اهواز بی سر و سامان…

فاطمه محمود پور : برای ورود به مرکز استان از هر مسیری که وارد شهر شوید کسی خیره به سرسبزی و زیبایی شهر نمیشود؛ گویا پرداختن به زیبایی ورودی شهر موضوعی است که سالهاست ذهن هیچ مسئولی را درگیر نکرده است.این مسأله آرام آرام به درون شهر هم سرایت پیدا کرده است و مدتیست که […]

فاطمه محمود پور : برای ورود به مرکز استان از هر مسیری که وارد شهر شوید کسی خیره به سرسبزی و زیبایی شهر نمیشود؛ گویا پرداختن به زیبایی ورودی شهر موضوعی است که سالهاست ذهن هیچ مسئولی را درگیر نکرده است.این مسأله آرام آرام به درون شهر هم سرایت پیدا کرده است و مدتیست که شهر هم دیگر زیبایی ندارد (هر چند قبلا هم زیبایی چندانی نداشت).
شهرداری چند سال پیش تصمیم گرفت فضای سبز و کاشت درختان گسترش یابد و مدتی در خیابانها و درب منازل، درخت کاشت، که البته بعدها سبب مشکلاتی برای شهروندان شد(زیرا این کار بر اساس اصول انجام نشد) و بعد از مدتی بنا به درخواست شهروندان یا خود مسئولین همان درختان نیز یکی یکی قطع شدند… نتیجه اینکه اهواز به عنوان یک مرکز استان زرخیز هیچ گونه چشم انداز زیبایی ندارد و هر مکانی از شهر که قدم می گذاریم یا آسفالتش تخریب شده است یا یک چاله و چوله ای وسط خیابان های اصلی و فرعی به چشم میخورد و متاسفانه اهواز از اولین و ساده ترین شرایط امکانات یک شهر معمولی نیز برخوردار نیست؛
خلاصه اینکه اهواز شهر چاله و چوله هاست، بدون هیچگونه زیباسازی که در شأن این مردم باشد. از سوی دیگر مدتی است که مردم این شهر با خیابان های مسدود شده و خیابان های اصلی دو طرفه با ترافیک شدید مواجه شده اند، آن هم به علت شهرداری و آبفا و همان داستان چند ساله تعویض لوله های فاضلاب که چهره شهر را به شکل نامناسبی در آورده است و باعث مشکلات بسیار زیادی اعم از بیکاری، تعطیلی و ترافیک و .. برای شهروندان شده است، با این حال همچنان خواب زمستانی مسئولین ادامه دارد.
مدتی پیش در یکی از خیابان های وهابی اهواز، زیبایی چشم انداز یک کافه چشم مرا به خودش گرفت و من را یاد کافه های کشورهای دیگر انداخت؛ زیباسازی ورودی کافه و جای دنج ورودی با نرده های شکیل و باغچه ای بسیار زیبا. این کافه که توسط دو جوان فعال با پشتکار بسیار زیاد و هزینه فراوان تاسیس شده، با فضاسازی مناسب اش سبب ایجاد فضای آرامی برای مراجعه کنندگان شده بود.
به هر حال دو جوان برای این فضا و این کسب و کار، مدت ها تلاش کردند و با توجه به شرایط اقتصادی با هر گونه سختی بعد از مدت ها این کافه در تاریخ ۱ فروردین افتتاح شد؛ اما متاسفانه هفته پیش شهرداری منطقه ۲ بدون هیچگونه اخطار قبلی(که طبق قانون باید اخطاریه از چند روز قبل به مالک اعلام شود جهت هرگونه تخریب و یا مورد دیگری) ساعت هفت و سی دقیقه صبح ۱۵ نفر از ماموران با کلیه تجهیزات، کل نرده های نصب شده را با خود بردند، همان نرده هایی که با هزینه ای گزاف طراحی و نصب شده بود. در این میان سوالی که مطرح میشود این است که فضای سبز ایجاد شده که چهره شهر و خیابان را زیباتر کرده بود چه سد معبری برای مسئولین داشت؟ مسئولین محترم شما که ماه ها و سالهاست سد معبرهایی از جمله قطار شهری نافرجام در این شهر به جا گذاشته اید و یا بخاطر احداث پل و تصحیح شبکه دفع فاضلاب خیابان های اصلی و فرعی را مسدود و برای این مردم سد معبر ایجاد کردید آیا تخریب کردن امید و آرزوها و تلاش های شبانه روزی این جوانان با هزینه ای بسیار بالا، آن هم در این چنین شرایط اقتصادی که ثانیه به ثانیه افزایش قیمت داریم، چه اولویتی داشت؟

شهرداری منطقه ۲ اهواز و مسئولین شهرداری، آیا شما عوض تلاش جهت زیبا شدن چهره شهر و گرفتن دست این جوانان برای کسب و کار تیشه به دست گرفته اید و ریشه های این تلاش ها و امید را قطع میکنید؟!

لطفا دست یاری به سمت این جوانان پرتلاش شهرمان جهت ایجاد اشتغال و امنیت شغلی و ایجاد فضای زیبای شهر دراز کنید.