سردار شاهوار پور : ایثارگری‌های شهدای دانشجو باید تبیین شود

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه شهید علم الهدی و شهدای هویزه به فرمان امام لبیک گفتند به مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آنان در شکل گیری جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: مسئولیت امروز ما، تبیین ایثارگری‌های این رزمندگان و مردم در دوره هشت ساله است. سردار حسن شاهوارپور در آیین چهل و دومین سالگرد […]

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه شهید علم الهدی و شهدای هویزه به فرمان امام لبیک گفتند به مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آنان در شکل گیری جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: مسئولیت امروز ما، تبیین ایثارگری‌های این رزمندگان و مردم در دوره هشت ساله است.

سردار حسن شاهوارپور در آیین چهل و دومین سالگرد شهدای حماسه هویزه و گرامیداشت روز ملی شهدای دانشجو که امروز ۱۶ دی در یادمان شهدای هویزه برگزار شد، اظهار کرد: امروز همه ما برای بزرگداشت شهدای دانشجو ۴ هزار شهید دانشجو، که برای اعتلای نظام، استقلال، آزادی جان دادند تا ما امروز در مدرسه و دانشگاه و اقصی نقاط کشور آرامش داشته باشیم، جمع شده‌ایم.

وی گفت: یکی از راهبردهای اساسی امام(ره) برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی، فراخواندن امت به این اهداف است. امام مردم را به صحنه فراخواندند. لذا همه اقشار به ویژه دانشجویان در حرکت عظیم ملت ایران حضور داشتند و پیشتاز بودند. در این میان راهبرد دشمن، جنگ کم شدت یا نرم است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آن را در دستور کار قرار داد و در کنار آن جنگ تخریبی و پر شدت را نیز مورد توجه قرار داد. لذا در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی وقتی برنامه‌شان در تجهیز و تحریک گروهک‌ها به سنگ خورد، راهبرد دوم خود را که جنگ تحمیلی بود، برنامه‌ریزی کردند. در این راهبرد ما باید شکست می‌خوردیم و زیر یوغ استکبار جهانی قرار می‌گرفتیم، اما امام عزیز باز مردم را در مقابل دشمن فراخواندند.

شاهوار پور با بیان اینکه در جنگ تحمیلی دشمن متعرض مناطق مرزی ما شد، افزود: امروز ما در دشت هویزه جمع شده‌ایم که از مبادی ورود تشیع به کشور ما است. دشمن از این مسیر حملات خود را انجام داد. یکی از برنامه‌های دشمن تصرف روستا و زمین‌های حاصلخیز منطقه و حمله به شهرها در عمق خاک جمهوری با انواع موشک و بمباران‌های وسیع بود. چه قدر مردم ما مظلومانه به شهادت رسیدند و برخی آواره شدند. حملات شدید به اقتصاد و زیرساخت‌های اقتصادی از دیگر برنامه‌های صدام برای شکستن اراده ملت ما بود.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: حملات شیمیایی جنایت‌کاران غربی که امروز اشک تمساح می‌ریزند یادمان نرفته است. مواد شیمیایی کشنده در اختیار صدام قرار دادند و رزمندگان و مردم ما را مورد حملات شیمیایی قرار دادند.

وی گفت: شهید علم الهدی کسی بود که‌ علی رغم سن کم‌ توانست به فرماندهی سپاه برسد، به فرمان امام(ره) لبیک گفت و گروهی از هم‌کلاسی‌ها و هم‌رزمان خود را به اینجا آورد. در اوایل جنگ، نیروهای مسلح بضاعتی برای پاسخگویی به حملات نداشتند، لازم بود مردم به صحنه بیایند؛ جوانان داوطلبی که برای مقابله با حملات زرهی دشمن سراز پا نشناسد. شهید علم‌الهدی و شهدای هویزه، شهدای بوعذار که در جوار این شهدا هستند و مردم هویزه و مردم روستاها در آن روزها ایستادند. بنا بود جبهه مقاومت رقم بخورد؛ جبهه‌ای که نتیجه آن را بعد از ۴۰ سال سردار سلیمانی، فرماندهی می‌کند و طرح‌ها و راهبردهای آمریکا را در منطقه بهم می‌ریزد.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان تصریح کرد: گرچه عملیات نصر به ظاهر شکست خورد اما ما را به این باور رساند که باید برای مقابله با دشمن سراپا مسلح است، مجهز باشیم. غرب و شرق متوجه شد که جمهوری اسلامی ایران، مدل دیگری است و بنا است معادلات آنها را در منطقه به هم بریزد. امام(ره) در حساس‌ترین منطقه، این نهضت را شروع کرد، لذا آنها به این نتیجه رسیدند که این نهضت باید شکست بخورد. ما دستمان خالی بود، اما یک جریان عاشورایی و یک حرکت تمام عیار مردمی از اقشار مختلف در کنار ارتش و سپاه در طول مرزهایمان شکل گرفت.

شاهوارپور گفت: مسیر سخت بود، شهدای ما پرپر می‌شدند، اما پس از هر شهید، ده‌ها و صدها انسان وارد کارزار می‌شدند. شهید علم الهدی آن روز تعداد محدودی یار داشت، اما این تعداد به ۴ هزار دانشجوی شهید تبدیل شدند، به جز دانشجویانی که ماندند و فرمانده و طراح شدند و در موضوعات مختلف اقدامات عملیاتی و مهندسی نقش آفرینی و گره کشایی کردند.

وی در پایان گفت: مسئولیت امروز ما، تبیین تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و مردم در دوره هشت ساله است. این‌ها باید بیان شود. خیانت خیانت‌کاران و فرصت‌طلب‌ها بیان شود. چهره اینها را باید افشا کرد. جنگ امروز، جنگ روایت‌ها است. بگوییم شهید علم الهدی و شهدای هویزه آمدند تا دشمنان بر نوامیس ما مسلط نشوند. امروز حمله اصلی دشمن در فضای مجازی شکل گرفته است. باید میدان‌داری کنیم تا دشمن بداند ملت ایران این مسیر را خود انتخاب کرده و آن را ادامه می‌دهد.