معاون عمرانی استانداری خوزستان با صدور پیامی، هفتم مهرماه روز ایمنی و آتش نشانی را گرامی داشت

مهندس خانچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان، با صدور پیامی، هفتم مهرماه روز ایمنی و آتشنشانی را گرامی داشت. “همانا خدا را در زمین بندگانی است که برای رفع نیازهای مردم می کوشند، ایشان در روز قیامت و از عذاب در امان هستند. “امام موسی کاظم (ع)” هفتم مهر ماه روز آتش نشان، روز […]

مهندس خانچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان، با صدور پیامی، هفتم مهرماه روز ایمنی و آتشنشانی را گرامی داشت.

“همانا خدا را در زمین بندگانی است که برای رفع نیازهای مردم می کوشند، ایشان در روز قیامت و از عذاب در امان هستند. “امام موسی کاظم (ع)”

هفتم مهر ماه روز آتش نشان، روز تجلیل و پاسداشت جایگاه مردانی است از جنس ایثار، شهامت و شهادت. فرشته‌های نجات که آتش عشق خدمت به خلق در وجودشان زبانه می‌کشد تا آتش سوزان و سوزنده حوادث را در زندگی خلق خاموش کنند.تاریخ گواه این فداکاری عظیم و خطیر است؛ همچنانکه در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی بمب‌افکن‌های دشمن بعثی پالایشگاه آبادان را به دریایی از آتش تبدیل کردند، آتش‌نشانان دلاورانه به دل آتش زدند و حین عملیات اطفاء حریق، هواپیماهای دشمن با بمباران مجدد عرصه پالایشگاه را به خاک و خون کشیدند و فرشتگان خونین‌بال آتش‌نشانی به عرش ملکوتی رهسپار شدند؛ در ادامه نیز در حوادث مختلف از جمله متروپل از جان خود گذشته و با دلاوری و رشادت می‌کوشند تا امید و شادی را برای آسیب‌دیدگان به ارمغان آورند. بدون تردید خدمت‌گذاری خالصانه و صادقانه، در سخت‌ترین شرایط کاری همراه با تحمل خطرات غیرمترقبه، جز با فداکاری، صبر و با هدف کسب رضایت حضرت حق میسر نمی‌باشد که شما آتش‌نشانان و امدادرسانان به مردم در زمان وقوع حوادث به خوبی از عهده آن برآمده‌اید.اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی آتش‌نشانان خدوم و زحمتکش کشور، به خصوص آتش‌نشانان زحمت‌کش شهرداری‌های استان خوزستان، که با از خودگذشتگی و ایثار جان خود همواره در مواجهه با خطر، با جسارت و شجاعت، برای نجات آسیب‌دیدگان تلاش کرده‌اند و با اثبات عملکرد خود به عنوان ناجیان مردم عزیزمان همواره و در همه حال آماده خدمت و جانفشانی هستند، این روز را تبریک عرض نموده و آرزوی توفیق و سلامتی را برای کلیه آتش‌نشانان از خداوند متعال خواستاریم.