امام جمعه اهواز: تمام همت مسئولان احیای ۱۸۱۱واحد صنعتی و غیرصنعتی خوزستان باشد

امام جمعه اهواز گفت:برای عملیاتی کردن توصیه رهبری در خوزستان، ۱۸۱۱ واحد صنعتی و غیرصنعتی احصا کردیم که برخی۸۰ درصد پیشرفت، برخی تعطیل و برخی نیمه تعطیل هستند و تمام وجه همت مسئولان به سمت احیا این واحدها برود. حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امروز (۱۴ بهمن) در خطبه اول نمازجمعه اهواز اظهار کرد: سبک […]

امام جمعه اهواز گفت:برای عملیاتی کردن توصیه رهبری در خوزستان، ۱۸۱۱ واحد صنعتی و غیرصنعتی احصا کردیم که برخی۸۰ درصد پیشرفت، برخی تعطیل و برخی نیمه تعطیل هستند و تمام وجه همت مسئولان به سمت احیا این واحدها برود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امروز (۱۴ بهمن) در خطبه اول نمازجمعه اهواز اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی با توجه به اینکه مقام‌معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر این مساله تاکید داشتند، این است که انسان خود را به قرآن و اهل بیت نزدیک کند. تجربه ثابت کرده است هر چقدر از اینها فاصله گرفتیم به همان اندازه از ارزش‌ها فاصله گرفتیم.

وی افزود: در محیط خانواده آنچه می‌تواند مشکلات را حل کند مدیریت زبان است و عمده مشکلات ما از زبان است. شاید نزدیک به صد گناه از زبان صادر می شود، برخی از گناهان به قدری بزرگ است که نمی توان آن را در ردیف گناهان کبیره مشاهده کرد چون گناهان کبیره با توبه رفع می شود اما انجام برخی گناهان باعث می شود انسان مورد شفاعت پیامبر قرار نگیرد، مثل اینکه نماز را سبک بشمارد. اما گناه خود برتربینی در محیط خانواده به صورتی است که اگر شوهر خود را برتر یا زن خود را برتر از مرد ببیند دچار خودشیفتگی می شوند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: اگر برای خدای متعال کار نکنیم یقین بدانید در آخرت باید مواخذه شویم. آن چه فوق گناه است، این است که خداوند خود را برتر از بقیه ببیند. دو نکته وجود دارد؛ اینکه ما خود را در پیشگاه خدا چگونه ببینیم. از نظر خدا انسان بزرگ است اما خود انسان نباید این بزرگ بینی را داشته باشد چون دیدن آن همانا و سقوط همانا.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: خانه و زندگی جای مباحثه نیست؛ نه زن شاگرد مرد است و نه مرد شاگرد زن که مرد استاد اخلاق شود و یا بلعکس. زن و مرد مونس هم دیگر هستند و اگر انسان بخواهد رافت ایجاد کند، بر اساس روایات، سودمندترین کار حفظ زبان است. فرزند سالاری خانواده را بیچاره کرده است، البته نمی خواهم بگویم همه اینگونه هستند. در حدیث کسا، وقتی پیامبر(ص) وارد خانه اهل بیت می شود و عبای یمانی خود را می‌آورد، نوه یعنی امام حسن(ع) از مادر و پدر اجازه می گیرد و این یعنی ادب فرزند از همان دوران.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت علی(ع)، در خطبه دوم نمازجمعه عنوان کرد: حدود ۳۰۰ ویژگی در زیارت جامعه از امام علی (ع) وجود دارد. از آن جهت که تمام اوصاف امام زیر چتر توحید است. به تعبیر پیامبر(ص)، اگر همه درختان تبدیل به قلم شوند و دریاها تبدیل به مرکب و جنیان بخواهند فضایل امیرالمنین را حساب کنند نمی توانند فضایل امیرالمومنین را حساب کنند. چاپ کتب ۶۰ سال پیش مصر با الان را مقایسه کنید؛ روایاتی در خصوص امام علی در چاپ ۶۰ سال پیش بود اما الان اسمی از امام و اهل بیت نیست. صحیح بخاری یکی از کتب اهل سنت است و با تمام احترامی که به اهل سنت داریم اما یک فضیلت از امیرالمومنان در آن پیدا نمی‌کنید و تعمد در این بوده که فضایل امام علی(ع) مکتوم بماند و هرگز ذکر نشود. از آن طرف اولیا امام از ترس و تقیه قلم را به زمین گذاشته اند که بخواهند فضایل امام را مکتوب کنند.

وی ادامه داد: چهل سال دشمنان در مقابل نقطه انقلاب ایستادند و هر کجا توانستند کارشکنی کردند. در دهه ۹۰ با کمال تاسف و به تعبیری از مقام معظم رهبری، واقعا دهه کم کاری برخی مسئولان بود؛ هشت سال کشور را به عقب راندند و چشمشان به آن ور بود. اگر ژاپن، ژاپن شده و کره جنوبی کره جنوبی فعلی شده است، همه اش در سایه توجه به داخل است.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: رهبری مدام به اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند؛ اقتصاد مقاومتی با کالاهای قاچاقی که مشابه آن وجود دارد در تضاد است. در داخل صنعتگر تلاش می کند ماشین، یخچال و تلویزیون بسازد و درست است کیفیت باید روز به روز بهتر شود ولی خیلی از محصولات کیفیت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد عنوان گرد: دولت باید تلاش کند به کالاها کیفیت بدهد و از آن طرف ما نیز وظیفه داریم از کالاهای داخلی استفاده کینم. ژاپنی ها اوایل، لامپ تولید می کردند که به ۴۸ ساعت نرسیده منفجر می شد، گفتند کالای خارجی استفاده کنید اما مردم گفتند محال است.

وی افزود: رهبری نیز فرمودند حل مشکلات معیشتی و رفاه مردم بدون رشد اقتصادی اتفاق نمی افتد. خواهش من از مسئولان این است که همان طور که باید در چهار عرصه کار می کردیم، امروز ما حرف برتر در دفاع منطقه و فراتر از آن را داریم و در حوزه علم حرف برای گفتن داریم اما چه شد که در مسایل اقتصادی این گونه هستیم؟ چون حرف گوش ندادیم. اقتصاد مقاومتی یعنی احداث کارخانجات متعدد و تقویت کشاورزی.

امام جمعه اهواز خطاب به مسئولان استانی، گفت: برای عملیاتی کردن توصیه رهبری در خوزستان، ۱۸۱۱ واحد صنعتی و غیر صنعتی احصا کردیم که برخی۸۰ درصد پیشرفت، برخی تعطیل و برخی نیمه تعطیل است. تمام وجه همت مسئولان به سمت احیا این واحدها برود و این مهم یک تیم ویژه می خواهد.

وی با اشاره به وضعیت آب نیز گفت: وضعیت آب امسال ظاهرا بهتر از سال قبل است و این مدیریت می‌خواهد.

موسوی فرد در خصوص وضعیت اشتغال جوانان استان، عنوان کرد: در استان ما باید دو اتفاق بیفتد؛ باید ظرفیت ها چند برابر شود و کشت و صنعت نیز باید افزایش ظرفیت داشته باشند. لذا تقاضا ما از مسئولان استانی این است قبل از آن که دیر شود در مساله توزیع، آب خوب توزیع کنیم و با نظارت مشکل حل می شود. واحدهای صنعتی و غیر صنعتی نیز می توانند مشکل گشا باشد.