عبدالکاظم طالقانی : سهمی که به عنوان مالیات، دولت از ما می گیرد باید به بحث ورزش تخصیص داده شود

ستان رئیس هیات فوتبال خوزستان با اشاره به عدم حمایت مالی از این هیات در استان، گفت: سهم هیات فوتبال خوزستان از ۲۷ صدم درصد مالیات کجاست؟ عبدالکاظم طالقانی امروز پانزدهم دی ماه در مجمع عمومی هیات فوتبال استان خوزستان که با حضور مهدی تاج و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون در اهواز برگزار شد، با […]

ستان رئیس هیات فوتبال خوزستان با اشاره به عدم حمایت مالی از این هیات در استان، گفت: سهم هیات فوتبال خوزستان از ۲۷ صدم درصد مالیات کجاست؟

عبدالکاظم طالقانی امروز پانزدهم دی ماه در مجمع عمومی هیات فوتبال استان خوزستان که با حضور مهدی تاج و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون در اهواز برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد هیات استان در سه ماهه گذشته، اظهار کرد: ۹۵ تیم در این سه ماه به عنوان باشگاه در مسابقات رده‌های سنی مختلف استات حضور داشتند و توانستیم این مسابقات را به خوبی برگزار کنیم.

 وی افزود: در همین رقابت‌ها ۵۸۴ داور و در مسابقات کشوری ۹۱ داور استان مورد استفاده قرار گرفتند و ۱۳۱ مربی توانستند در مسابقات حضور داشته باشند. در بخش آموزش نیز ۱۳۱ مربی ارتقا پیدا کردند. استان خوزستان در مجموع ۷۸ تیم در لیگ های مختلف کشوری دارد.

رئیس هیات فوتبال خوزستان گفت: فعالیت هیات نیز در دو بخش استعدادیابی و پر کردن اوقات فراغت جوانان است؛ برای پر کردن اوقات فراغت جوانان نظام‌ها و دولت‌ها باید کمک کنند و این در حالی است که ما در طول سال، ۳ تا ۴ میلیارد برای مسابقاتی که توضیح دادم و بحث آموزش هزینه می کنیم.

وی افزود: سهمی که به عنوان مالیات، دولت از ما می گیرد باید به بحث ورزش تعلق بگیرد، در حالی که تنها ۲۷ صدم درصد متعلق به ورزش است که از این درصد نیز ریالی به ما داده نشده است. وقتی باشگاهی به من مراجعه پیدا می‌کند و از نداری ها و فشارهای مالی صحبت می کند، من چگونه می توانم به آنها کمک کنم. ضمن این که وقتی مسابقاتی برگزار می کنیم، ریالی به عنوان منفعت برای هیات گرفته نشده است، در حالی که تمامی کارها هزینه‌بر است و حتی نیاز داریم که بتوانیم کادر اجرایی‌مان را از نظر مالی ساپورت کنیم.

طالقانی عنوان کرد: تمام این موارد در حالی است که باید به عنوان یک نهاد مردمی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان کار می کنیم ولی سهم ما و این پول کجاست؟ وقتی باشگاه ها به ما مراجعه می‌کنند تا به آنها کمک کنیم نمی‌دانیم باید چه کار کنیم و من فقط سرم را پایین می اندازم. به هر حال امیدوارم از طریق وزارت ورزش یا سایر دست‌اندرکاران کمک شود تا ما فعالیت ها ساماندهی و قانونی کنیم. توقع دستگاه‌های دولتی از ما زیاد است اما اگر ما هم توقع اندکی داشته باشیم هم به آن توجهی نمی‌شود.

وی بیان کرد: در هیات فوتبال قصد داریم، مسابقات را به شهرستانها ببریم و در حال برنامه ریزی هستیم.