کارگردان تئاتر : انفعال در فرهنگ و هنر خوزستان جایز نیست

انفعال در فرهنگ و هنر خوزستان جایز نیست. کارگردان تئاتر و هنرمند خوزستانی با اشاره به برگزاری متعدد جلسات  فرهنگی و هنری محدود و بدون خروجی بر لزوم آسیب شناسی فرهنگی و نیازسنجی جامعه خوزستانی تاکید کرد و گفت: انفعال در فرهنگ و هنر خوزستان جایز نیست. مصطفی بوعذار سه شنبه در گفت و گو […]

انفعال در فرهنگ و هنر خوزستان جایز نیست. کارگردان تئاتر و هنرمند خوزستانی با اشاره به برگزاری متعدد جلسات  فرهنگی و هنری محدود و بدون خروجی بر لزوم آسیب شناسی فرهنگی و نیازسنجی جامعه خوزستانی تاکید کرد و گفت: انفعال در فرهنگ و هنر خوزستان جایز نیست.

مصطفی بوعذار سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار عصرما افزود: کارهای فرهنگی و هنری باید تاثیرگذار و عمیق باشند و مدیران فرهنگی وهنری استان از کارهای نمایشی و گزارشی پرهیز کنند.وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی متوازن در استان خوزستان صورت نگرفته و اغلب کارها بدون برنامه ریزی و با هدف ارائه آمار وارقام است گفت: برخی مدیران فرهنگی و هنری باعث و بانی وضعیت کنونی فرهنگی در خوزستان هستند که در این زمینه نیز پاسخگوی جامعه فرهنگی وهنری نیستند.
این نویسنده و کارگردان هنرهای نمایشی خاطر نشان کرد: نهادینه کردن ارزشهای جامعه و هنجارها وظیفه هنرمندان است که با بخشنامه و دستور کاری پیش نمی رود لذا این تعهد هنرمندان و فرهیختگان است که با تولید اثر هنری برای مقابله با تهاجم فرهنگی وارد میدان شوند.
مدیرگروه تئاتر آئین مردم با انتقاد از برگزاری محدود برنامه های فرهنگی در ادارات استان خوزستان گفت: این دورهمی ها کار فرهنگی مطلوب و مناسب محسوب نمی شود و صرفا برای رفع تکلیف است.
وی ادامه داد: انجام هر کار فرهنگی و هنری بدون مخاطب و حضور مردم کار بیهوده ای است لذا در دل جامعه و با مشارکت مردم شکل ارزشمند به خود می گیرد. بوعذار درخصوص حوادث اخیر کشور تاکید کرد؛هنرمندان با تولید آثار هنری می توانند بهترین پاسخ را ارایه کنند و آگاهی بخش نسل جوان امروز ما باشند.

نمایش‌های خیابانی «دلتنگی‌های غریب»، «کدامین حسین»، «سرداران بی‌نشان» و نمایش‌های صحنه‌ای همچون «فرجام به رنگ آتش»، «خط خون»، «یه پر سفید»، «به رنگ حماسه» از آثار گروه تئاتر «آیین مردم»با محور دینی و دفاع مقدس به شمار می‌روند.در سال جاری نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» با موضوع عاشورایی و با بهره‌گیری از عناصر تعزیه در ۱۰ استان کشور به کارگردانی این هنرمند خوزستانی اجرا شد