سیاست انتقال آب از سرچشمه‌های خوزستان باید رفع شود

نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه قرار بود ۳۰ درصد منابع آبی را از دریا تامین کنیم اما در خوزستان در این زمینه چه اتفاقی افتاد که همه بر کارون تلنبار شده‌ایم؟ علیرضا ورناصری در مراسم روز جهانی تالاب‌ها که امروز (۱۳ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سیاست‌گذاری‌های […]

نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه قرار بود ۳۰ درصد منابع آبی را از دریا تامین کنیم اما در خوزستان در این زمینه چه اتفاقی افتاد که همه بر کارون تلنبار شده‌ایم؟

علیرضا ورناصری در مراسم روز جهانی تالاب‌ها که امروز (۱۳ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سیاست‌گذاری‌های کلان و اشتباهات شش برنامه گذشته، داد و فریاد زدیم اما کسی به دادمان نرسید. وی افزود: اکنون فرصت استثنائی در کشور وجود دارد و باید بازنگری نسبت به سیاست‌های شش‌گانه ۳۰ سال گذشته انجام شود.

ورناصری با بیان اینکه علت این فجایع خودمان هستیم و خودمان باید آن‌ها را درست کنیم، گفت: همه صحبت‌ها به گونه‌ای بود که ظاهرا سازمان حفاظت محیط زیست مقصر همه این قضایا است در حال که همه ما متهم هستیم؛ دست بردن در طبیعت فاجعه است و ادامه این روند شرایط را بدتر خواهد کرد بنابراین نباید به خودمان امیدواری کاذب دهیم و باید در این فرصت، اشتباهات گذشته جبران شود.

وی گفت: به جای این همه حرف زدن بی مصرف که انتهایش اتفاقی نمی‌افتد باید با کمک یکدیگر چهار پنج درد اصلی به ویژه سیاست غلط انتقال آب از سرچشمه‌های خوزستان را رفع کنیم.

نماینده مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه قرار بود ۳۰ درصد منابع آبی را از دریا تامین کنیم اما در خوزستان در این زمینه چه اتفاقی افتاد که همه بر کارون تلنبار شده‌ایم؟

وی افزود: در این شرایط، طبیعی است که خروجی این کارها در تالاب‌ها دیده شود. در حال حاضر تالاب شیمبار کاملا خشک شده و به اتوبان تبدیل شده است.