی برای شرکت تعریف کرده ایم.ابراهیمی با بیان اینکه در شرکت فولاد خوزستان تمرکز در پروژه‌های زیرساختی است؛ تصریح کرد: ۱۷۶ پروژه به ارزش ۲۸ هزار میلیارد تومان برای تکمیل زنجیره تولید و چالش‌هایی که در حوزه آب و گاز داریم تعریف شده است.

ضرر ۱۲ هزار میلیارد تومانی فولاد خوزستان بواسطه قطع برق

وی با اعلام اینکه به برکت این ایام از ۱۷۶ پروژه تعریف شده ۱۳۳ پروژه به نتیجه رسیده و در حال اجرا است؛ اظهار کرد: به یُمن دهه‌ی فجر، ۳۳ پروژه به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند. صرفه‌جویی ۳۰ میلیون یورویی و سهم ۷۷ درصدی توانمندی شرکت‌های داخلی دو ویژگی منحصر به فرد این پروژه‌ها هستند.

ابراهیمی احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت در فولاد خوزستان را از مهمترین پروژه ها خواند و گفت: با اجرای این پروژه برق باثبات‌تری خواهیم داشت و این موضوع به نفع خوزستان است زیرا مصرف برق شرکت فولاد خوزستان تقریباً ۲۵ درصد شهر اهواز است این اقدام باعث می‌شود که شبکه از حالت پرباری خارج و تنها برق شهر و حومه را تأمین کند.وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۲ میلیون تن معادل ۶ میلیارد دلار به واسطه برق، ضرر زیان به صنعت فولاد رسیده است و در مجموعه فولاد خوزستان ۶۳۷ هزار تن و معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان از فروش را به واسطه قطع برق از دست داده ایم.

هزینه ها بر اساس ارز آزاد و درآمدها بر اساس ارز نیمایی است

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ۶۰ درصد سبد تولیدی مجموعه فولاد خوزستان را صادراتی اعلام کرد و گفت: ۴۰ درصدسبد تولیدی داخلی است که از این میزان۸۰ درصد آن در داخل خوزستان به فروش می رسد.

وی عنوان کرد: هزینه ها بر اساس ارز آزاد و درآمدها بر اساس ارز نیمایی است که مطمئناً در روند سودآوری و سهام تاثیر بسزایی دارد با دولت در حال مذاکره هستیم که این فاصله را منطقی کند.

صرفه جویی ۳۷ میلیون یورویی با بومی سازی قطعات

ابراهیمی حمایت همه‌جانبه‌ی فولاد خوزستان از شرکت‌های دانش‌بنیان را راهبرد اصلی شرکت دانست و اظهار داشت: بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه، انعقاد قرارداد همکاری با دویست شرکت‌ دانش‌بنیان و همکاری مستمر با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی از جمله مواردی هستند که در فولاد خوزستان در حال انجام هستند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان عنوان کرد: در مجموعه شرکت فولاد خوزستان در حوزه شرکت های دانش بنیان در طی ۱۰ سال گذشته بیست و پنج هزار قطعه بومی‌سازی شده که ارزش آن معادل ۶۰۰ میلیون یورو است و در طی دو سال گذشته ۱۵۶۰ قطعه بومی سازی و میزان کنترل ارز از قطعات ساخته شده ۳۷ میلیون یورو بوده است