امام جمعه اهواز : دلالان معیشت مردم را به گروگان گرفته اند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با تاکید بر برخورد قاطع و بدون اغماض با دلالان و واسطه‌ها ، از دستگاه قضایی خواست در دفاع از حقوق عامه که معیشت جزیی از آن است با عوامل گرانی‌های افسار گسیخته که بازار را به […]

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با تاکید بر برخورد قاطع و بدون اغماض با دلالان و واسطه‌ها ، از دستگاه قضایی خواست در دفاع از حقوق عامه که معیشت جزیی از آن است با عوامل گرانی‌های افسار گسیخته که بازار را به شدت ملتهب و مردم را به دردسر انداخته است برخورد کند.

وی گفت: برخورد دستگاه قضایی و دادستانی با گرانفروشان باید شدید ، پشیمان‌کننده و درس عبرتی برای متخلفان باشد.خطیب جمعه اهواز در ادامه افزود:البته نظارت بر بازار وظیفه دستگاه های اجرایی همچون صمت و تعزیرات است ولی در کنار آن مردم هم باید همراهی کنند و گرانفروشان و محتکران را معرفی کنند.

موسوی فرد بیان کرد:گرانی‌های اخیر به هرج و مرج در جامعه دامن زده و مردم این مساله را نمی پذیرند و این مساله باعث نارضایتی عموم مردم شده است.وی با بیان اینکه برای کنترل بازار و مهار گرانی های بی رویه و غیرمنطقی باید از نیروهای بسیج و مردم کمک گرفت از دادستان ها خواست در دفاع از حقوق عامه و معیشت مردم ، به گرانی ها ورود و با متخلفان قاطعانه برخورد کنند.

امام جمعه اهواز با انتقاد از کسانی که اقتصاد و گرانی‌های اخیر را به افزایش قیمت دلار گره می زنند اظهار داشت:نقش دلار در اقتصاد کشور ۲۰ درصد است و باید پذیرفت که بسیاری از نیازمندی های اساسی مردم ارتباطی با دلار ندارد.وی گفت:حتی در کشورهای غربی و اروپایی گرانی است ولی افسارگسیخته نیست ولی در کشور ما گرانی از هیچ منطق اقتصادی تبعیت نمی‌کند.

محکومیت اهانت نشریه هتاک فرانسوی به ساحت مقدس مرجعیت و ولایت

امام جمعه اهواز با محکومیت شدید اهانت هتاکانه نشریه فرانسوی شارلی ابدو علیه ساحت مقدس مرجعیت و ولایت گفت: دولت فرانسه یک عامل است و غرب عقبه این اقدام سخیف و شنیع است.

نماینده ولی فقیه درخوزستان در ادامه افزود:هیچ پیامبری برانگیخته نشده مگر اینکه مورد استهزا و تمسخر افراد نادان و معاند قرار گرفته است بنابراین این اهانت نشانه نادانی و جهالت تمدن غرب در مواجهه با نورانیت اسلام است.موسوی فرد از دستگاه دیپلماسی کشور خواست اقدامات حقوقی و قضایی علیه دولت فرانسه و نشریه هتاک شارلی ابدو انجام دهد تا هزینه این اقدام ضداسلامی را پرداخت کنند.

جهاد تبیین علاج تحریف

امام جمعه اهواز جهاد تبیین را فریضه‌ای عینی و فوری برای جلوگیری از تحریف واقعیت‌ها بیان کرد و افزود: اگر جهاد تبیین نباشد بسیاری از جوانان ما به خطا می‌روند چون ممکن است بسیاری از حوادث دهه‌های اخیر کشور آگاهی نداشته نباشند.

موسوی فرد در خطبه نخست نماز با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامی داشت مقام زن اظهار داشت: میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها یک هدیه عرشی به بشریت است و به مثابه لیله القدر است.

وی همچنین از دست اندرکاران برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در اهواز قدردانی کردو گفت: خوزستان علاوه بر اینکه ۷۰درصد منبع درآمد اقتصاد ملی کشور است ظرفیت های معنوی و قرآنی زیادی نیز دارد.امام جمعه اهواز افزود: مفتخریم که میزبان قاریان برجسته سراسر کشور در ایام میلاد سراسر نور حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستیم.